27 Ağustos 2012 Pazartesi

Divan Örtüsü de Diktim...

Yorucu ama güzel bir tatildi, her güzel şey gibi çabuk bitti.On beş gün içinde İstanbul-Altınoluk-Alaşehir ekseninde küçük bir tur attık.İstanbul'da Sunay Akın'ın Oyuncak Müzesini gezdik, Altınoluk'ta Bozcaada turuna katıldık.Alaşehir de ise gündoğarken bağbozumuna gidip, üzüm kestik.En önemlisi sevdiğimiz insanları gördük, mutlu olduk, mutlu ettik.Altınoluk'ta haziran ayında diktiğim divan örtülerininde fotoğraflarını çektim.Önce divanların bulunduğu odadaki perdeleri de çekmeden olmazdı.Annem babaannemden kalan yaklaşık 50 yıllık bu yatak kenarı dantellerini perdelerin uçlarına geçirdi.
 
Divanlar çocukluğumdan kalma, örtüleri çok eski olduğu için bir süredir bir şeyler yapmak istiyordum.Dikişi biraz ilerletince ilk işim bu oldu.Kumaşı çok ucuz bir fiyata Kızılayda bir dükkanda buldum.Sağolsun Tülin ablanın yardımıyla biçtim.
 Eski örtülerin ölçülerine göre ayarladık.Yastıkları da aynı şekilde diktim.
 Kenarlarında küçük kırlentlerden diktim.Bu şekilde bir divanın da örülerini ve yastıklarını diktim.

 Çok yoruldum ama değdiğini düşünüyorum.Ne dersiniz?

23 yorum:

  1. Çok güzel olmuş emeğinize sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık, ben divanları çok severim, çokta güzel olmuş.

    Sayılı günler çabuk geçiyor maalesef :)
    Önemli olan tatilini içine sinerek geçirmek sanırım

    YanıtlaSil
  3. süper olmuş.ohh uzanıcan o divana koca gün kalkmıcasın.ne kadar ihtiyacım var bunaa.ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel ifade etmişsiniz Zeynep hanım, gerçekten çok keyifli bu divanlarda dinlenmek.

      Sil
  4. Hem de nasıl değmiş ! Çok güzel olmuş,ellerinize sağlık,tam tembel tembel yayılmalık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Colette, altlarına da pamuktan şilte yaptırdık, tam oldular..

      Sil
  5. Çokda güzel olmuş:)) bayıldım sevgiler :)

    YanıtlaSil
  6. çok güzel, sıcacık bir divan örüsü olmuş, perdelere ise diyecek söz yok, çok hoş bir değerlendirme çalışması olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Örtüde kusurlarım var ama eskisinden iyi oldu Noblesse..

      Sil
  7. Ellerinize sağlık Nazancığım çok güzel olmuş. Değmiş değmiş.

    YanıtlaSil
  8. Şahane olmuş Nazancım ellerine sağlık, Maşallah yine boş durmamışsın:))

    O perde kenarındaki kuşlu dantel işe de bayıldım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok nostaljik değil mi Nathalie..O kadar yıllıklar ama hala çok sağlamlar ..

      Sil
  9. Çocukluğuma gittim birden.Babannemim böyle divanları vardı.Üzerine uzanıp hikayeler dinlemek ne keyif verirdi.Ellerinize sağlık.Çok başarılı bir çalışma olmuş.Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Kızlarım ve ben.Divanların tarihini düşündüm sizi okurken, onların da bir otuz yılları var herhalde..Şilteler değişti ama demir iskelet aynı.Bende bunların üzerinde yattığımı ve oyun oynadığımı hatırlıyorum.Kıbrıs'a sevgiler...

      Sil
  10. çok güzel olmuş ellerine sağlık ama ben perdeye bayıldım çok güzel

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Perdenin yeri ayrı Gönülcüğüm, resimlerinden bile daha hoş duruyorlar..

      Sil
  11. Pencerenin önüne de ne güzel olmuş.. Rengine de bayıldım.. Ellerine sağlık Nazan Hanım.. Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Divanlar perdelerle benim nostaljik köşem oldu Tasarıbell.Sevgiler...

      Sil
  12. Cok guzel olmus. Umarim gelecek yaz orada uzaniyor olacagim

    YanıtlaSil