31 Temmuz 2013 Çarşamba

Leyla Erbil ve Gecikmiş Bir Yazı...

"..bütün acılara karşın
hayat
içimize bir nota bırakır ya
en bitik günümüzde
direnme notasını
bir zarfa mı koyar
bir deniz çırpıntısıyla mı
savurur
yüzümüze
neşe üşüşür hayatımıza
birden
güç aşılar
iyi güçtür
başeğdirmeyen
umut
altın kafesinden
çıkıverir
dolaşır tepemizde..."
     Leyla Erbil (1931-2013 )

     Temmuz'un 19'sunda aramızdan sessiz sedasız ayrıldı Leyla Erbil.Hep yakınından geçtiğim, uğradığım duraklarda övgüyle bahsedilen ama dünyasını hiç ziyaret etmediğim bir yazar ve şairdi kendisi.Onu kitaplarını tanımam ne acı ki öldüğü günlere rastladı. Pek çok yazarı okuduğumu en azından bildiğimi düşünen ben, onu bu kadar geç tanımaktan çok utandım, kendime yakıştıramadım.
'Tuhaf Bir Erkek' isimli son şiir kitabını, bir arkadaşım hediye etmişti ve benim Leyla Erbil maceram böyle başladı.Karmakarışık duygularla okudum şiirlerini. Sıkça güldüm. Keskin diline, zekasına, duyarlılığına ve başeğmeyen tarafına hayran kaldım.Şiir dünyamın baş köşesine Nazım ustadan sonra rahatlıkla yerleşti.Sana kocaman teşekkürler güzel şair, mezarında rahat uyu....

4 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Bayramdan sonra sana da veririm, seveceğini düşünüyorum Tülin abla...

      Sil
  2. Şiiri çok sevdim...
    Ne yazık ki ben de henüz tanışamadım bu yazarla, okuma fırsatım olmadı artık şimdi, ne yapalım:(

    YanıtlaSil
  3. Nathalie hoş geldin canım.Şairin İş Bankasından bütün kitapları tekrar çıktı.Ben de sadece son kitabını okudum ama ilk fırsatta diğerlerini de alacağım..

    YanıtlaSil