15 Temmuz 2014 Salı

Acemi Dikişseverin İlk Denemeleri...

Bugün haftanın 2. günü. Bir haftalık tatilden sonra işe başlamak pek zor geldi. Bir süre adaptasyon sorunu olacak sanırım. Kışın daha çok şeyler üretirken, şimdi sıcaklardan örgümü bile elime zor alıyorum.Dikiş örgüye göre çok daha kolay geliyor bana ama daha çok dikkat istiyor.Dikiş maceram 40 yaşını geçince başladığı için öğrenmem gereken çok şey var.Öğreten birilerini bulunca da kendi çapımda bir atak yaptım.İşyerinde sevdiğim bir kaç arkadaşımla öğle arası kendimize bir şeyler dikmeye başladık.İki arkadaşımız çok tecrübeli, biz kalıbı çıkartıyoruz, onlar kesip, biçiyor.Sonra yardımlaşa teğel alma, prova yapma.Ve en son ben naçizane makineye çekiyorum, sonra tekrar ortaklaşa kenarları bastırma , pervaz çevirme gibi son işler.Yani anlayacağınız tam bir ekip işi. Bunlar ilk diktiklerimden, devamı da eklenecek...
Buluzun kalıbı Burda dergisinden ama tarihini bilmiyorum.Kumaş Ümitköy Sosyete pazarından.Kollarda kullandığım dantel Kadıköy Cuma pazarından.
Bu bluzda hazır bir bluzumdan örnek alarak diktim.Daha sonra bu modeli uzatıp, şifon kumaştan plaj elbisesi de diktim.Kumaş triko ve aslında  CA mağazasından şal olarak almıştım indirimde.
Bu ise son projem, henüz bitiremedim.Ama arada biten bir kaç bluz ve elbise var.
Bu sıralar dantel yakalar örüp, kumaşla birleştiriyoruz ve renk renk bluzlar hazırlıyoruz.Sonraki postumda hem örneği hem de nasıl yaptığımızı detayları ile açıklamaya çalışacağım.Sevgilerimle...

12 yorum:

  1. Ellerinize sağlık, ben de bir acemi dikişsever olarak bu aralar dikişe takmış durumdayım. Güle güle giyin, sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Elifciğim.Senin diktiklerini de zevkle takip ediyorum..

      Sil
  2. Kolay gelsin, harika işler yapıyorsunuz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seni bekliyorum Tülin abla.Ramazandan sonra kaçış yok..

      Sil
  3. Dikiş benim de hep özendigim ama bir türlü baslayamadigim işlerden. Ellerine sağlık bluzu ve tarifini merak ettim çok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Rengim.Dikiş başlarda zor gelirdi bana ama yaptıkça alışıyor insan.Bluzun açıklamasını bekletmeden ekleyeceğim...

      Sil
  4. gayet şık ve güzel olmuşlar bravo diyorum size.dikiş sabır isteyen bişey o yüzden dikiş dikenleri ayrı takdir ediyorum .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin yaptığın işler daha çok sabır istiyor Alanay.Bence başlasan çok rahat yaparsın.

      Sil
  5. Cok guzel olmus ellerinize saglik
    dikis isini bende seviyorum ama ogretecek kimseyi bulamadim :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Feride.. Herşeyde olduğu gibi hem öğrenmek hemde öğretmek çok keyifli...

      Sil
  6. ellerine sağlık canım dikiştede gayet başarılısın hiçte acemice değiller gayet muntazam görünüyorlar

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık Nazan bayılmıştık biliyorsun Tülin sultanla birlikte hatta denemiştim de he he. Sağlıkla kullan.

    YanıtlaSil