31 Ekim 2013 Perşembe

Çocuk Hırkasının Açıklaması...

Geçen yıl başında bloğumda arkadaşlarımın oğlu Tuna Devrim için ördüğüm bu hırkayı paylaşmıştım.
 Daha sonra Tülin abla bu hırkayı çok beğenip, arkadaşının torunu için farklı bir rengini ördü.
Yaptığımız hırkalar çok beğenildi ve pek çok arkadaşım yapılışını sordu. Bende elimden geldiğince sizlerle yapılışını paylaşmak istedim.Umarım sizlerde yapıp, bizle paylaşırsınız.
Hırkanın modeli çok basit, klasik bebek yeleklerinde olduğu gibi yakadan başlanıyor.
İpimiz Nako Jelibon.5 numaralı şiş kullanıldı.
Örgümüze 62 ilmekle başlıyoruz. 2 sıra haroşa örüyoruz.(Toplam 4 sıra oluyor)
Daha sonra 12 ilmek ön için düz örüyoruz, 1 ilmek atıp 1 düz örüyoruz.Tekrar 1 ilmek atıp, 8 ilmek kol için düz örüyoruz.Yine 1 ilmek arttırma 1 ilmek düz ve 1 ilmek arttırma.18 ilmek arka için düz örülüyor.Yine 1 arttırma 1 düz ilmek ve 1 arttırma.8 ilmek diğer kol için düz örülüp 1 arttırma 1 düz ilmek ve 1 arttırma.12 ilmek diğer ön için düz örülüyor.Arka sıralarda arttırma yok, olduğu gibi düz örülüyor.Öne geldiğimizde arttırmalara dikkat edeceğiz.Bu şekilde arttırma yerleri 18 delik oluncaya kadar öreceğiz.Kollar için ilmekleri ayırıp, gövde kısmına geçeceğiz.Bu sırada kolları 21 sıra haraşo örüyoruz ve 7 sıra kenarlara geçireceğimiz renkten düz örüp, kapatacağız.Gövde koltuk altından sonra 32 sıra haroşa örülüyor.(Biliyorsunuzdur ama ben yine hatırlatayım, 1 sıra haroşa 2 sıra örmemiz anlamına geliyor.)
Cepler için 15 ilmek başlayıp, 11 sıra haroşa örülüyor.7 sıra da diğer düz renkten örülecek.
Kenarları örmek için ben, kenardan 1 ilmek alıp, 1 ilmek atlıyorum.Etek ucundan ilmek alırken genelde her ilmekten 1 ilmek alıyorum. Bu ilmeklerde 7 sıra düz örülüp, kapatılacak.
Britler için 3 ilmek başlanıp, 20 sıra düz örülecek.
Üçgen kısımlar için tığla 7 sık iğne başlanıp, her sırada iki taraftan 1 ilmek eksiltilecek.(İsterseniz britleri tığ ile de yapabilirsiniz.)
Önemli Not: Hırkanın kenar kısmını  4,5 numara şişle ördüm.
Bu hırkaya yeni başladım.İpimi kardeşim yurtdışından getirmişti, o yüzden markası yok.


Umarım yeterince iyi anlatabilmişimdir ama takıldığınız yerde her zaman yardımcı olurum.Sevgilerimle... 

12 yorum:

  1. Süpersin Nazanım valla ben bile merakla bekliyordum biliyorsun. Bakalım üşenmezsem hemen hafta sonu başlamak istiyoruuuum. Öptüm seni kocaman.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok kolay yaparsın Dilekciğim.İstersen kenar kısımlarında yardım ederim.

      Sil
  2. Hiç anlamıyorum şu örgü işlerinden. ama ceket gerçekten çok cici. elinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. Teşekkür ederim Küçük Mucizem.Hırkanın modeli çok kolay, bence deneseniz, yaparsınız..

    YanıtlaSil
  4. Anladığım kadarıyla yakadan başlanıyor örülmeye... Elinize sağlık... Çok güzel olmuş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yakadan başlanıyor Ehli Keyif, kolay ve zevkle örülen bir model.

      Sil
  5. Çok güzel bir örnek, anlatımınız için teşekkürler. Bu aralar örgüye merak sardım yine, denemek isterim:)

    YanıtlaSil
  6. Yapınca paylaşırsınız değil mi Füsun hanım?Eminim sizinki de çok güzel olacaktır.Bu sıralar ben de sadece örgü örüyorum..

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Nazan beraber geçirdiğimiz güzel gün için teşekkür ediyorum. Seni tanıdığıma çok sevindim.

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel olmuş. İki sorum olacak. yanıtlayabilirseniz çok sevinirim:

    1) Bu ölçüler kaç yaş için acaba? Benim 2 yaşında (ama maşallah 3 yaş iriliğinde:) bir yeğenim var da, ona örmeyi düşünüyorum.

    2) Örgüyü örerken ilk ilmekleri örer misiniz yoksa örmeden mi şişe geçirirsiniz? ("Kenarları örmek için ben, kenardan 1 ilmek alıp, 1 ilmek atlıyorum." demişsiniz, o nedenle soruyorum.)

    Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim, zevkle yardımcı olurum.Bu sayılarla hırka 2 yaş çocuğuna göre ama sizin verdiğiniz ölçülerde sayıları arttırmak lazım. Ben 3 yaş için 67 sayılı ile başlamıştım. Fazla 5 sayıyı da birer sayı paylaştırdım.Ön 13, kollar 9, arka 19 yaparsanız olur. Ancak sıkı örüyorsanız sayıları biraz daha arttırabilirsiniz.o zaman sadece öne ve arkaya birer sayı ekleyin toplamda o zaman 70 olur. Örgünün sıra başlarında ilk ilmeği örmeden geçerim ama burada bahsettiğim kenar kısımlardan daha sonra ilmek çıkartmak içindi. Hırka bittikten sonra kenarları örmek için ilmek çıkartırken birer atlayarak ilmek çıkattığımı belirtmiştim. Siz başlayın, her zaman yardımcı olurum..

      Sil
    2. Çok çok teşekkür ederim :) Ya Allah ya bismillah deyip başlıyorum o halde ^_^

      Sil