4 Mart 2014 Salı

Lavanta Kesesi Yapımı...

Kısa bir aradan sonra tekrar bloğuma uğrayabildim.Son haftalar hep koşturmalarla geçti.Ailemize küçük bir prenses katıldı, eltimin bir  kızı oldu.Minyatür, ufacık kara bir kız. Bebek sevmeyi özlemişiz ama bakmak çok zor. Bu lavanta keselerini bebek için hazırlarken, yapılışını çekmek aklıma geldi.Geçen senelerde bir izleyicim nasıl yapıldığını sormuştu, kısmet bugüne imiş.Umarım yapmak isteyenlere yardımcı olur.
Nette bu tarz keselere çok rastladım.Eminim herkesin farklı teknikleri vardır.Ben size kendimce kolay bulduğum şekli ve önemli noktalarını anlatacağım.
Keseler için ipek kadife kumaş aldım, bir kısmını ise saten kumaşla yaptım. Öncelikle kumaştan pasta tabağını kullanarak yuvarlak parçalar kesildi. İki çeşit çicek buketini önceden hazırladık.
Bir kısmı böyle beyaz oldu.
Diğeri ise pembe.
Kullandığım dantel ve çicekler. 
Yuvarlak parçaların içine bir tutamdan biraz daha fazla lavanta koyup, üstüne elyaf konuldu.Ve kenarlarını teğel dikişi yapıp, büzdürüldü.
Etrafına uygun danteli kesip, önce uçlarından dikildi.Resme dikkat ederseniz, dantel kumaştan ayrı dikiliyor.
Yine büzdürülen dantel kumaşın üstüne geçirildi.
Bir iki yerden kumaşa sabitlendi.Ve istediğimiz sonuç.Burada kumaşın ağzı ve dantelin açıklığı üstüste gelmeli. Çiceği koymak için bu açıklığı bırakıyoruz.
Ve çicek buketini sapları kısaltılıp (tamamen kesilmeden, o kısım iç kısma girecek) sıcak sillikonla keseye sabitliyoruz.Lavanta keselerimiz hazır.


Toplu halde de poz versinler.
Şimdi sıra sepetimizde.Beyaz sepeti Çıkrıkçılar yokuşundaki bir dükkandan aldım.Fiyatı 14 TL.Daha sonra içine bebişin bezleri  yada eşyaları konulur diye düşündüm.İçine pembeli bir kumaştan kılıf diktim.Kenarlarına ise evde olan fransız küpürünü geçirdim.
Bu şekilde pek sade geldi.Kenarına kalan küpürleri katlayıp, yine lavanta kesesinde kullandığım buketleri silikonla yerleştirdim.
Şık ve sade oldu.Ama bu halini çok beğendim.

Lavanta keseleri ile pozumuzda budur..
Uzun bir post oldu, umarım bloğumu ihmal ettiğime değmiştir.En önemlisi de yapmak isteyenlere fikir vermiştir.Herkese güzel bir hafta dileklerimle...

25 yorum:

  1. lavantalı herşeye bayılırım,torba ve keselere de...
    bu minik yavrular da çok şirin ve göz alıcı olmuşlar amaaa :)
    ellerinize sağlık

    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende lavantayı çok severim. Her objeye yakışıyor.Sevgiler Mİnik..

      Sil
  2. çok güzel olmuşlar canım :)

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık Nazancığım. Allah analı babalı etsin sağlıka büyüsün inşallah küçük prenses. Bende senden öğrendiğim bu lavanta keselerinden çok çok yapmıştım. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah Dilekciğim.Bu keselerden birlikte de çok yaptık değil mi? Ayrıca sende çok çabuk öğrenmiştin...

      Sil
  4. Merhaba,
    Elinize sağlık, çok güzel olmuş. Takipçinizim bundan sonra. Ben de bloğuma beklerim.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi ziyaretinize gidiyorum.Teşekkürler...

      Sil
  5. Çok şık olmuşlar Nazancığım, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. sepete hayran kaldım çok şık olmuş ve tabiki keseciklerde.ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında sepeti garklı süsleyecektim Alanay.Keseler çicekli olunca elimdeki malzeme ile böyle bir şeyler çıktı ortaya.Beğenmene sevindim.

      Sil
  7. Tam da dünya kadınlar gününde akraba günümüz var. Yetiştirebilsem de bizim kızlara bunlardan yapıp hediye etsem ne iyi olurdu. Süper fikir, ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de işyerindeki arkadaşlarla yaptığımız günde yapıp dağıtmıştım Nurten.Güzel bir hediye oluyor.

      Sil
  8. çok hoş olmuşlar, elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  9. Sepet de, lavanta keseleri de çok şık olmuş Nazan. Elinize, kolunuza sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşyerindeki arkadaşlar olmasa çok zor biterdi Tülin abla.Sağolsunlar yardım ettiler.

      Sil
  10. Elinize sağlık! Çok sevimli ve güzel olmuşlar...

    YanıtlaSil
  11. Beğenmenize sevindim Ehlikeyf. Bu çicekler her şeye yakışıyor.

    YanıtlaSil
  12. nazancığım lavanta keseleri çok şık olmuş ellerine sağlık.biz doğum yaptığımızda yoktu böyle işler,bebek hazırlıkları,bebek şekerleri düşünüyorum da ne kadar yavan yaşamışız.şimdiki nesil çok sanslı,yanaklarında öperim.herkese selamlar

    YanıtlaSil
  13. keseler çok güzel olmuş ellerinize sağlık.bende bu işlerle ilgileniyorum ve yaptıkça mutlu oluyorum.terapi gibi birşey

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten terapi gibi Pelin. Örgü ve dikiş arasında mola oluyor benim için.

      Sil
  14. Kumaslari keserken pasta tabaginin alt kisminimi ust kisminimi kullandiniz

    YanıtlaSil