26 Haziran 2011 Pazar

Mühürdar'dan Moda'ya...

İstanbul'u her zaman çok sevmişimdir. Tarihi, doğası ve illaki de Boğazı. Ama hem pahalı olması hem kalabalığı hem de kötü kentleşme yüzünden uzun süre yaşamayı hiç düşünmedim. Kısa zamanlarda gezip gelmek daha cazip geldi bana.Yakınlarım ve arkadaşlarım da Avrupa yakasında yaşadıkları için Anadolu yakasını pek görmedim.
Geçen hafta kongre için İstanbul'daydım. Kongre Yeşilköy'de CNR fuar merkezindeydi. Sevimsiz ve dağbaşında bir yer. İşin komiği ise büyük enerji firmalarının sponsor olduğu mekanda ne içecek su ne de çay verildi. Her şey inanılmaz pahalıydı. Kaldığımız Kurumun misafirhanesinin  güzelliği durumu biraz kurtardı. Son gün Ankara'ya gitmeden çok sevdiğim bir arkadaşımın yanına da uğradım. Ne kadar iyi etmişim. Kendisi tarihi Kadıköy çarşısında bir kitabevinde çalışıyor. Hep çalıştığı yerin güzelliğinden bahsediyordu, o güzellikleri ben de görmüş oldum. İlk defa İstanbul'da yaşayabileciğim bir semt buldum. Sevimli, tarihi ve cıvıl cıvıl bir yer.
Öğle yemeğimizi Ritza'da yedik.Ev yemeklerinin
sunulduğu küçük ve şirin bir restaurant.
Dükkanın sahiplerinden ve aynı zamanda o güzel yemekleri yapan Hilde teyze Abhaza kökenli. Babası Eskişehirli olduğu için kısa zamanda sıcacık bir sohbet oluştu aramızda.Ritsa, Abhazya'da bir gölün ismi.
Surp Takavor Ermeni Kilisesi Mühürdar caddesinde.17 yüzyılda yapılmış.
Timsahlı meydan. Yine ilginç ve tarihi bir yer..
Aya Efimia Rum Kilisesi.
Hacı Bekir Şekercisi. Lokumları enfesti, Ankara'da da çok beğenildi.
Ama ben ilk defa denediğim demir hindi şurubunu daha çok sevdim.
Baylan Pastanesi. Hacı Bekir'in hemen karşısında..
Küçük meydanda Kızılderilerin gösterisi. Çaldıkları müzik enfesti. CD'lerini almadığıma pişman oldum.
 Eyüp Sabri Tuncer kolonyalarının satıldığı eski bir dükkan.

 Akmar pasajını gezmemek olmazdı.Arkadaşımın  tavsiyesiyle  doğal taşlar satan  ilginç bir dükkana gittim. Dükkanın sahibi Sedat amca ile sonradan tanıştım. Bu kısım da başka bir postun konusu olsun.
Son olarak Moda'da büyüyen Deniz Kavukçuoğlu'nun kitabı ile bitirmek istiyorum .Milka Şarküteri, içinde 1902'lerden kalma ilaç yapma aletlerin olduğu Yeni Moda Eczanesi, köşkler...Bu kitap gezdiğim yerleri daha iyi tanıttı bana..
 
Bir gün yolunuz Mühürdar'a düşerse, dost sohbetler dost insanlar ararsanız dediğim yerlere bir uğrayın. Pişman olmazsınız.İçiniz ısınır ve kendinizi daha zengin hissedersiniz. Bu arada İnce Saz'da size eşlik etsin..


 

13 yorum:

  1. kongre için gidip, gezme fırsatı bulmuşsun Nazancığım ne güzel, geçen hafta ben de iş için İstanbuldaydım ve hiç birşey için fırsat bulamadım.Neyse..bir daha ki sefere:)))

    YanıtlaSil
  2. Abla inanamiyorum sen Kadikoy tarafini hic gezmemis miydin? Evet Kadikoy guzeldir, civil civildir carsisi. Baylan pastanesinin meshur cupindan tattin mi? Akmar pasajindaki dogal taslar dukkani da biliyorum galiba :) Acaba o bildigim midir? Moda tarafina cikmamissiniz ama orasi da guzeldir. Uff ozledim ben Istanbul'u gezmek icin.

    YanıtlaSil
  3. Nevin çok ilginç değil mi? Bende nerdeyse 26 yıldır İstanbul'dayım. Hatta artık nufusumda Kadıköy'lü yazıyor ama Nazan'ın gittiği yerlere hiç gitmedim. Kendime bir fırsat yaratıp gideyim bari..

    YanıtlaSil
  4. Ne güzel gezmişsiniz Kadıköy'ü...Ben de severim oraları kiliselerin mimarisi çok güzeldir.Baylan'da kup griye tatlısından yediniz mi?
    İş için de olsa gelmeniz belli ki gzel olmuş:)
    Bu arada CNR benim için de sevimsiz ve dağbaşı,çok doğru ifade etmişsiniz;))
    İyi haftalar

    YanıtlaSil
  5. en güzel yerleri gezmişsin!!! her hafta sonuna kadıköye inmezsem nefes alıyorum saymıyorum :) bir yanım hep eksik kalıyor!! aynı sokakları kaç kez arşınlıyoruz ama bıkmıyoruz.. tabiki daha hala keşfetmediğimiz yerler var mesela brista ilk fırsatta yolumuzu düşürürüz oraya :)

    YanıtlaSil
  6. Bende zor fırsat buldum Noblesse.İstanbul'da trafik kötü, mesafeler uzun.İnşallah bir dahaki sefere gezmeye fırsatın olur.

    Nevinciğim ona hiç fırsat olmadı. Bu yerleri senin gezdiğini tahmin etmiştim.Sen gel ben sana tarihi Ankara turu yaptırırım, İstanbul kadar olmaz ama burada da iyi yerler artmaya başladı.

    YanıtlaSil
  7. Nathalie kiliseleri gezmek istedim ama zamanım olmadı.Özellikle Ermeni kilisesi çok ilginç geldi bana.Bende kitaptan tarihini okudum.Baylan'dan o tatlıyı yemeye fırsatım olmadı ama listeme eklendi.CNR'ı ise unutmak istiyorum, yoksa İstanbul'dan soğuyacağım..

    Bende oralarda yaşasaydım, o çarşıdan vazgeçemezdim Nilgün.İnsan nefes aldığını hissediyor, her yerin bir dili, öyküsü var.Ritsa'ya uğrarsanız Hilde teyzeye benden de selam söyleyin.Yeliz'in arkadaşı deyin, daha iyi hatırlar..

    YanıtlaSil
  8. Istanbul'da universite okudugum icin kendimi hep sansli sayarim cunku yillarca Istanbul'da yasayan insanlardan daha fazla mekan ve semt gormusumdur -eminim bilmedigim yerler hala vardir cunku Istanbul insani sasirtabilen bir sehirdir. Umarim gelecek sefere firsatimiz olur da birlikte gezeriz Istanbul'u :)

    YanıtlaSil
  9. Nazancım çok güzel bir gün geçirmişsin,bir daha ki sefere ben de eşlik etmek isterim,sanırım o saatlerde ben de oralardaydım...

    YanıtlaSil
  10. çok güzeldir kadıköy her hafta sonu kızımı kursa bıraktıktan sonra gezmediğim yer kalmaz hele baylan çocukluğum dan beri vazgeçilmezim istanbul bir başka güzel :)))))

    YanıtlaSil
  11. Özlem çok sevinirim.

    Daha önce Kadıköy'ün rıhtımını görmüştüm ama bir şey anlamamıştım Gönül.Moda'ya doğru daha da güzelmiş..

    YanıtlaSil
  12. Valla Nazanım pek güzel yerleri gezmişsin. Ben çok eskiden gitmiş ve gezmiştim İstanbulu ama oraları değil. Paylaşımın için teşekkürler. Öptüm seni.

    YanıtlaSil
  13. Bir de İstanbul turu yaparız Dilek.Nasılsa alıştık..

    Ablacığım 26 yıldır İstanbul'dasın,ben buradan yetişiyorum, sende kendine buraları keşfetme izni ver.Eminim kendini daha iyi hissedersin..

    YanıtlaSil