22 Mayıs 2012 Salı

Inti Illimani- Victor Jara ...

Geçen pazar günü Anıt Park'ta Çankaya Belediyesinin düzenlediği etkinlikte Inti İllimani gurubu da bir konser verdi.Gitmeyi çok istemiştim, olmadı.Bugünlerde yapmayı düşündüğüm bir sürü şeyi yapamıyorum.Bir sürü kitap kenarda duruyor, örgüler öyle.Okumak istediğimde zaman yok, zaman varkende bende heves yok..Heyecanla SBS tarihini bekliyoruz, biz dediysem eşimle ben.Oğlumda böyle bir heyecan yok..Bu durumda da hayırlısı demekten başka diyecek bir şey kalmıyor..
Bloğumda bu ruh halimden payını alıyor.Bugün kendimi zorladım, hani bloğum arşivim ya, kişisel tarihime düştüğüm bir kayıt.Çok sevdiğim Şilili sanatçılardan oluşan bir post yapmak istedim. Inti İllimani gurubu da bu sanatçılardan.Şarkılarının hepsi bir ruh taşıyor bence.
Inti İllimani 'den bahsederken Victor Jara'dan bahsetmemek olmaz.1970'lerde Şili'de elleri kırılarak ve işkence ile öldürülen büyük bir halk ozanı.Kendisinden sonraki pek çok sanatçıya esin kaynağı olmuş.Onun şarkılarını dinlemek ise ayrı bir keyif..
Eğer Şili müziğini seviyorsanız, burada Inti İllimani ve yine Şilili bir grup olan Quilapayún'un konser kaydı var.Biraz uzun ama özellikle ilk şarkılarını dinlemenizi tavsiye ederim.

4 yorum:

  1. Zaman zaman hepimiz aynı modda oluyoruz, bırak biriksin yapacakların yapacak hiçbir şey bulamamaktan iyidir. Ablam tura gitti, teyzem misafir geldi, kendi yazlıklarımı çıkarıp kışlıklarımı kaldırdım yapacak bir dolu iş var el el üstünde oturuyorum, nete bile giremiyorum doğru dürüst. Oğlışa bol şanslar içinde fırtına kopuyordur onun bakmayın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Şuleciğim, inşallah dediğin gibidir.

      Sil