30 Ocak 2014 Perşembe

Damacana Örtüsü...

Eskiden, çok eskiden benim çocukluğumda bayanlar herşeye bir kılıf veya örtü örerdi.Oklavalara, süpürgelere, evdeki her bir eşyaya.Büyürken gülerdim bunlara, yok derdim ben böyle olmayacağım.Büyük konuşmamak gerekiyormuş, oklava ya da süpürge boyutunda olmasa da ben de evdeki pek çok eşyaya bir şeyler örüp, dikmeye başladım.Damacanaya kılıf fikri de böyle oluştu, örerken güldüm kendime.Ama pişmanmıyım, asla.Mutfağıma sıcacık bir hava verdi.
 Alt kısımdaki motifleri Tülin abla İpad'a kılıf yapmam için vermişti.
İpad kılıfı olarak az kullanacağım için , motifleri bu şekilde kullanmayı düşündüm.Kenarlara tahta boncuk taktım.
Üst kısmı, yuvarlak olarak ördüm.ipim Nako pırlanta, tığ numarası 3.İki yumaktan biraz fazla ip gitti.
 

12 yorum:

  1. Böyle güzel bir kılıfla kutsal damacana olmuş bu Nazan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kutsal damacana oldu gerçekten Tülin abla, bakınca gülüyorum..

      Sil
  2. Bence çok hoş olmuş , ellerine emeğine sağlık canım.izlemedeyim:) sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. He he. Tülin ablanın yazdıklarına gülüyorum. Valla pek de hoş olmuş caaanım. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Dilek.Değişik ve komik oldu bence de ...

      Sil
  4. Bayıldım ben buna! Çok güzel olmuş elinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Ehil keyif. Farklı bir şey olsun dedim..

      Sil
  5. bayıldım çok şeker olmuş .üstüne kız kafası öresim geldi şöyle şirin mi şirin, baş diye takasım geldi..ördüğün kılıf da elbisesi olmuş olur öyle canlandı gözümde bir an...eline sağlık

    YanıtlaSil
  6. Kılıfı bitirip, damacanaya takınca aynı şeyi ben düşündüm Esra.Benim damacanın cinsiyeti de oldu sanırım.:))

    YanıtlaSil
  7. nazancım ellerine sağlık çok güzel olmuş, benim de var oklava kılıfım,ben çok seviyorum...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özlemciğim ne kadar sevimli duruyorlar değil mi? Mandallıklar, tespihlik, birde şu gırgırlara yapılırdı örtü.Sanırım ben o zamanlarda yaşamalıymışım...

      Sil