24 Mart 2011 Perşembe

Telefon Kılıfı Denemeleri...

Bu hafta bloğuma işyerimden ulaşamadım.Evdeki bilgisayarımdan ayarları değiştirip ancak girebildim.Bu durum çoğu arkadaşımız da olduğu gibi bende de bloğuma bir şeyler eklemek konusunda isteksizlik yarattı.Yine de bu kadar emekten sonra vazgeçmemeliyim diyorum..
Daha önce telefonuma yaptığım kılıfı arkadaşıma hediye ettiğimi söylemiştim.Kendim için  tekrar kılıf yapma çalışmalarım sırasında aklıma gelen bir kaç fikri de uygulayayım dedim.İlk iki denemem başarılı olmadı ama ben yine de sizinle paylaşmak istedim.Sizinde aklınıza gelirse, denerken dikkat edin derim.

 Birinci deneme: Eva sünger kağıdını ikiye bölüp, üstüne çok sevdiğim bir peçeteyi dekopaj yaptım ve sonra da vernikledim. Çıkan sonucu beğendim ama sıra yanlarını birleştirmeye gelince çok zorlandım.Dikmeye çalıştım kağıt yırtıldı, zımbayla birleştirdim kenarları kötü durdu.
Sonuç:Bu şekildeki çalışmaları defter kapaklarında, anahtarlıklarda veya bir resmin üzerine kabartma olarak kullanabileceğimi anladım..


İkinci deneme: Kalın keçeyi telefonumun boyunda kestim.Üzerine peçete yapıştıramadım, ince geldi.Bende beğendiğim bir resmi dekopaj tutkalıyla yapıştırıp, vernikledim.Ama kenarları dikerken yine kağıt yırtıldı.Keçe kalın olduğu ve ikiye katlandığı için dikiş makinası ile de dikemedim.Halbuki kitap ayraçlarında kolay olmuştu.Çok sinirlendim, resmi yırttım.Ama keçede de tutkal lekeleri oluştu.

Sonuç:Bu çalışmayı da sadece kitap ayraçları ve resim kabartmalarında kullanabileceğimi anladım.

Üçüncü ve son deneme: Daha önce makyaj çantası diktiğim kumaştan kalan kısımdan bir parçayı kılıf şeklinde diktim ve içine elimde kalan keçe parçasını yerleştirdim.Çekme aparatı da daha önce kullandığım kitap ayracının diğer yarısıydı.



Sonuç: Bu kılıfı sevdim, beni diğerleri kadar oyalamadı.Hatta hızımı alamayıp iki tane oyuncak tavşan diktim.Onlarda yarına artık..

5 yorum:

  1. Deneme -yanılma sistemi seni yormasın Nazan'cığım.YOKSA BEN NASIL HAZIRA KONARIM?Öpüyorum çok.

    YanıtlaSil
  2. Bravo yani, yılmamışsın denemekten ve güzel sonuca ulaşmışsın :)
    Kenarları kumaş biye ile birlikte makinada diksen acaba gene yırtılır mı dersin ?

    YanıtlaSil
  3. Sağol Tülin abla, her zaman..

    Banucuğum çok sağol..Böyle uğraşıyorum ama sonra bu tip şeyler yapmakan sıkılıyorum bir süre..Kenarına biye düşündüm ama makieye kalın geldiler, olmadı..

    YanıtlaSil
  4. ay vallahi bravo ellerinize sağlık..en son diktiğiniz kumaş nefis nefis nereden aldınız o kumaşı çok harika:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Teşekkürler laddygreenriver..Bu kumaşı ben de çok sevmiştim.Küçük bir parça olarak yurtdışından almıştım.

    YanıtlaSil