21 Nisan 2011 Perşembe

Geçen Cumartesi ve AKM'de Ege Günleri...

Aslında bu postu iki gündür düzenlemeye çalışıyorum ama işlerimin yoğunluğundan ancak bugüne kaldı.Geçen cumartesi benim için çok keyifli geçti.ÖnceTunalı Hilmi caddesindeki diş doktoruma gittik.Nihayet kaplamalarım bitti.Oraya gitmişken Kuğulu Park'a uğramadan olmaz..
İkinci durağımız AKM'deki Ege Günleriydi.Ege yöresini çok severim, birde  insanın eşi Egeli olunca oraya gitmeden olmazdı.Fuarda Denizli ve İzmir'den çok katılım yoktu.Biz Uşaklılar ve Manisalılar derneğine özellikle uğradık.Uşağın Sivaslı ilçesinin çileğinin meşhur olduğunu ve her sene haziran ayında çilek festivali düzenlendiğini de burada öğrendim.Manisa Halk Eğitim merkezinin standı ise en çok ilgimi çeken yer oldu.Manisa da eskiden yapılan ipek dokumacılığının yeniden canlandırılması için açılan kursları eğitmen Serpil hanım anlattı bize.Kendisi oraya da getirilen dokuma tezgahında ipekli kumaşın nasıl dokunacağını da gösterdi.Müthiş bir emek ve sabır.Sırtı bir direğe dayayarak hiç oturmadan dokuyorlar..
Aşağıdaki fuları bu stanttan aldım.Resminden çok daha güzel, muntazam dokunmuş.
Manisalılar derneğinden mesir macunu almadan olmazdı.Bitki çayı kalmamış, eğer mesir macununun poşet çayını denemediyseniz, şiddetle tavsiye ederim.
Aydın'ın çizme zeytini.Aslında zeytini kendim yapıyorum ben.Annem her sene yazlıktaki zeytinlerini kırma yaparak, suda bize veriyor.Bende kullanacağım zaman limon ve yağını koyuyorum.Böylece hemen bozulmuyorlar.Markette satılan turşu tadındaki zeytinleri yiyemiyoruz.Bu zeytinde ev zeytini lezzetindeydi.
Buldan dokuması masa örtüsü.Modeli eski kanaviçe örtüleri hatırlattı bana..

Üçüncü durağım güzel bir dostun yanı oldu.Tatlı bir sohbete eşlik eden türk kahvesi ve küçük bir Kızılay turu ile günü bitirdim.

5 yorum:

  1. ne güzel bir gün geçirmişsiniz:)
    imrendim bugünlerde hep evde olmak can ıkıcı:(
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Vay ne keyifliymis boyle gunun. Mesir macununun cayi mi var? Ilginc. Ortuye ve fulara da bayildim. Efe ile de pozunm harika!

    YanıtlaSil
  3. ne güzel resimler kanaviçeye bayıldım

    YanıtlaSil
  4. Sende kendine küçük kaçamaklar için izin ver Sezobigo..Sadece bir kaç saat olsa da çok iyi geliyor..

    Nevinciğim mesir macunun çayını geçen sene gördüm ben.Bir kaç senedir var.İnanılmaz rahatlatıyor insanı.Ben çok sevdim..

    Teşekkür ederim Gönül, kanaviçe desenine bende bayıldım.Buldan dokumaşarında hep böyle desenler kullanmışlar..

    YanıtlaSil
  5. Aaaa,ne keyifli olmuştur kimbilir ;)

    YanıtlaSil