15 Ekim 2012 Pazartesi

Adım Adım Kutu Kaplama...

Geçen haftalarda yaptığım kutuyu adım adım sizin içinde resimledim.En sevdiğim geri dönüşümlerden biri kutu kaplamak.Bazen kumaşla kaplıyorum bazen de yapışkanlı kağıtla.Kumaş ile kapladıklarımın alt kısmına elyaf koyuyorum.Eğer kağıt kullanıyorsam alt kısma sert mukavva geçiriyorum.Boyut olarak fotokopi kağıdı kutuları çok kullanışlı.Bu seferde bu kutulardan birini seçtim.
Kutunun kenarlarına uygun mukavvalar kesip, sıcak silikonla yapıştırdım.
En ince kısımlara da mukavva yapıştırdım.Alt kısmın dayanıklı olması için iç kısımdan bir mukavva daha yerleştirdim.
Kutunun mukavva ile kaplanmış durumu.Önce alt kısmı yapışkanlı kağıt ile kapladım.Kağıdı özellikle kenarlara da biraz geçirdim.
Sıra yan taraflara geldi.
Yapıştırırken bir anda kağıttan çıkarmadan yavaş yavaş resimde görüldüğü gibi yaptım.Hava kabarcığı olursa iğne ile delerek indirebilirsiniz.
Kutunun tamamen kaplanmış hali.Kalın ve dayanıklı bir kutu oldu.
Daha sonra kapağını aynı şekilde yapıştırdım.
Kapağın iç kısmına mavi fon kartonu koydum.

Kutunun bitmiş hali.Ama bu hali çok sade.İçine kumaş  geçirmem lazım.
Önce kumaşı kutunun çevresi kadarölçtüm ve kenarlarına dantel geçirdim.Kenarları çantalarda olduğu gibi üst üste getirerek, kutunun yan kenarı kadar kesip, diktim.
Böylece örtüye bir derinlik verdim.Örtümüz hazır.
 
Örtü ile kutunun tamamı..
İçine Kıvanç bebek için hazırladığım lavanta keselerini yerleştirdim.Kıvanç bebek inşallah sağlıkla dünyaya gelsin ve hayat ona hep gülsün.

Nasıl beğendiniz mi?Umarım yapmak isteyen arkadaşlara yardımım dokunmuştur.Dostlukla kalın...

34 yorum:

  1. Çok güzel olmuş hayran kaldım :)
    Elinize sağlık bende de ayakkabı kutuları var onları nasıl değerlendirebilirim? Şimdiden teşekkür ederim ellerine sağlık harika olmuş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Emine hanım.Sizde onları anlattığım şekilde kaplayarak kullanabilirsiniz.Mesela resimlerinizi koyabilirsiniz ya da kalemleri.Ben kırtasiye malzemelerimi koyuyorum.

      Sil
  2. Kesinlikle çok faydalı oldu,teşekkürler,ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. ne kadar da güzel olmuş....

    YanıtlaSil
  4. Ay anaaam dışı ayrı güzel, içi ayrı güzel, hele içindekiler ooof offf emeğine sağlık Nazanııım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lavanta keselerine böyle bir kutu yakışır diye düşündüm.Beğenmene sevindim Banucam..

      Sil
  5. Çok titiz bir çalışma olmuş.
    Paylaşımın için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  6. içindekiler ayrı bir güzel dışı ayrı bir güzel.. çok beğendim.. özellikle mavi renge bayıldım.. ohh... içim açıldı.. ellerine sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mavinin özelliklr bu tonunu ben de çok seviyorum Tasarıbell.

      Sil
  7. Hayran kaldım. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  8. Nazan çok güzel olmuş, ellerine sağlık. Lavanta torbalarının kumaşı nedir anlayamadım.
    Kıvanç bebek için dileklerine katılıyorum, barış getirsin dünyaya :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah Elifciğim.Kumaşı ipek kadife.Resimde çok net değil, çok güzel parlıyor..

      Sil
  9. çok çok güzel olmuş ellerine sağlık nazancığım.benimde çok sevdiğim bir faaliyet kutu kaplamak...ama şu lavanta keseleri harika...hiç denemedim.iyi günlerde kullanılsın sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Merhaba Nazan Hanim:-)

    Inanin gorunce keseler kadar da kapladiginiz kutuya bayildim. Hem ici hem disi mukemel. Kutu da Kivanc`in odasinda sizden ve bugunlerimden hatira her daim yer alcak. Kutunuz zaten benim icin hediye oldu. Tekrar ellerinize saglik. Bu arada Kivanc icin guzel dileklerde bulunan arkadaslara da cok tesekkur ediyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem Keseleri hem de kutuyu beğenmenize çok sevindim Ülkü hanım.Güzel yorumunuz için esas ben size teşekkür ederim..

      Sil
  11. Süper olmuş Nazan ellerinize sağlık
    yok benim Ankara ya yada sizin İstanbul a taşınmanız lazım olmuyor kıskanıyorum ben burda çok yalnızım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz İstanbul'u almayalım, seni buralara getirelim Serpil.Ne güzel olur..

      Sil
  12. Tam bir bütün olmuş içindekilerle Nazan.Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende bütün olmasını istiyordum Tülin abla..

      Sil
  13. Çok güzel olmuşlar. Bu hafta ben de neredeyse 2 top yazı yazdırdım. Yazdırmak sorun değil de, cazır cazır yazıyorum, imzası mesele:) Ama hiç değilse kolisi işe yarıyormuş demek ki. Çok çalışmalıyım, kalan toplar da bitsin ki kutu kaplayayım değil mi:))

    YanıtlaSil
  14. nazan hanım ellerinize saglık hepsi birbirinden güzel.. bende bu tombul keselerden yapmak istiyorum ama netten arastırıyorum nasıl yapılıyor dikimi nasıldır bir türlü bulamadım sakıncası yoksa yardımcı olurmusnuz..

    YanıtlaSil
  15. ne kadar da şık.muntazam olmuş.bana da beklerim.feyzanincicileri

    YanıtlaSil
  16. Harika bir çalışma olmuş,ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  17. KUTU KAPLAMA COK GUZEL BENDE DUSUNUYORUM ACABA NE KAGIDIYLA KAPLADINIZ

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendinden yapışkanlı kağıt ile yapmıştım, dc-fix kağıtları diye geçiyor.

      Sil
  18. Elinize sağlık gerçekten süper olmuş ve çooook güzel anlatmışsınız. hayırlı günler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, yardımcı olduysa ne mutlu bana...

      Sil