14 Ağustos 2011 Pazar

İlk Elbisemi Diktim...

Dikiş dikmeyi çok seviyorum.Mutfağıma tül diktim, cüzdanlar,yastıklar ,oyuncaklar diktim.En sonunda koltuklarıma kılıf dikip, kapladım.Ama bir giysi dikmeye elim gitmedi, korktum.Halbuki dikişin bütün aşamalarını biliyordum.Biz küçükken annem Burda dergilerinden beğendiğimiz elbiselerin kalıplarını bize çıkartır, bol teğellerini yine bize yaptırırdı.Diğer teknikleri ise hep görürdüm ama hiç uygulamadım.Yıllar geçti, örgüden dikişe sıra gelmedi.Ama içimde hep çocuklara kendime bir şeyler dikebilme özentisi hep oldu.Yaş kırka yaklaşırken sonunda isteklerin ertelenmemesi gerektiği anlaşıldı ve bir dikiş makinası alındı.Makine ara ara anneme taşındı ve makinenin nasıl çalıştığı öğrenildi.Sonrası sık sık internette araştırma ve denemeler.İnsanın küçükken gördüğü öğrendiği her şey kafasında yer ediyormuş, daha iyi anlaşıldı
.Neyse sonuçta geçen hafta kendime bir elbise dikmeye karar verdim.En basitten başlamam gerekiyordu, Burda'nın Mayıs-2011 sayısından bu elbiseyi seçtim.Kumaşı Tülin ablayla Bursa pazarından almıştık.
 
Kalıp çıkarıldı,Kumaş kesildi ve teğel alınıp dikildi.Sıra pervazları çevirmeye gelince bütün acemilik ortaya çıktı.İstediğim gibi olmadı, bende kenarlara harç geçirdim.Ve sonuç:




 Ne dersiniz, olmuş mu?

11 yorum:

  1. Eee cok guzel olmus. Tam bir yaz kiyafeti. Gule gule giy. Diktikce gelisirsin :) Bana da ogretirsin hatta aslinda ben de istiyorum bir dikis makinesi alip ogrenmeyi ama bizim canavarla imkansiz su siralar.

    YanıtlaSil
  2. E pes yani.Çok kıskandım şimdi Nazanım.Ellerine sağlık çok güzel olmuş. Güle güle kullan. Benimde makinam inşallah salı günü geliyoooooor.

    YanıtlaSil
  3. Olmaz mı?olmaz mı?
    Hem de harika olmuş.

    YanıtlaSil
  4. harika olmuş ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel olmuş, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Koltukları baştan aşağı giydiren bir elbiseyi mi dikemeyecek;)))olacak iş değil...
    Bakın onu da başarmışsınız , renk ve desen de güzel , elbise de sağlıkla giyinin,güzel günlerde...

    YanıtlaSil
  7. harika bir elbise olmuş, bu yersiz korku atlatıldığına göre bakalım daha ne güzellikler çıkacak karşımıza:)))

    YanıtlaSil
  8. aaa çok şık olmuuşş..ellerine sağlık cannnnn :)

    YanıtlaSil
  9. Timurla ne mümkün, sen bir süre daha bekle kardeşim.Ben biraz daha anlayayım bu işi, yaparız bir şeyler..

    Dilekciğim makine gelince kimse tutamaz seni.Merakla bekliyorum ben..

    Olmuş değil mi Tülin abla.ilk seferde ancak bu kadar..

    Sema, Evren çok teşekkürler..

    YanıtlaSil
  10. Utandım Nathalie.Kendime pek bir şey yakıştıramam ben, koltuğa dikmek bundan kolay geldi inan.Beğenmene çok sevindim..

    Hoşgeldin Noblesse.Seni arıyordu gözlerim.Sen geldin ben gidiyorum.İltifatın için teşekkürler, bundan sonra ne gelir bende bilmiyorum.

    Sağol Figen abla.Elbisenin renkleri Ege'yi hatırlattı nedense..

    YanıtlaSil
  11. Kumas pek hosmus, tam yazlik. Ellerine saglik ;-)

    YanıtlaSil