8 Ağustos 2011 Pazartesi

Koltuk Yenileme (II.Aşama ve Son )...

Koltuk maceramız bu hafta sonu nihayet bitti.Neler yaptık, neler.
 Önce Çıkrıkçılar Yokuşundan aldığım sünger tabakasını çiftli ve üçlü kanapeye göre kestim ve makina da yıkadım.(2 metrelik sünger tabakasını 30 TL'ye aldım, fiyatlarını çok bilmiyorum ama bana fazla geldi.Daha önce Moda Çarşı'sının alt katında kilosuna 13 TL dedikleri boncuk elyafı, Eskişehir'de 7 TL'den almıştım.)
Neyse süngeri derbi ile kanepelere yapıştırıp, üstüne ağırlık koyarak bir gece beklettim. 
Bu sırada üst kılıflar makine de dikildi.Kıyıları dikmek ne kadar zormuş.Bu dikiş işini internetten ve el yordamıyla öğrendiğim için mantığımı zorladım.Sanırım fena olmadı.Bunları dikerken eskiden annemin makine de nasıl diktiğini de düşündüm.Keşke daha çok baksaymışım..
Üçlü kanepeye de sünger yapıştırıldı.Teklilerde çökme olmadığı için onlara sünger koymama gerek kalmadı.
Sevgili eşim zımba yaparken.O olmadan hayatta bitiremezdim.
 Daha önce yenilediğim pufu da unutmadım.Onunda üstüne kalan süngerlerden koydum. 
Zavallı puf yenilenmekten kaçıncı şekle girdi.
Sandalyeler olmadan olmaz.Hadi şunlara da el atalım dedim.Koltuklardan sonra pek basit geldi.Hatta bir kısmını ben zımbaladım.Avuç içlerim acıdı.
Sandalyelerin yenilenmesi pek iyi oldu.Şimdi hepsinin bitmiş hali...







Pazar akşamı bütün işler bitince sevgili Saadet'in dediği gibi, oturup koltuklarımı seyrettim.İnanın yorgunluğum azalmaya başladı.Öyle ki yeni projeler üretmeye başladım.Koltuğa uygun kırlentler, aynı kumaştan kumanda organizeri, altın sarısı objelerin krem rengi ile eskitme yapılması, vb...Hobicilik gerçekten zor iş.İnsanın beyni hiç boş kalmıyor..


31 yorum:

  1. Ellerinize sağlık çok şık olmuşlar ve kesinlikle acemi işi gibi durmuyor bence siz bunu iş olarak düşünün :) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Nazan hanım harikaaaaaa olmuş..Ellerinize kollarınıza sağlık.Ne kadar büyük bir emek var,işçilik var.Sizi gerçekten tebrik ediyorum. Süpersinizzzzzzz.. Sevgiler,

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel olmuşlar. Tebrik ederimçok zahmetli iş. Ellerinize sağlık. Güle güle kullanın.

    YanıtlaSil
  4. Canım ellerinize sağlık diyorum. Çünkü Mustafa beyin yardımlarını da biliyorum. Çoook güzel oldular. Güle güle sağlıkla oturun inşallah. Tam yazacaktım ki sandalyeler ne olacak diye baktım onları da unutmamışsın. Sağlıcakla kalın.

    YanıtlaSil
  5. Zorlu bir işin üstesinden gelmişsiniz. Helal olsun diyorum. :)

    Sonuç mükemmel görünüyor.

    YanıtlaSil
  6. Bende çalışıyorum arada derede yapıyorum. Ama olsun gereksiz insanlarala gereksiz muhabbetler, dedikodu yada boş boş tel izlemektense bunlarla dolu olsun kafamız. Bence bu çok daha iyi. ellerine sağlık. Bütüne bakıncaçok farklı olmuş. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Güzel yorumun için teşekkür ederim Yenigelin.İş olarak yapmayı düşünemeyeceğim kadar zor geldi bana.

    Tuğçe sağol canım.Emek ve sabırla ancak bitti zaten..

    YanıtlaSil
  8. Evrenciğim teşekkürler,, İnşallah sağlıkla kullanırız..

    Teşekkürler Dilekciğim.Mustafa bende sabırlı çıktı.Ben çok söylendim kendime..

    Teşekkür ederim Hobivakti..

    YanıtlaSil
  9. Çok haklısın Suhuba.Hobiler benim depresyon ilacım diyorum hep.Hem bir şeyler üretmekte ayrı bir keyif.Sadece arada biraz mola versem diyorum.

    YanıtlaSil
  10. Tebrikler, harika bir iş çıkarmışsınız, güle güle kullanın:)

    YanıtlaSil
  11. Hârikasın:))Döşemeci dünyanın parasını alırdı:)) Bir de ben yaptım demenin zevki var değil mi? Elleriniz dert görmesin karı-koca. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. Kesinlikle çok çok şık bir takımın olmuş. Sonuç mükemmel. Eşinin de senin de ellerinize sağlık. Şimdi kırlentlerle süsledin mi (ki bunları yaptıktan sonra çocuk oyuncağı gibi gelir sana kırlentler) seyrine doyum olmaz:)))

    YanıtlaSil
  13. Teşekkürler Bahar..

    Sağol Nedret abla.Dediğin gibi döşemeciler yeniye yakın para istiyor.Bir de zamanın da teslim etmeme ya da başka şeyler..

    Şimdi aklımda senin daha önce yaptığın yoyolu kırlentlerden var Saadet.Çok hoşuma gitmişti, ümarım becerebilirm..

    YanıtlaSil
  14. Ellerinize saglik cok guzel olmus. Simdi yastiklar eski koltuk rengine uygundu tabii simdi de senin biraz renk getirmen gerek onlara da el atip :) Yeni projene baslamadan sen iyisi mi bir tatil yap :))

    YanıtlaSil
  15. Burdan hiç te acemi işi gibi görünmüyor, Bravo, ellerinize emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  16. Sana da eşine de helal olsun:) Misler gibi olmuş, dışardan iş alırsanız haberim olsun:)) Ben de koltuk kaplatacağım:))) Hakikaten farklı açılarda karşısında oturmak bütün yorgunluğunu alır mı alır. Ellerinize emeğinize sağlık. Bir resmini çekte o yüksek fiyat isteyen kaplamacına götür:))

    YanıtlaSil
  17. Evet Nevinciğim, tatili çok özledim.Bu sefer yanıma bir sürü kitap alacağım.Sahilde boş olur..

    Teşekkürler Ayser, var ufak tefek hatalar ama iyi oldu yine de..

    Eşime söyledim, benim kotam doldu dedi Fiamma.Beni tek kabul edersen,birlikte yaparız ama.Resimleri kumaş aldığım yere de götüreceğim, adam bana inanmamıştı..

    YanıtlaSil
  18. Ellerinize sağlık çok çokk başarılı olmuş hepside....Kılıfları biraz daha gererek takarsanız süngerler bir süre sonra yatıştığı için bolluk yapabilir aklınızda bulunsun:))Eşim mobilya ustasıdır da..Ve malzemeleri sitelerden temin edebilirsiniz çok çok daha makul fiyatlara hemde..Boncuk elyafı geçen yıl kilosunu 3,5 liraya almıştım sitelerden.Hayırlı Ramazanlar.

    YanıtlaSil
  19. Ohh içim açıldı vallahi çok iyi etmişsiniz bu rengi seçmekle :) Bitti ama ben de bittim derler ya öyle olmuşsunuzdur eminim ama işte o seyretme anı yok mu yaptığınız şeyi... paha biçilmez :) Kahveye gelelim Nazan hanımcım :)

    YanıtlaSil
  20. harikasın canım ya.bu kadar marifetli hanımlar varken.döşemeçiler işsiz kalacaklarrr:)))))
    ellerine sağlık.iyi ğünlerde eskit.....
    sevğiler...

    YanıtlaSil
  21. Ne diyeyim bilemiyorum , kelimeler az geliyor...Bu sıcaklarda , koltukları baştan yaratmak.

    Keyfini sürün şimdi,sağlıkla kullanın,diyorum.

    YanıtlaSil
  22. Zeynep çok teşekkür ederim.Elimizden geldiğince gererek taktık ama yine biraz bolluk oldu.Eşine saygılarımı sunarım, çok zor bir iş.Tam bir zanaat.Bilirdim de şimdi yaşayarak tam öğrendim.Elyafın fiyatını duyunca hayret ettim.Siteler bize uzak, hem de araba gerektiği için düşünememiştim.Söylediğin çok iyi oldu.

    YanıtlaSil
  23. Gerçekten koyu renkler evi karartıyormuş, böyle bizimde içimiz açıldı Serpil.Kahveye her zaman beklerim, çok ta sevinirim.

    Teşekkürler Halime, elimizden bir şey kaçmıyor ama onlar da işsiz kalmasın.

    Çok teşekkürler Nathalie.

    YanıtlaSil
  24. Çılgınsın sen :) ne kadar büyük bir iş başardığının farkında mısın? Eşinin de senin de emeğinize ellerinize sağlık tatlım. Güzel günleriniz olsun :) öpüyorum kocaman.

    YanıtlaSil
  25. Gerçekten böyle uçuk kaçık işlerim var Yeşim..Aklıma koyduğumu illaki yapacağım.Güzel yorumun için çook teşekkürler...

    YanıtlaSil
  26. Pes doğrusu! Önünde saygıyla eğiliyorum ablacım! :)

    YanıtlaSil
  27. Teşekkürler Özgeciğim.

    YanıtlaSil
  28. bravo diyorum,söylenecek başka br şey yok.güle güle eskitin.

    YanıtlaSil
  29. Hayran kaldım. Hem büyük emek hem büyük sabır. Gülegüle oturun. Çok hoş olmuşlar.

    YanıtlaSil
  30. Teşekkür ederim Nuray.

    YanıtlaSil
  31. Teşekkür ederim Proje Çantası.Bloğuma hoşgeldiniz..

    YanıtlaSil