2 Ağustos 2011 Salı

Koltuk Yenileme (I.Aşama)....

Bizim evde salon sürekli kullanılır.Eşim "en büyük misafir biziz" düşüncesiyle, ayrı bir oturma odası fikrini kabul etmemiştir.Böyle olunca salondaki koltuklarım da çabuk eskidi.Çocuklar yüzünden üstünde yapıştırıcı tarzı bir sürü leke oluştu.


Üzerlerine örtü koydum, onlar da kullanışlı olmadı.evde ufak bir çocuk varken ,değiştirmeyi de düşünemedim. Sonunda kaplatmaya karar verdim ama maliyeti çok yüksek çıktı.Bir süredir oluşan  hobicilik cesaretiyle "bunu ben yapsam" demeye başladım.Önce Kocabey oğlu çarşısının alt katındaki Bursa Pazarından içinde simler olan krem ve kahverengi tonlarında kadifemsi döşeme kumaşı aldım.Metresi 14 tl ve eni 1.40m.Ben 20 metre almıştım ama 1-2 metreye daha ihtiyacım olacak gibi.
Hafta sonu çalışma başladı.Önce koltuk parçalandı.Ne çok parçası varmış.
 Her parça tek tek ölçülüp, kalıbı çıkarıldı.(Bu sıcakta nasıl olduğunu siz tahmin edin!!!)
 Bu kalıplara göre kumaşlar kesildi.Oturma gurubu için yaklaşık 40 parça ölçülüp,kesildi.
En zoru yan taraflar oldu.Kumaşı geçirip, zımbaladık.Ön kısımlarını ise iyi oturması için elde yaptım.


Önce ön yüze teğelleyip sonra elde diktim. 
Dikiş yerlerine ince harç geçirdim.Oturma ve sırt bölümler de makinede diktim.Ve sonuç:


Hafta sonu sadece kesme işlemleri ile tek koltuk kaplandı.Parçaları ben oturttum, eşim zımbaladı.Bu arada baş parmağım da zımba telinden yara oldu.Bu iş düşündüğümden ağır geldi bana.Dün ve  bugün işyerinde zor durabiliyorum, her yerim ağrıyor.Neyseki çok yoğun değiliz.Sağolsun eşim hiç yakınmıyor ama bir daha böyle bir işe gireceğimi hiç sanmıyorum.Mazoistliğe de gerek yok değil mi?
Sırada diğer parçalar var, tatile gitmeden bitirmem gerek.Biraz daha gayret, ne diyeyim...

41 yorum:

  1. Abla epey zahmetli ise girdin ama sonuc bir harika olmus. Bu gidisle senin home designer olacagin konusunda korkularim olusmaya basladi :))

    YanıtlaSil
  2. O gün skype'den tamamını görmemiştin değil mi Nevin.Olmuş mu?Benim ki olsa olsa ihtiyaçtan dizaynırlık.

    YanıtlaSil
  3. Bitmis halini gormemistim hatta o kenarlari nasil yapacak acaba diye dusunmustum. Cok guzel olmus. Yok yok burada tv sovlari var boyle gidip eski evleri yve eski esyalari yeniliyorlar ve inanilmaz seyler yapiyorlar -kablo olmayinca seyredemiyorum artik ama :)- Senin favori goodwill'den gidip bir seyler bulup senin yaptigin gibi koltuk yeniliyorlar. Burada olsan gezerdik :))

    YanıtlaSil
  4. süper olmuş ama. Değmiş yorgunluğunuza. Böyle ağır işlerde (biz de çocuk odasına parke kaplarken eşime ne kızmıştım bir görsen) insan çok yoruluyor da sonra ustaların nazıyla uğraşmadığın için mutlu oluyor inan. Unutup gidiyorsun, keyfini sürüyorsun:))

    YanıtlaSil
  5. muhteşem tek kelimeyle.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Nazaaaaaaaaan. Çenem yere düştü. İnanamıyorum çok güzel olmuş ve hiç de profesyonel olarak yapılmadığı anlaşılmıyor. Süpersin. Maşallah maşallah. Ellerine sağlık. Daha ne diyebilirim ki.

    YanıtlaSil
  7. Tam benlikmiş Nevin.Ne fikirler alırdım.Goodwill gerçekten favorim oldu.iğer mağazaların kopyaları hep var buralarda.

    Sağol Saadet.Akşamları geçip bakıyorum zaten.Senin sözlerinde moral oldu.Tam dediğin gibi usta nazıyla oynamak daha zor.Eminim çoğu usta bizim kadar özen göstermezdi.

    YanıtlaSil
  8. Teşekkürler Prenses.

    Bu sıcakta sen boya, ben kaplayayım bizimki de tam cesaret değil mi Dilekciğim.

    YanıtlaSil
  9. Gerçekten zahmetli bir işmiş ama sonuç çok güzel. Ellerinize sağlık. Geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
  10. Nazancığım harika olmuş, senin de eşininde ellerine emeklerine sağlık:))

    YanıtlaSil
  11. Harika olmuş, eşini de seni de kutlarım. Güle güle kullanın:)

    YanıtlaSil
  12. Sağol Evren..

    Teşekkürler Fiamma.Gerçekten adamcağızın çok emeği var..

    YanıtlaSil
  13. Canı gönülden tebrik ediyorum, ellerinize sağlık, güle güle oturun:)

    YanıtlaSil
  14. Teşekkür ederim Elif..

    Teşekkürler Bahar...

    YanıtlaSil
  15. çook güzel olmuş.. ellerine sağlık...iyi günlerde kullanırsın inşallah..

    YanıtlaSil
  16. Eşinin ve senin ellerinize sağlık canım çok uğraştırmış sizi daha da uğraştıracak sanırım ama ustaca bir iş çıkarmışsınız,koltuklarınız keyfinide sürmeniz dileğiyle sevgiler..

    YanıtlaSil
  17. Yorulmuşsun ama değmiş bence. Çok başarılı gözüküyor. Ellerine sağlık. Ben çok beğendim.

    YanıtlaSil
  18. Kolay gelsin! Sonus harika oluyor, biraz daha gayret :-)

    YanıtlaSil
  19. Nazancığım sen ne yaptın böyle, fotoğraflara baktıkça gözlerim kocaman oldu. Ayakta alkılşıyorum seni ve eşini. Hayatta cesaret edemeyeceğim bir iş, tebriklerimi sunup fotoğraflara bakmaya devam ediyorum:))

    YanıtlaSil
  20. Hadi be!
    Aştın sen,aştın.Ellerinize sağlık canım.

    YanıtlaSil
  21. Ay ne sabır maşallah ..Ben geçen yaz 4 tane sandalye kaplamıştım da offffumdan puffffumdan geçilmemişti :) Ama sonuç çok iyi Nazan hanımcım ne kadar gururlansanız az, tebrikler :)

    YanıtlaSil
  22. Teşekkürler, beğenmenize sevindim.Hevesim artıyor,gayrete gelliyorum.Hafta içi pek bir şey yapamadım,acemi usta işleyen elini yaralayınca işler böyle uzuyor.

    YanıtlaSil
  23. Kolay gelsin.evet çok güzel olmuş eline sağlık ama gözüm korktu açıkcası,iyi cesaret etmişsin.ben yapamam galiba.

    YanıtlaSil
  24. Tülin'in Hadi be!! yorumuna bayıldım:)) Bu arada heves edip gayrete geleceğin el atmadığın konu kalmadı gibi Nazancığım:))

    YanıtlaSil
  25. yorğunluğuna değmiş canım benim.ellerine sağlık..
    sevğiler...

    YanıtlaSil
  26. Suhuba,Emine,Marifetane çok teşekkürler güzel yorumlarınız için.Neşe çok sağol..Yazdıklarınız yorgunluğuma iyi geliyor...

    YanıtlaSil
  27. Sevdacığım, Tülin ablam kime söylesem nasıl yani diyorlar.Bende yaptıkça daha iyi anlar oldum...

    Serpilciğim teşekkürler,senin minderlerinde çok güzel olduğuna eminim.

    Kpsszede teşekkürler, benimki cahil cesareti oldu.

    YanıtlaSil
  28. Fiammacığım gecenin bir vakti güldürdün beni.Yorumlarınıza bayılıyorum.Bu son hevesim yetti de arttı bana.Gayret bitirmek için.Bunun acısı geçince bakarız tekrar..(Bu arada heves konusunda siz hobici ablalarım da az değilsiniz!!!!)

    Halimeciğim çok teşekkürler..Yorumlarınız elime ilaç oldu...

    YanıtlaSil
  29. Bu sıcakta ,bu işler,helal olsun,ne diyeyim.Maşallah!!!
    En büyük misafir biziz , ben de derim,eşyalar bizden fazla yaşar,tadını çıkarın.
    Güle güle oturun,ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  30. bravo size harika bir çalışma yepyeni bir koltuk ne güzel bir dönüşüm olmuş ellerinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  31. Çok teşekkürler Nathalie.Bende artık küçük odalarda oturamıyorum.Tek sorun etraf hep dağınık..

    Gönülcüğüm teşekkürler..

    YanıtlaSil
  32. Oyyyy oyyy oyyyy...

    Görünce bastılar beni. Çok zor ve emekli bir iş. Sonuç güzel olmuş ama allah kolaylık versin arkadaşım :) :(

    YanıtlaSil
  33. Nazanım, harika bir iş başarmışsınız, ne kadar düzgün olmuş, ben bu işe cesaret edemem işte:( Tebrik ediyorum ikinizi de....

    YanıtlaSil
  34. zoru başarmanın keyfini yaşa ve güle güle kullan
    bravo ellerinize sağlık gerisi kolay gelsin

    YanıtlaSil
  35. Nazanım helal olsun size. Değme ustalara taş çıkartacak bir çalışma olmuş. Ellerinize sağlık. HArika olmuş yeni koltuğun :)

    Merih

    YanıtlaSil
  36. Hayal arkadaşlarım çook teşekkürler..Bu hafta sonu iyice basıp, bitecek İnşallah...

    Banucuğum çok sağol.Pek tavsiye etmem zaten.Hobi işinden soğudum ya..

    YanıtlaSil
  37. Hulela güzel yorumun için çok teşekkürler.Siten internette izlediğim ilk sitelerden,beğenmene çok sevindim..

    Mericiğim canımsın ya..Özledim ben seni...

    YanıtlaSil
  38. Gerçekten bravo bu benim asla cesaret edemeyeceğim bir iş, tebrikler ve de elinize sağlık.. güle güle oturun.

    YanıtlaSil
  39. Alemsiniz valla eşinide kutluyorum benimki olsa hayatta uğraşmazdı bendede biraz maceraperestlik yok değil hani misafir odamdaki gardrobu boyayayım diyorum sökmeden biraz zor olacak bu sıcakta ama olsun Ada Denizin dediği gibi yorgunluk unutuluyor sonucu görünce...

    YanıtlaSil
  40. Teşekkürler Derya.Bitince rahat bir nefes alacağım..

    Güzel yorumunuz için teşekkür ederim Meral hanım.Eşim olmadan bu işin altından hayatta kalkamazdım.Ama siz boyamayı alışkın olduğunuz için hızlı yaparsınız bence.Bir tek çekme işleri zorlayabilir.Bugün bütün takımı bitirdik gibi ve ben şimdiden baktıkça sevinmeye başladım..

    YanıtlaSil
  41. Süper olmuş.Ellerinize sağlık Nazan eşinede tebrikler benimki hayatta uğraşmaz.Emeklerinize değmiş ama çook güzel olmuş...

    YanıtlaSil