7 Eylül 2011 Çarşamba

Tatilde Okuduğum Kitaplardan...

Tatilde ilk okuduklarım  Emrah Serbes'in kitapları oldu.'Her Temas İz Bırakır' ve 'Son Hafriyat' da Behzat Ç.'nin maceraları var.Her iki kitabı da film senaryosu gibi okudum.Gözünüzde olaylar ve kişiler hemen canlanıyor.Tabii olayların Ankara'da geçmesi ayrı güzel.Çünkü kendinizi tanıdık yerlerde gezerken hissediyorsunuz. Eğer dizisini sevdiyseniz, kitaplarını da okumanızı öneririm.
Üçüncü kitap 'Erken Kaybedenler' taşrada yaşayan erkek çocuklarının hikayelerinden oluşuyor.Hepsi birbirinden ilginç ve traji-komikti.Unutmadan, kitapların hepsinde bol küfürlü diyaloglar var.Ama bu durum karakterlerle o kadar güzel  oturtulmuş ki rahatsızlık vermiyor, daha çok komik geliyor.
Elif Şafak'ın çok sevmesem de, takip etmekten vazgeçemediğim bir yazar olduğunu daha önce bahsetmiştim.Genellikle duruşundan dolayı baştan sevmediğim ve okumadığım yazarlar vardır, Tuna Kiremitçi gibi.Okumaya inat edip 4-5 kitabından sonra vazgeçtiğim yazarlar vardır, Orhan Pamuk gibi.Çok sevdiklerim vardır, bütün kitaplarını bitiririm, Sevgi Soysal ve Halikarnas Balıkçısı gibi.Elif Şafak ile okuyucu ilişkim ise bulanık.Röportajlarını, gazete yazılarını sevmiyorum ama 'Aşk' ve 'Baba ve Piç' romanlarını severek okudum.

'İskender' i de bu çelişik duygularla aldım.Severek okudum.Sürükleyici ve güzel.Bir tek yazar tarafından bazı karakterlerin çok derin işlenmediğini düşünüyorum.Özellikle İskender karakterinin.

5 yorum:

  1. Diğer kitapları okumadım ama Elif Şafak'ın bende sadece Aşkını okudum ve diğer kitapları hiç çekici gelmemişti. İskenderde bu ara çok popüler okumakla okumamk arasındayım:S

    YanıtlaSil
  2. Oh oh maşallah maşallar bu ne hız yahu yetişemiyorum valla kitap okumalarınıza yahu.

    YanıtlaSil
  3. Emrah Serbes'in kitaplarini bekliyorum ama simdi su yolladiklarini bitirme planlarim var. Bir suru okuyacak kitabim oldu yasasin :)

    YanıtlaSil
  4. ah herkes tatilde bol bol kitap okurken ben neler çektim bir bilsen ablam...
    oyunumuz vardı..valla denize gidiyordum ve bütün yaz elimde oyun metni, rolümü çalışıyordum:(
    o bir şey değil, sokakta yürürken bile sesli sesli rolümü mırıldanıyordum ve kesin bu yaz burada beni deli zannetti herkes..
    yaş ilerleyince kafa da pek almıyor.çok zor ezber yaptım ya..
    bütün tiyatro çalışmalarımı bitirebilsem de artık biraz kitap okuyabilsemm...

    YanıtlaSil
  5. Bende diğer kitaplarından çok hoşlanmadım Nadire.Ama bu kitap daha akıcı ve diyaloglar daha net ve sade.

    Başla bir yerden Dilekciğim. İstersen kitap getiririm ben sana..

    Bir dahaki sefere hazırlarım yine bir paket Nevin..

    Ne güzel işlerle uğraşıyorsun Figen abla.Zordur ama sonuçları çok güzel.Bu yaz Zeytinli'den geçerken yollarda sana baktım.Numaran olsa arayacaktım..

    YanıtlaSil