24 Kasım 2011 Perşembe

MTA Tabiat Tarihi Müzesi ve Enerji Parkı...

Bugün resim arşivimi düzenlerken, bir kaç ay önce gittiğimiz MTA'nın tabiat tarihi müzesinin resimlerini   eklemeyi unuttuğumu farkettim.Müzenin tekrar açılmasını uzun süre bekledik ama beklediğimize değdi.MTA çok güzel bir iş çıkarmış.Müzeye bizim oğlanları ve arkadaşlarını götürdük, onlar yoruldu ama biz yorulmadık.
Müze bir kaç kattan oluşuyor.Girişte dünyamızın yer aldığı güneş sistemi maket olarak oluşturulmuş.
Bu tartı çok  ilginçti.Diğer gezegenlerde ağırlığınızın ne kadar olduğunu gösteriyor.( Mars'ta 5 kg olduğumu görünce orada yaşamak nasıl olur diye düşünmedim değil!!!!)
Üst katın ortasında dinazor fosilleri var.Çok etkileyici.



Diğer kısımlar MTA'nın yıllarca yaptığı araştırmalar sırasında çıkardığı fosiller ve taş kolleksiyonundan oluşuyor.

Dünyanın gelişimini adım adım izliyorsunuz.
Müzenin karşısında Enerji Parkı yer alıyor.
Parkın bina kısmında nükleer, rüzgar , kömür santrallarının çalışma esasları detaylı bir şekilde gösterilerek maketlerle anlatılmış.
Bio-Dizel santraller çevre dostu, mesela gübreden enerji üretebiliyorsunuz.
Rüzgar ölçüm aleti.Bu aletleölçülen değerlere göre rüzgar santralları kuruluyor.
Parkın bahçesinde uygulamalı olarak enerji sistemleri gösterilmiş.Bu kısım TPAO'nun..
Rüzgar santralının türbini.
Petrol arama platformu...
Bir yeraltı kömür ocağı..
Sadece çocuklar için değil, bizim içinde öğretici ve güzel bir gezi oldu.Ankara'da oturuyorsanız, uğramanızı tavsiye ederim...

13 yorum:

  1. benim oğluşlar da bayılır. Mutlaka gezmeli burayı...

    YanıtlaSil
  2. Bekleriz Ankara'ya Saadet.Büyük bir zevkle evsahibiniz oluruz.

    YanıtlaSil
  3. Ne güzel sizde gezmişsiniz, sıra Roma hamamında :) delikanlılar ne güzeller maşallah, böyle bakınca derya kardeş yapmadın diye pişman olacaksın diyorum kendime.

    YanıtlaSil
  4. Ben de çok seviyorum Nazanım orayı. Annemlerin evinin hemen arkasında 10 dakikalık yürüme yolunda. Oğlumun her canı sıkıldığında annem ya da babam götürürdü. Çocuklar için süper bir öğreti yeri.

    YanıtlaSil
  5. Roma hamamı listenin başında Derya.Resimdeki oğlanlardan uzun olanı benimki.Yanındaki onun arkadaşı.Ağbimiz 14 yaşında, o da kendi arkadaşıyla gezdi müzeyi. Kardeş konusu hassas bir konu Derya.Tek çocuk için çok güzel ama anne için çok zor..Bir de yardımcı olanı yoksa..

    Dilekciğim kesinlikle öyle.

    YanıtlaSil
  6. çok güzel ve faydalı bir gezi olmuş oğullarınıza da maşallah allah vatana millete hayırlı evlat etsin.. hayırlı uzun ömürler versin sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Çok ilginç bir müzeymiş.
    Mars'ta 5 kg.olma durumu da güldürdü beni bence de yaşayabiliriz;))
    Ankara'ya gelince gezilmesi gereken yerlerdenmiş,teşekkürler...

    YanıtlaSil
  8. Nazancığım biz de çok sevmiştik. mars benim de favorim hadi toplaşıp gidelim:))

    YanıtlaSil
  9. Amin,inşallah Mihrimah..

    Ankara'ya mutlaka bekleriz Nathalie..Eminim çok güzel resimlerle anlatırsın buraları..

    Ne iyi olur Sevda, Tülin abla görmedi sanırım...

    YanıtlaSil
  10. müzeleri gezmeyi ben de çok severim.Oğullarını ilk kez görüyorum, Allah bağışlasın.

    YanıtlaSil
  11. Teşekkürler Noblesse..

    YanıtlaSil
  12. Keske görebilseydim..
    Çok ilgiminceker bilimsel çalısmalar...
    En azından gitmiş kadar olduk sayenizde..
    Sevgiler.....

    YanıtlaSil
  13. Teşekkürler Dut Masalı.Müzenin çok az bir kısmını anlatabildim. Gerçekten çok iyi düzenlenmiş biryer..

    YanıtlaSil