11 Şubat 2015 Çarşamba

Bülbülü Öldürmek Romanı ve Kitap Ayraçları...

Günaydın...Bugün soğuk ama aydınlık bir gün, güzel bir sabah. Çayımı içip, nette dolaşırken, aklıma kitap grubumuzda okuduğumuz romanı paylaşmak geldi. Yaklaşık 8 aydır 7 kişilik bir kitap grubumuz var. Her ay birimizin seçtiği romanı okuyup, tartışıyoruz. Kitabı seçen arkadaşımız sadece kitabı değil yazar hakkında da araştırma yapıp, bilgilerini bizle paylaşıyor. Geçen ay sıra benim seçimim olan Bülbülü Öldürmek romanındaydı. Hep okumak istediğim ama bir türlü listeme alamadığım bir romanı böylece okumuş oldum. Sanırım romanı pek çoğumuz duymuştur, küçük bir çocuğun gözünden 1950'li yıllarda Amerika'nın güneyinde hayali küçük bir kasabadaki yaşamı ve ırkçılığı anlatan bu roman, bence her zaman bir klasik olarak kalacak. 
Romanın konusundan daha fazla bahsetmeyeceğim, ama yazarıyla ilgili biraz bilgi verebilirim.Yazarın erkek olduğunu düşünürdüm ama aslında beyaz bir bayan. Kendi çocukluğundan esinlendiği  roman onun yazdığı ilk ve tek kitap. Daha sonra da bir roman daha yazmış ama bastırmamış. Annesi o küçükken manik depresif hastalığı sebebiyle sürekli kliniklerde kalmış ve avukat olan babası tarafından büyütülmüş. Romandaki arkadaşı olan Dill karakteri aslında ünlü bir yazar olan çocukluk arkadaşı Truman Capote (not: Kitapseverler onu Tiffany'de Kahvaltı kitabından hatırlayabilir). Kitap filme çekildiğinde babası rolünde oynanayan Gregory Peck o kadar başarılı oluyor ki, o yıl en iyi erkek aktör  oskarını almış.Yazar da onun babasını başarıyla oynamasından dolayı yine babasına ait bir saati ünlü oyuncuya vermiş. 
Böyle güzel bir kitabı okuduktan sonra grup arkadaşlarıma bir hatıra hazırlamak istedim. Kitaba ilişkin iki resmi birbirine arkalı önlü yapıştırıp, laminasyon cihazından geçirdim. Kitap ayraçlarımı hazırladıktan sonra uçlarına madeni objeler taktım.

Arka kısım..
Aslında sevdiğim diğer kitaplarım için de bu tarz ayraçlar yapabilirim,  keşke daha çok vaktim olsa. Kitaplarla dolu aydınlık bir gün dileğiyle...

8 yorum:

  1. Ne güzel bir etkinlik, ne güzel bir düşünce, ne güzel bir tasarım. çok etkileyicii ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Gelincik Zamanı. .Anlaştığınız kişiler olunca böyle etkinlikler çok keyifli oluyor.Tasarımımı beğendiğinize sevindim...

      Sil
  2. Harikasınız Nazan Hanım, keşke sizlere yakın olsaydım da sizin bu kitap okuma grubunuza ben de katılabilseydim! Yaptığınız kitap ayracı çok güzel, ellerinize sağlık! Selamlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke Ehil Keyif. Bende sizin bloğunuza bakarken, sizlerle Bodrum'da olmak ne kadar keyifli olurdu diyorum. İnşallah bir gün bir yerlerde görüşürüz.Sevgiler...

      Sil
  3. Bahsi geçen iki kitabı da okumadığımı fark ettim. Bir sonraki kitap alışverişime muhakkak almalıyım. Kitap okuma etkinliğiniz çok hoş. Ayrıca kitap ayraçları da tek kelimeyle muhteşem. Ellerine sağlık arkadaşım. Çok sevdiğim bir paylaşım olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Nurten. Kitabı okuduktan sonra da görüşlerini almak isterim.Umarım benim kadar keyif alırsın.Sevgiler, selamlar..

      Sil
  4. Ayraçların çok hoş olmuş Nazancım, bizim okuma grubu dağıldı dağılacak, son demlerimizi yaşıyoruz, sizin tutarlı olmanız ne güzel.

    YanıtlaSil
  5. Keske ben de sana yakin bir yerde yasasaydim :( harper lee'yi sevdiysen j.d salinger da oneririm

    YanıtlaSil