6 Kasım 2010 Cumartesi

Bir Başkadır Benim Memleketim...(Eskişehir)

Eskişehir doğduğum, büyüdüğüm şehir...Bir tarafım yerli (yani manav), diğer tarafım  Bulgaristan göçmeni (yani muhacir)... İki farklı kültürün yaşandığı bir evde, Tatar, Çerkez,Gürcü ve Yörük kültürünün harmanlandığı bu şehirde büyüdüm ben...Eskişehir denince akla Tatarlar ve çiğbörek gelir..Aslında yerli halkı Manavlardır ve en önemli hamurişi haşhaşlı gözlemedir...Eskişehir'in ilk yerleşimi Odunpazarı semtidir..Akarbaşı bu semtin hemen yanında yer alır....Bir zamanlar büyükdedelerimin yaşadığı semt...İki katlı, büyük bahçeli bir ev....

İsmet İnönü Caddesi, şehrin ana caddelerinden...

İstasyon caddesi, Tren Garının olduğu eski cadde...
Köprübaşı, şehrin merkezi Porsuk nehrinin hemen yanında...
Kurşunlu Camii, Odunpazarı semtinde şehrin en eski ve en büyük camii..Benim ailem için önemi büyük eski bir Mevlevihane....
Madam Tadia oteli...Eski resimlerde yer alıyor ama ben büyüklerimden hiç duymadım...
Muttalip caddesi, şehrin aşağı kısımları, Göçmenlerin ve Tatarların ilk yerleştikleri bölge...
Odunpazarı semti ve Bademlik tepesi....
Sıcak Sular, şehrin merkezi ve hamamların olduğu bölge....
                               Vişnelik Mahallesi , küçükken pikniğe giderdik...O kadar güzel bahçeler vardı ki...
Yalaman Adası, Adalar bölgesi....Şimdi cafelerin, öğrencilerin mekanı....

Yunusemre Caddesi , benim büyüdüğüm sokaklar...Büyük beyaz bina Atatürk Lisesi...
Bu resimlere baktığım zaman ben bile inanamıyorum, o kadar büyük değişiklikler var ki....Üniversiteyi bitirip, çalışmak için Ankara'ya geldiğim 90'lı yıllarda Eskişehirde cadde ve sokaklar toz içinde, Porsuk pislik içinde ve kokuyordu...Ankara'yı çok beğenmiştim bu yüzden...Aradan 17 yıl geçti...Bu dönemde Eskişehir, Yılmaz Hoca sayesinde güzelleşti, tarihine sahip çıktı..Ankara için söze gerek yok sanırım....
Benim güzel, modern ve aydınlık şehrim ESKİŞEHİR....

7 yorum:

  1. Eskişehir için herkes aynı fikirde,eski haliyle de güzeldi,şimdiki haliyle çok daha güzel.Orada yaşayanlar şanslı .Selam olsun.

    YanıtlaSil
  2. Nazan,ilk resimden sonrasını göremiyorum canım.

    YanıtlaSil
  3. Tülin abla bir sorun görünmüyor ama neden açamadın ki?

    Bu resimler aslında 1940'lı yılların resimleri, yani çoook eski...Yeni fotoğraflarını da koyacağım ama nostalji olsun istedim...Toprak çekti herhalde....Orada yaşayanlar gerçekten şanslı...

    YanıtlaSil
  4. Güzel Eskişehir :) Arkadaşlarla bir hafta sonu mutlaka gidip hamam sefası yapacağız :)

    YanıtlaSil
  5. Hamam diyince yine çocukluğuma gittim Yeşim..Eskişehir'in bayanları sabahın 6'sında gider hamama,havuz temiz olduğu için...Biz ise yaklaşık 10 günde bir mutlaka giderdik... Çamlıca hamam gazozuydu, sadece hamamda içerdik..

    YanıtlaSil
  6. İnşallah bende görmek isterim memleketini arkadaşım.

    YanıtlaSil
  7. Ay hamam yorumu gelmis Eskisehir uzerine :) Rahmetli babaannem o kaynar suyla dolu kuvetin icine nasil girerdi :) Ben hic sevmedim hamami ama en sevdigim cikinca annemin simitle gazoz almasiydi. Galiba Camlica degil Gencler'di o gazozun adi.

    YanıtlaSil