4 Kasım 2010 Perşembe

Yemliha Beldesi ve Yamula HES

Cumhuriyet Bayramı'nın olduğu hafta benim için  çok hareketli geçti..İş sebebiyle Yamula Hidrelektrik Santralı'na gittim..Yamula HES 100 MW gücünde, Kızılırmak nehri üzerinde yapılmış olan bir santral... Kayseri'ye bağlı Yemliha Beldesinde ve  büyük bir sulama barajına sahip...Gittiğim yerlerin hem tarihi yerleri, hemde kültürleri ve adetleri her zaman ilgimi çekmiştir.Yemliha, Hatay'daki Yedi Uyurlardan birinin adıymış...Zaten belde Maraş- Göksun tarafından gelen yörükler tarafından 15. yüzyılda kurulmuş.. Marketlerde Yamula patlıcanı olarak satılan patlıcan bu bölgede yetiştiriliyor..Mevsimi olmadığı için biz göremedik..Santral, Beldenin hemen yanında..Her ne kadar Belde desemde çok gelişmiş bir yer değil, yolları bozuk tam bir köy havasında...


Gördüğüm evlerden en iyi durumda olanlardan biri buydu...Genelde evlerin çatıları yok, düz teras yapılmış... Bir İç Anadolu kasabası için ilginç geldi bana...
Yamula HES
Kızılırmak Nehri...

2 yorum:

  1. Buraları ilk kez görüyorum,hayranlık uyandırıcı,bir sonraki gezileri bekliyorum.sevgiyle..

    YanıtlaSil
  2. bence abartmışınız çatısı olmaya bilir ama çok gelişmiş bir yerdir yolları da sizin dediğiniz gibi hic değildir

    YanıtlaSil