14 Aralık 2010 Salı

Eskiden, Çok Eskiden- Petros Markaris

Polisiye kitapları seven bir arkadaşımın tavsiye ettiği bu kitabı zevkle okudum.Aslında bazen kendime kızıyorum, çünkü polisiye kitap kültürüm genellikle Amerikan kitaplarından oluşuyor.Amerikan filmleri, Amerikan kitapları ve Amerikan hayat tarzları dayatılıyor hep.Her ne kadar bu dayatmanın bilincinde olsam da, kendi ufkumu açmak için gerekli araştırmaları yapmamak ve kolaya kaçmak doğru değil benim için.Neyse, bu kitabı okumak ve yazarı tanımak, bu konuda eksikliklerimi ve yanlışlarımı tekrar hatırlattı bana.Petros Markaris ünlü bir polisiye yazarı.Heybeliada'da doğmuş, Yunanistan'da büyümüş İstanbullu bir Rum.Kitapta kahramanı Komiser Haritos, eşiyle geldiği bir İstanbul gezisinde, İstanbul'da peş peşe işlenen cinayetlerin bir ucu Yunanistan'a ve Yunanlılara dayanınca, Türk polisiyle işbirliği yapmak zorunda kalıyor. Uzun yıllar önce Türkiye'de yaşayan, sonra yaşamını Yunanistan'da sürdüren yaşlı bir bayan, hayatının sonuna yaklaştığı sırada İstanbul'a geri döner ve geçmişte ona ve sevdiklerine kötülüğü olan kişilerden intikam almaya başlar.Yazar bu cinayetle, İstanbul Rumlarını, 6-7 Eylül olaylarını ve Varlık Vergisi sonucu yaşadıkları dramı ustalıkla anlatmış.İki toplumun farklılıklarını, benzerliklerini ve İstanbul'u o kadar güzel inceleyip, yansıtmışki .Çok büyük bir zevkle okudum, şimdi sıra yazarın diğer kitaplarında.Mutlaka okunmalı listesinde en başa kondular.

5 yorum:

  1. Sevgli Nazan hanım, şu aralar kitap okuyamıyorum. Sayenizde güzel bir eserle tanıştım bilginizi dikkate alacağım.
    Saat çalışmanızda çok cici olmuş ellerinize emeğinize sağlık sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  2. ilginc ve sürükleyici bir konu... sevdim de anlatılanlarca...
    teşekkürler nazancığım...

    YanıtlaSil
  3. Teşekkür ederim Belgin hanım beğendiğinize sevindim..

    Teşekkür ederim Fiamma.Ben seninde seveceğini düşünüyorum..

    YanıtlaSil
  4. ben de birden öyle hissettim nazancığım, yarın cıkıp alayım cünkü ilgili olduğum konular tarihi doku, bibliograji, yaşanmışlıkları olan...

    YanıtlaSil
  5. bir heves bir koşu aldım:))) ,teşekkürler nazancığım...

    YanıtlaSil