4 Aralık 2010 Cumartesi

İstanbul Hatırası...

Aslında bu romanı okuduğum çok oldu ama bir süredir hiç kitap eklememişim bloğuma.Ne yazık, benim en önemli hobim kitaptır aslında.Bazen günlerce el işi yapamam ama mutlaka her gece kitap okurum.Büyük oğlumda alıştı, yatmadan önce bir saat yatakodasında kitap okuyoruz onunla.O henüz fantastik romanlardan başka romanlara ilgi göstermiyor ama ben bunun değişeceğini düşünüyorum..Ne de olsa bende okumayı ağabeyimin Mandrake ve Kızılmaske çizgi romanları ile sevmiştim..Daha sonra Milliyet Çocuk dergisinin içindeki çizgi romanlarla gelişti okuma sevgim.Kemalettn Tuğcu romanları ile ağladım, Enid Blyton'un Afacan Yediler romanları ile maceradan maceraya sürüklendim..O dönemden başlayan Polisiye roman tutkum hiç bitmedi.Şimdi aynı okuma sevgisini oğluma aşılamaya çalışıyorum, eğer becerirsem ona en güzel mirasım bu sevgi ve kitaplarım olur sanırım.Gelelim romana.Bence bu sefer polisiye yazmamış Ahmet Ümit.Daha çok İstanbul'un tarihi ve tarihi yerleri.Cinayetler geri planda kalmış ve iyi kurgulanmamış. Kitabın başında katili buldum, kalanı ise sanat tarihi dersi gibiydi..Ama yine de keyifle okudum.Yazarın bütün kitapları içinde bence en güzelleri ilk yazdığı romanlar.Patasana, Kavim ve Kar Kokusu gibi...

3 yorum:

  1. Sevgili Nazan hanım,ilk kitabımın adı Lafontenden Masallar kitabıydı rahmetli babam almıştı içinde kirbitçi kız gibi masallar vardı.Ne güzel günlerdi nerelere gittim nazan hanım sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  2. Ya bu bana getirip hala akibetinin ne oldugu belli olmayan kitaplardan miydi? :( Neyse ben simdi interneti kapatip kitap okuyayim :))

    YanıtlaSil
  3. Sağolun Belgin hanım..Size o günleri hatırlatmışım ne mutlu bana..
    Nevinciğim o kitaplardan değildi..Bu roman daha sonra piyasaya çıktı.

    YanıtlaSil