3 Aralık 2010 Cuma

Şah&Sultan...

İskender Pala'nın bu romanını severek okudum.Anlatımı naif, konu bilindik olduğu halde ilginç.Ortaokul yıllarında babamın kitaplığından alıp okuduğum Feridun Fazıl Tülbentçi'nin "Yavuz Sultan Selim Ağlıyor" romanını hatırlattı bana.Divan Edebiyatı ekseninde kitaplar yazan İskender Pala'nın okuduğum ilk romanı.Divan Edebiyatını hiç sevememiştim lisede.Deve yürüyüşü kalıbına göre yazılan şiirlerin ezberletildiği bir dersi nasıl sever insan.Ne kadar haksızlık etmişim..Aslında  öğretmenimiz yaptığı işi seven eski bir hocaydı ama biz o ruhu hissedemedik.Aynı tarih dersinde olduğu gibi...O yıllarda bana tarihi sevdiren babamın kitaplığındaki bu romanlar oldu.Divan edebiyatına ise Oğuz Atay'ın Tutunamayanlar romanıyla ilgi duymaya başladım. Bu romanda çok sevdiğim Divan ve  Halk edebiyatı ile tarihin  içiçe geçtiği, özenle yazılmış güzel bir roman, tavsiye ederim....

4 yorum:

  1. İlginç bir kapağı var,iskender palayı daha önce okumuştum:)) not alayım bu kitabı almak üzere, sevgiler nazancığın

    YanıtlaSil
  2. bende çok severek okumuştum zaten iskende palanın bütün kitapları çok güzel

    YanıtlaSil
  3. Bende diğer kitaplarını listeme aldım..Bakalım sıra ne zaman gelir..

    YanıtlaSil
  4. merhabalar:)blogunuzu yeni keşfettim ve hemen izlemeye aldım..ben de tarih kitaplarını İskender Pala'nın kitaplarını okuduktan sonra sevmeye başladım.En son bu kitabı okudum.gerçekten harika bir anlatımı var.katre-i matem i şiddetle tavsiye ederim..
    benim bloguma da beklerim

    filizinevi.blogspot.com
    sevgiler

    YanıtlaSil