8 Şubat 2011 Salı

Eski Değil, Eskimeyen Örgüler...

Tığ ve yünle ilk tanışmam ilkokulun ikinci sınıfında olmuştu.Özendiğim için annem elime bir tığ ve ip verip, zincir çektirmişti.Sonra bunları sarıp, yumak haline getirdiğini hatırlıyorum.Şiş ile tanışmamı ise çok iyi hatırlıyorum.Ablam çok güzel kazaklar örer ve bana vermezdi.Ona kızgınlığımla başladım örgü örmeye.Ne zaman sinirlensem, strese girsem, örgü benim için terapi oldu.İp satan dükkanlarda  gezmek, o renk harmonisinin içinde kaybolmak, örülecekleri hayal edip, örülenlere bakmak, iplere dokunarak hissetmek...Benim için o kadar büyük bir zevk ki..Evde iki dolap dolusu ipim olsa da bu zevkten vazgeçemiyorum.Bir de kitapçılar bana bu zevki, veriyor..İp ve kitap dünyasında kaybolmak...Benim hayatın zorluklarından kaçış yerlerimde buralar sanırım...
Üniversite  yıllarımda ördüğüm kazaklar..O dönemlerde bu modeller çok modaydı..Bu kazağımı da çok severek örmüştüm.
Ablamın ördüğü bir kazak.Kendi bile unutmuştur eminim ama ben yıllardır saklıyorum..
Eşime ördüğüm hırka..Ne delilik..Çok desenli olduğu için fazla giymedi.Bende ona kızıp, bir daha hırka örmedim.
Yine üniversite yıllarında ördüklerimden.Saç örgülü modelere hala bayılıyorum.Ama bu kadar zorunu yaparmıyım, bilemiyorum.

9 yorum:

  1. Bravo Nazan,tebrik ederim.
    Dilerim senin gibi gelinlerim olur.

    YanıtlaSil
  2. Nazancığım, hiç böyle güzel örgüler yapamadım. Benimkiler hep kolay, çabuk biten modeller oldu. eskiden yünlerde çok güzeldi değilmi, ne tüyleniyordu, ne sarkıyordu. Ellerine sağlık, öpüyorum

    YanıtlaSil
  3. Bu dileğini bir daha düşün derim Tülin ablam.Hem elleri hem çeneleri işler ona göre..

    Sevdacığım bende eskisi kadar zor modeller öremiyorum.Bir dönemmiş oda..Ama şimdi senin yaptığın hapishane işleri de az zor değil...

    YanıtlaSil
  4. Nazancım, kendimizi kaybettiğimiz yerler ve terapilerimiz ne kadar benzeşiyor, biran karşılıklı oturduğumuzu düşündüm, ellerimizde örgüler, çeneler çalışıyor son sürat ellerle birlikte:))
    Yüncüler, tuhafiyeciler, kitapçılar en sevdiğim, hatta gerçekten kendimi kaybettiğim yerler, yanımda birisi varsa onu da unutuyorum, çok ayıp oluyor:))

    YanıtlaSil
  5. Bittim, bayıldım. Hepsi hazır gibi inanamadım, çok güzeller.

    YanıtlaSil
  6. Harkulade modeller sevgili Nazan hanım ellerinize emeğinize sağlık.
    Sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  7. Demekki biz bir ara böyle bir program yapmalıyoz Banu..Aynı zevki paylaşan arkadaşlarla birlikte olmakta ayrı bir zevk..

    Teşekkür ederim Evrenciğim..

    Teşekkür ederim Belgin hanım. Beğendiğinize sevindim..

    YanıtlaSil
  8. Yıllanmış şarap gibiler ama hepsi halen güncel ve güzeller ve yepyeniler, bayıldım her birine ayrı ayrı.Seninde ablanında ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Sağol Fiamma..Şarap gibi değilmi?Yıllar geçtikçe değerleniyorlar, en azından benim için..

    YanıtlaSil