20 Temmuz 2011 Çarşamba

11.07.2011 Ayder Yaylası-Galer Düzlüğü....

Bugün öğlen Ayder yaylasındayız.Bu sefer müziği başa aldım, resimlere bakarken açmayı unutmayın.Çünkü o dağlarda  karın hem sesi hem kendisi var.
Ayder yaylasına Ardeşen ilçesinden geçerek gidiliyor.Ardeşen kıyı boyunca gördüğüm en büyük ilçe oldu.Fırtına deresi yol boyu sizi yalnız bırakmıyor.
Fırtına vadisi... 
 Dağlardan akan suların görüntüsü muhteşem ve her köşede karşınıza çıkıyor..
Gitgide bulutların üstüne çıkıyorsunuz. 
Ayder'e gelmeden Çamlıhemşin ilçesinden geçiyorsunuz.Dağların arasına sıkışmış, küçük bir ilçe.Tam çarşısından geçerken bir pastane camında 'Hemşin ketesi ve lokumu bulunur" yazısını görünce "bu nasıl bir şeydir" diyerek duruyorsunuz.Hemşin ketesi bildiğimiz keteye benziyor yalnız içine un helvası konmuş yani tatlı bir kete.Hemşin lokumu ise uzun yapılmış un kurabiyesi.Merakımızı giderdik, dağa çıkmaya devam.. 
 
Ve Ayder yaylasındayız.Yolu asfalt ve geniş.Yolculuk rahat ve zevkli geçti.
 
Burada kalabileceğiniz bir sürü pansiyon var.Manzara yine muhteşem.Bir daha ki gelişe mutlaka bir kaç gün kalmalı ve dağ yürüyüşü yapılmalı..
Ayder çok güzel ama hedef daha yukarıdaki Galer düzlüğü ve Kavrun yaylaları..
 
Fırtına yine yanımızda...
 
İşte dağdan inen ve erimemiş kar kütlesi..Resim çektirmeden olmaz..
 
Yol toprak, engebeli ve bir tarafı uçurum.."Niye çıktık buraya, Ayder yeterdi " diye söylenen ben...
 
Elim kalbimde, kalbim durmuyor, gözlerimi kapıyorum, olmuyor.Bir taraf korkunç uçurum.Arabanın altı arada sürttükçe " Ohh olsun diyorum" ama grup kararlı ve benim gibi korkmuyor..Ve nihayet Galer düzlüğü..
 
Kaçkar dağlarının kuzey eteklerine gelmişiz, ne mutlu bize..Derenin yanında bir yer bulup, mangalımızı yakıyoruz.Başımıza çiğler yağarken ve soğuktan titreyerek, yemeğimiz yiyoruz.
 
 
Fırtına ile anım olsun değil mi?O korkunç yola katlandıktan sonra değdiğini görmek en güzeli...
Diğerleri benim kadar korkmadılar ama yemeği hemen yiyip etraf iyice sis olmadan yola düştüler.Ne olur ne olmaz.Yörenin insanı alışkınmış bu yollara ama benim açımdan bu kadar yükseğe arabayla gitmek,  bir kere yeter.Yürüyerek gitmeyi tercih ederim.En azından başım daha az döner..
Dönüşte Ayder'de kuzine yanında çay içtik, hepimiz donmuşuz.

Yarın daha da yükseğe çıkıyoruz.Programımızda Borçka-Karagöl var...

14 yorum:

  1. Hiçbir bölgemiz Karadeniz kadar yeşil değil galiba.

    YanıtlaSil
  2. fotolara şöyle bir baktım da ülkemiz bir cennet..

    YanıtlaSil
  3. Var mı karadeniz gibisi.Yeşilliği yeter.Haftaya bizde Amasra'ya gideceğiz İnşallah...

    YanıtlaSil
  4. Yeşilden başka renk yok ki Dilek..

    Gerçekten öyle Noblesse.O kadar değerli bir yurdumuz var ki..Özen göstersek ve temiz tutsak...

    Niye off Tülin ablam.Kısmetse bir gün seninle de gideriz biz..

    Amasra'ya da bayılmıştım Ozi.Ne güzel bir tatil olur sizin için..

    YanıtlaSil
  5. Şu anda resmen orta yerimden çatlıyorum. Bu güzellikleri görmek, orada olmak.....

    YanıtlaSil
  6. Sizde gezmeyi seviyorsunuz, özellikle doğayı Saadet.Eminim gerçeğinden de büyük keyif alırdınız..

    YanıtlaSil
  7. Fotolar öyle güzel ki kıskandırdın bizleri, bayıldım resimleri canına değsin canım benim, bizim içinde sağlıkla tadını çıkara çıkara iyi gezmeler..

    YanıtlaSil
  8. Ne yaptin ablasi! Cok guzel. Biz unuttuk yesilin rengini buralarda :( Firtina vadisi nedense aklima Sonbahar filmini getirdi. Oralarda cekilmisti diye hatirliyorum.

    YanıtlaSil
  9. Nazan severim sevmesine de çocuklar küçük ya cesaret edemiyorum. Ama birkaç yıl sonra başlamak isterim görmek istediğim yerleri gezmeye...

    YanıtlaSil
  10. Çok teşekkür ederim Marifetane..

    Nevinciğim bir de Karagöl resimlerine bak.Hayatta çok ender görülecek yerlerden..Sonbahar filmi Hopa'da çekilmişti.Hatta bir kısmı Kemalpaşa'da çekilmiş.Dağlık görüntülerde Hopa'nın köylerine ait sanırım.Artvin tarafı daha dik ve yüksek..

    YanıtlaSil
  11. Biz üç aileydik Saadet.6-7 yaşlarında 3 küçük, 13 yaşlarında da 2 büyük çocuk vardı.İnan küçükler değil, büyükler sıkıldı.Seninkiler alışkın da, bence deneyim.Ufaklık bizimle gezmeye alıştı,ağbi ile daha zor..

    YanıtlaSil
  12. Anlaşılan yollarda geçişmişiz:) Ne güzelmiş Karadeniz, ben ilk kez gittim ve burada yeşile alışık olmama rağmen doğasından büyülendim. Çok güzel bir yazı dizisi olmuş. Bizimki 10 günlük olduğu için ben henüz doğu illerindeyim:)

    YanıtlaSil
  13. ABLA ORALARA ÇIKARKEN HİÇ KORKMADINIZMI ALLAH AKIL VERSİN HEPİNİZE

    YanıtlaSil