26 Temmuz 2011 Salı

İki Kutu = Gazetelik...

Malzemem yine A4 kağıdı kutuları.Ne zamandır aklımda bir gazetelik yapma fikri vardı.Önce ahşap alıp, boyamayı düşündüm.Ama daha önce kullandığım ahşap obje çok dayanıklı çıkmadı.Eve düzenli gazete ve dergi aldığımız için hem büyük hem de dayanıklı olması gerekiyordu.Sonra aklıma iki kutuyu birleştirmek geldi.
Diğer aşamaları da resimlemiştim.Ama küçüğüm onları silmiş .O yüzden kısaca anlatayım.İki kutuyu yanyana birbirine yapıştırdım.Yanlara ve ortadaki kısma metrelik elyaf geçirdim ve içeri doğru biraz pay bırakarak yapıştırdım.Taban kısmı sağlam olsun diye o kısma da sert mukavva keserek yapıştırdım.Bütün yapıştırma işlemeleri sıcak silikonla yapıldı.Dış kenarları ve ortayı deri kumaşla kapladım.Bu kumaşın metresini  Bursa kumaş pazarından 6 TL'ye almıştım.Bir metre kumaş yeterli geldi, biraz da arttı.Ondan da cüzdan dikmeyi deneyeceğim. Üst kısma tüylü harçlardan geçirdim.Ve sonuç:
 

Unutmadan iç taban kısmına kapitone kumaşla örtü yaptım.Bir kısım dergilik,diğer kısım gazetelik oldu..

Not:Şu anda büyük bir işe başladım.Bu sıcakta nasıl yapacağım bilemiyorum ama koltuklarımı kaplıyorum.Boyumu aşacağı kesin.Yine de azimliyim.Sonucu sizinle de paylaşırım...


23 yorum:

  1. Nazancım çok güzel olmuş,süper bir fikir ellerine sağlık.Ayrıca eminim ki koltuklarında üstesinden gelirsin,sonucu bekliyorum...

    YanıtlaSil
  2. Çok beğendim cin fikirli arkadaşım. Ellerine sağlık. Süper olmuş. Güle güle kullan. Eeee büyük işinde de başarılar diliyorum sen altından kalkarsın öptüm seni.

    YanıtlaSil
  3. Nazan Hanım; elinize sağlık. Bu harika bir fikir ve sonucu muhteşem olmuş. Süper görünüyorrrr. Sevgiler,

    YanıtlaSil
  4. çok hoş olmuş, derinin deseni de çok güzelmiş:))

    YanıtlaSil
  5. Teşekkür ederim Özlem.Koltuklara dün akşam başladım ama akşam bile çok terletti..İnşallah sonunu getirebilirim.

    Cin fikirliliğim sana benzemiş Dilekciğim..Ama senin kadar sabırlımıyım bilmiyorum.

    YanıtlaSil
  6. Teşekkürler Tuğçe..

    Deri kumaşın deseni benimde çok hoşuma gitmişti Saadet.Aslında bundan çanta da çok güzel olur ama o kadar çok şey var ki listede.Ne zaman sıra gelir bilmemçç

    YanıtlaSil
  7. Vay yoktan varetmek budur işte :)

    YanıtlaSil
  8. Canım ellerine sağlık fikrin süper. Sonuç da mükemmel. Koltuk kaplama işinde kolaylıklar diliyorum. Büyük cesaret senin yaptığın. Bekliyorum merakla ;)

    YanıtlaSil
  9. Sağol Yeşimciğim.İş beni aşacak ama ne çıkacak ben de merak ediyorum.

    YanıtlaSil
  10. ELLERİNE VE FİKRİNE SAĞLIK:)NE GÜZEL YAPMIŞSIN YAAA:)

    YanıtlaSil
  11. fikir süper, işçilik süper, ortaya çıkan ürün süper, bayıldım, harika olmuş.

    YanıtlaSil
  12. Koltukları merakla bekliyorum:) yaparsın sen yaparsın, işleri büyüttün koltuklar bitince sırada ne olacak? Çırak yok mu yanında çalıştıracak daha çabuk biter öyle olunca:))
    Derinin desenini çok sevdim A4 kutularını bu şekilde değerlendirmene bayıldım. Bir tek o tüylü harcı pek sevmedim, klasikleştirmiş gibi geldi kahve rengi deri bordür geçseydin diye düşündüm. ellerine emeklerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  13. Teşekkürler Sezobigo..

    Teşekkürler Noblesse.

    Yorumunu okurken güldüm Fiamma, eşim de bana çırak tutmayı teklif ediyordu, belki kurtulurum diye..Her şeyde ondan yardım alıyorum.Tüylü harç biraz mecburiyetten konuldu.Aslında şal kenarı için almıştım ama tüylerini döküyor.Belki dediğin gibi kahverengi deri geçirebilirim.Şu koltuklar bir bitsin de..

    YanıtlaSil
  14. Ne güzel düşünmüşsünüz, ellerinize emeğinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  15. Bayıldım çok güzel olmuş ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  16. Teşekkürler Bahar..

    Teşekkürler Meral hanım...

    YanıtlaSil
  17. Kutuları ne güzel değerlendirmişsin, sonuç harika görünüyor, ellerine sağlık.

    Koltuk kaplama işine iyi cesaret etmişsin. Kolaylıklar diliyorum ve sonucu merakla bekliyorum. :)

    YanıtlaSil
  18. Kutuları çok güzel değerlendirmişsin canım güle güle kullan inş.Yeni başladığın iş iiçin sana kolaylıklar diliyorum.hayırlı ramazanlar..

    YanıtlaSil
  19. yaratıcı zeka işte budur harika olmuş...

    YanıtlaSil
  20. Ne güzel bir fikir buuuuuu:)Yapsam yapsam da nereye koysam :))

    YanıtlaSil
  21. İyi günler arkadaşim bende el işleriyle uğraşmayi çok seviyorum kutunun kenarına yaptiğin tüylü kenardan ariyorum ama olduğum bölgede bulamadim acaba nerden aldiniz bilgi verirseniz sevinirim ben şal kenarinda kullanacağim şimdiden teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Ankara'da oturuyorum Büşra, Bu tüylü harcı Kızılay'daki Şık Düğme mağazasından almıştım. Daha sonra pek çok tuhafiyecide gördüm. Kolay gelsin...

      Sil