20 Aralık 2011 Salı

Bere ve Fırfır Atkının Açıklaması...

Daha önceki postta yer alan  berenin açıklamalarını ancak ekleyebiliyorum.Elimden geldiğince, dilim döndüğünce anlatmaya çalışacağım.
İpim Nako'nun Bonbon ya da Vizon marka ipi.
Tığım 3,5 numara.(Ama benim elim sıkı olduğu ve berenin de tok durması için 3,5 kullanıyorum.)
Amigurumi başlangıçlarında kullanılan sihirli halka ile başlıyoruz.Sihirli halka yapılışını sevgili Yasemin'in bloğundan bakabilirsiniz.Bu şekilde delik oluşmuyor.Sihirli halka 6 sık iğne ile yapılıyor.
 Bir üst sırada 3 zincir çekip ve aynı yere trabzan yapılıyor.(Trabzanı iki kerede çekiyoruz.)
Aynı yere batılan trabzanlar arasında 1 zincir var,diğerlerinde yok.Bu şekilde 12 trabzan olacak.(6 V diyelim)
V=Aynı yere batılan iki trabzan arası bir zincir.
 Bir üst sıraya geçip yine 3 zincir çekiliyor.Şimdi alttaki V'lerin içine ve yanına batarak 12 V yapacağız.
   12 V=24 Trabzan.(Bu V'lerin başka bir tanımı vardır mutlaka.)
Bir üst sıra, yine 3 zincir.Önce alttaki ilkV içine yine V yapılacak,araya bir V ve sonra alttaki 2V üzerine V'ler,araya 1 V, 2V araya 1V....Bu şekilde sıra bitecek.
 
 Arttırmalar bu aralara yapılan V'ler ile olacak.
Bir üst sırada yine 3 zincir çekip, sırayla alttaki 3 V'nin içine yine V'ler yapıp,sonra araya bir V yapılacak.Bu şekilde sıra bitecek.
 

 Bir üst sıra, yine 3 zincir.Bu sıra biraz karışık.Önce alttaki 2 V içine yine V yapılacak,araya bir V ve sonra alttaki 4V üzerine V'ler,araya 1 V, 4V araya 1V....Bu şekilde sıra bitecek.(İnanın anlatması yapmasından zor!!!!...)

Arttırmaların son sırasına geldik.Burada alttaki her V'nin içine 1V, aralara yapılmayacak.
 
  Berenin tepe kısmı bitti.Şimdi son sırayı yapacağımız boya kadar tekrarlayacağız.
Sıkı örerseniz bu arttırma 7-8 yaş için ideal.Daha büyükler için son arttırma sırasında 1 tane V ekliyorum.Sizde deneyerek kendi ölçünüzü bulursunuz.
 
  Uç kısmı için, başlangıçta 5 zincir, aynı yere 1 trabzan,araya 1 trabzan, diğer V içine yapacağınız trabzan arasına 3 zincir çekin.Kendiliğinden uç kısmı kıvrılıyor.
Berenin açıklaması bu kadar.Biraz karışık oldu ama çok zor işmiş.Siz anlamadığınız yerlerde bana dönün.
Tülin abla berenin şemasını da rica etti.İnternetten alınan adresini bilemiyorum, ben bu şekilde fotokopisini almıştım.
Fırfır atkıda ise ipin aralıklarını direk şişe geçiriyoruz.Küçük şişler çok ideal.Ben yurtdışından kardeşimin gönderdiği çorap şişlerinin ikisinin ucuna boncuk geçirdim, öyle kullanıyorum.6-8 numara arası bütün şişler kullanılıyor.Çok ince olmasın, ip çabuk çıkıyor.Alize'nin ve Minnoş'un Dantela iplerinde genişlik çok açık,ben 5 ilmekle başladım.Rosetti'nin iplerinde 6 ilmek yaptım.(Bu arada Minnoş'unkileri önermem,hem çok gevşek hemde hatalı çıkıyor,duruşu diğerleri kadar güzel değil).Rosetti'nin kalitesi en güzeli ama onunda uçlarında küçük ponponlar yok. 
 Şişi çevirip, ilmeklerin arasından diğerlerini geçiriyoruz.

 Umarım resimler açıklayıcı olmuşumdur.
Çook uzun bir post oldu .Arkadaşlar bu konularda hiç iddiam yok, terminolojiye uzağım.Yardımım olduysa ne mutlu, kusurum olduysa affola....


14 yorum:

  1. detaylı anlatım için çok teşekkürler sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Canım sen çok yaşa, böyle açıklamalı anlatımlı postlar beni mıknatıs gibi çekiyor, işte diyorum paylaşmanın manası:) ellerine emeğine sağlık, çok cici hepsi.

    YanıtlaSil
  3. Nazan Hanım çok teşekkürler detaylı anlatımınız için. Deneyeceğim bereyi ben çok sevdim. Ayrıca dün yıldız modelini videodan izleyip öğrendim ve çok sevdim, ablamın boyunluğunu bu modelden öreceğim. Öneriniz ve yardımınız için ayrıca çok teşekkür ederim. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  4. İstersen şemayı da ekle Nazan.Bazı örgücüler şemadan daha iyi anlıyor.Gerçi çok açıklayıcı olmuş fotoğraflaman ama,sen bilirsin.
    Ne yalan söyleyeyim atkıyı ben de soracaktım :))

    YanıtlaSil
  5. Nazan'cım teşekkür ederim, ne güzel açıklamışsın ve bilgiler vermişsin. Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  6. Güzel yorumun için ben teşekkür ederim Gönül..

    Bu tarz postlardan ben de çok şey öğreniyorum Afet hanım.Paylaşım konusunda çok haklısınız.

    Yardımcı olduğuma çok sevindim Rengim.Yıldız modelini öğrendiğine de sevindim.Çok eski ama çok kullanışlı bir modeldir.

    Çok sağol Elifciğim..

    Şemayı ekledim Tülin abla.Dediğin gibi bazıları şemadan daha kolay anlıyor..

    YanıtlaSil
  7. Anlatımına sağlık canım, akşam gelip tekrar bakacağım. Anlamak zor değil bilene de bilmeyene zor geliyor ama iyi açıklamışsın sabırla. Bana da denemesi kalıyor baka baka ama tabi önce kafama iyicene bir yerleştireyim değil mi?
    :))

    YanıtlaSil
  8. Paylaşım için teşekkürler Nazanım. Bu ipleri yeni gördüm ipçilerde bende çok ilginç gelmişlerdi. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Sen çözersin Şuleciğim.Zaten arttırmalar biraz karışık, sonrası aynı gidiyor.Aman ipini biraz kalın seç.

    Sağol Dilekciğim.Ben çok sevdim bu ipleri, her rengi farklı duruyor.

    YanıtlaSil
  10. Nazancım ellerine sağlık, detaylı anlatımın için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  11. Detaylı anlatım, emek isteyen bir iş. Emeğinize sağlık, teşekkürler:))

    YanıtlaSil
  12. Teşekkür ederim Noblesse..

    Gerçekten zor işmiş Nur hanım, siz de sağolun..

    YanıtlaSil
  13. Canım ellerine sağlık açıklama çok güzel olmuş..

    YanıtlaSil
  14. Becerebildiğim kadar anlattım Elif.Umarım yapmak isteyenlere yardımcı olur..

    YanıtlaSil