26 Ekim 2010 Salı

Eskilerden Üçüncü Demet

Sanırım bu bölümle birlikte eskileri bitiriyorum....Arşivimin eskiler kısmı tamamlanmış olacak...
Lisede işlediğim buzdolabı örtüsü...Üstünden kaç yıl geçmiş....Annem el işi için zorlamaz, siz dersinizi yapın derdi o yıllarda...Ama ben özenip yapmıştım...O gün bugündür el sanatları benim için vazgeçilmez oldu....(Birde işlediğim etamin seccadeler vardır, bohçada öylece duruyorlar..)


Üniversitede eşime ördüğüm kazaklardan biri...İpi Ankara Tiftikti..Şimdiki markaların aksine hala sapasağlam...O yıllarda erkek arkadaşlara  gizli gizli  kazak, hırka örülürdü..Bunu örerken de yengem " bu sana büyük değilmi?kendine mi örüyorsun  " diye sorup, büyüklerin yanında rezil etmişti beni...Eşime de ne ördüysem o yıllarda ördüm, ondan sonra sıra  ona hiç gelmedi...

Oğluşuma büyük teyzesinin ördüğü yelek...Tam 12 yıl oldu....

                                   

Yine büyüğüme ördüğüm çift taraflı hırka, kazak ve tulum...

Küçüğüme ördüğüm kapşonlu hırka...Modelini bir Alman dergisinin kapağında görmüştüm...

            Bir küçük prensese örüldü...Bana kalsa daha süslerdim ama annesi süslemesini sade istedi...Öyle büyük örmüşüm ki arkadaşım 2,5 yaşına kadar kullandı yeleği...

8 yorum:

  1. Oooo baya bişey yapılmış.

    Ellerine sağlık.

    Eşine ördüğün kazak hazır gibi duruyor. Ellerine sağlık yine. :)

    YanıtlaSil
  2. Çok tatlı hepsi. Ben de sakladım hep.
    Aynen senin gibi, kocama, gezip tozduğumuz günlerde ben de önü baklavalı, lâcivert, mavi, beyaz renklerde bir kazak örmüştüm. İlk ve son oldu. Uzun boyludur kendisi. Kollarının ör ör bitmeyişini hiç unutmadım:)))

    YanıtlaSil
  3. Emeklerine sağlık... Ne kadar zor modeller yapmışsın böyle. çift taraflı hırkadan annem kızımada örmüştü :))

    YanıtlaSil
  4. Enisteye ordugun kazagi hatirliyorum. Hala mi duruyor? Vay anasina. Ben de senin ordugun bir iki kazak var. Onlarin da fotosunu cekip yollayayim eskiler arsivine koyarsin. Su cift tarafli hirkayi da hatirliyorum cok guzeldi o.

    YanıtlaSil
  5. Çok teşekkür ederim arkadaşlar... Tekrar ör deseler o modelli olanı yapamam herhalde...Yazdıklarınızı okurken içimden bende bende dedim Nedret hanım..Benim eşimde uzun boylu, o kazakları örerken kollarda iflahım kesilirdi, ör ör bitmez..... Garibim en son 5 sene önce bir hırka istedi...Kolları düşününce cesaret edemiyorum başlamaya, ipi hazır halbuki..

    YanıtlaSil
  6. Nazancım ne kadar güzel ve cesur modeller yapmışsın. Hepside oldukça zor ve sabır isteyen modeller. Ne kadar marifetli olacağın daha küçüklükten belli olmuş, süpersin arkadaşım.

    YanıtlaSil
  7. Marifetli annenin kızları bunlar Kutsev.
    Göçmeniz ya,elimiz durmaz bizim.

    YanıtlaSil
  8. Teşekkür ederim Kutsev, Tülin ablanın dediği gibi annemin çok etkisi var..Annemi izlemek bile yeterliymiş, o kadar faydasını görüyorum ki...Ne güzel, kızlarının senin gibi marifetli anneleri var.

    YanıtlaSil