13 Ekim 2010 Çarşamba

Herkes dikkat etsin.....

Dün başıma gelen bir olayı sizinle paylaşmak istedim...Aslında bu tarz mailler hepimize gelir...Bazen okumayız, vaktimiz yoktur....Bende bir süredir çok dikkat etmiyordum açıkçası...Her günde karşımıza düzenbaz çıkacak diye hazırolda olamayız ya....Olaydan sonra evde internette araştırınca geçen ay aynı olayın farklı senaryolarının başkalarının başınada geldiğini öğrendim...Bende bu olayı hem sayfamda hemde maille bütün arkadaşlarıma göndermek zorunda olduğumu hissettim.Gelelim olaya....Dün saat 16 civarı eve dönerken, cep telefonum çaldı...Eşimde yanımda ve arabadayız...(Bu arada 10 gün önce de cepten arayıp, jandarmadan olduklarını Hanefi Yerlikaya diye bir suçlunun telefonumu kullandığını söylediler...Bende böyle bir şey olamayacağını hattın kardeşimin üzerine olduğunu ve kendisinin de Amerikada olduğunu söyledim...Tabii arayan numara 0507 ile başlıyordu, biraz şüphelensemde üstünde durmadım...Adımı , şehrimi öğrenip kapadılar..3 gün öncede yine cebime ödemeli bir telefon geldi ve kabul etmedim...Oda 0507 ile başlıyordu..)Neyse telefondaki kişi adımı söyleyip, Ankara Mamak İlçe emniyetinden başkomiser Hakan Yılmaz olduğunu söyledi...Önce cebimden saat 12 de internete bağlanıp, bağlanılmadığını sordu.Hayır deyince son 3 ayda olup olmadığını sordu..Olabileceğini söyleyince organize bir şebekenin hattım üzerinden kimlik bilgilerime ulaştığını, Türkiye'nin değişik illerinden otomatik ödeme ile 16 harcama yapıldığını (20-30 milyarlık), emniyetin bilgi suçları bölümünde bunların tespit edildiğini söyledi...Arka fonda sürekli telsiz sesleri, konuşan kişi konuşmamı engelliyor sert bir polis gibi, notlar alıyor gibi sorular soruyor...Bütün düzenek panikletme üzerine...Benim rengim attı...Eşim telefonu ver diyor, adam direksiyonda korkuyorum...Böyle bir şeyin olmasının zor olduğunu söylediğimde hanfendi bunlar heker(aynen böyle telafuzla)biliyormusunuz siz onu diyip beni azarladı...Beyfendi ben elektronik mühendisiyim dedim, biliyorum tabi, bu devirde kim bilmezki..(Aslında düşse ya jeton, hattım üzerinden kimlik bilgilerime ulaşamaz, benim üzerime değil...Bilgi suçları bölümünde ilçe emniyetindeki komiserin işi ne...Bu sorular sonra akla geliyor..Benim aklıma ilk jandarmanın telefonu ve o suçlu geldi..O konuya bağladım..Adamlardaki psikolojik senaryoya bakın ya...)Şimdi hattınızı açık tutun en yakın Yapı Kredi bankomatına gidin hemen diyince bende şalter attı, eşim çoktan uyanmış meğer...Niye dedim, nerden bileyim sizin o kişi olduğunuzu...Ondan önce bizim nerede olduğumuzu, bankomatın uzaklığınıda sordu..Bende saf saf söyledim..Neyse bankomata gidin oradan yapacağımız işlemlerle otomatik talimatı kaldıracağız dedi...Ben en yakın emniyete gidiyorum, oraya bu bilgiyi gönderin dedim...Adam bana bağırmazmı?Bu telefon savcılıktan dinleniyor, önce işlemleri yapın oradan dökümanları emniyete götürün yoksa bütün faturaları işleme koyarım diye tehdit ediyor..Bak anlatırken bile kızıyorum...Uyanmışsın artık, azarlasana şunları..Adam birde pişkince tehdit ediyor...İnanılmaz bir rol  yeteneği...Hayır dedim gidiyorum ben emniyete, o sırada ya ben kapattım ya da umudu kesip onlar....Hemen Mamak Emniyetini aradım...Çıkan bayan hemen yok bizde öyle kişi, dolandırıcılar dedi, ben ısrar edince hergün 100 şikayet alıyoruz, polis cepten vatandaşı asla aramaz diye birde ondan azarı yedim...Gülüyorum şimdi kardeşim siz yapmadınızmı bizi böyle korkak...Ben ki cesurumdur, eğer olacakları tahmin ediyorsam polise de hakkımı ararım...Neyse geldik internetten numaraların Amerikadaki sunucular üzerinden arama yapılan şüpheli telefonlar olduğunu öğrendik..Birde Milliyetin okur bölümünde aynı olayın aynı komiser ismi söylenerek başka insanlarada yapıldığını...Yazan bayan benden önce uyanmış ama biri bankomata kadar gitmiş..Bu kısmı eşimde bende sonradan merak etmiştik..Meğersem oradan kendilerine talimatla para gönderdiyorlarmış...Yuh dedim...O kişide niye diye sorunca savcılık söyledi diyorlarmış...Oda orada uyanıp işlemi kesmiş...Kendi kendime sevindim, o noktaya gidecek kadar aptal yerine konmamışım diyede....Yok ya hala kızgınım, dedim ya bunca yıldır Büyükşehirde yaşıyorum...Teknik bir işim var, pratik ve mantıklı davrandığımı düşünürümki öyledir...Ama boş anında çuvallayabiliyormuşsun...Size önerim dikkatli olun...Ben o bayanın mailini görseydim en baştan anlardım da cahil yada çok panikleyebilen annem gibi insanlar bu kişiler için çok kolay avlar...Bu başıma gelenleri sizde tanıdıklarınıza anlatın lütfen...Umarım sizler yaşamazsınız....

6 yorum:

  1. Merhaba, ilk kez geldim bu bloga ziyarete, izlemeye de aldim. Guzel paylasimlarda bulmusmak dilegi ile, sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. sevgili nazan bu olaylar o kadar arttık,artık başka senaryolar yazıyorlar.Geçen gün benim yanımda arkadaşımın başına geldi.Bankadan aradığını söyleyen biri ellerinde bulunan çekin arkasında bu numara yazıyor diye arıyor,isim veriyor arkadaşım ısrarla öyle birini tanımıyorum dediği halde zorluyor.
    Aman dedim dikkatli ol dolandırıcı olabilirler hemen eşini aradı anlattı.İki gün sonra bana çalıştığım bankadan mesaj geldi.Kendilerini kamu görevlisi diye tanıtan kişilerle iletişim kurmayın bilgileriniz paylaşmayın diye.Hemen arkadaşımı aradım mesajdan bahsettim.Herkesede söylüyorum dikkatl olsunlar diye...
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Sağol Bayramkkombesi...

    Evet çok farklı senaryolar kuruyorlarmış Nestug, ne biçim insanlarsa...Buna harcadıkları çabayı hayırlı işlere harcasalar...

    YanıtlaSil
  4. şok oldum cidden !
    sen yine haksızlık etme kendine.
    cok manıklı ve soğukkanlı hareket etmişsin.
    haberdar ettiğin için saol.

    ağzım açık kaldı cidden..
    insaf diyorum böylelerine

    YanıtlaSil
  5. Merhaba
    Geçmiş olsun diyeyim önce.Yazınızı facebook da paylaşmak istedim ama sayfanın bulunmadığını söyledi :) ben okuduğuma göre böyle bir sayfa olsa gerek.Sanırım face ayarlarında bir sorun var.Düzeltirseniz sevinirim benim gibi paylaşmak isteyenler olabilir.
    Sayfa bulunamadı
    Üzgünüz, aradığınız sayfa Nazan'ın Hobi Atölyesi adlı blogda yok.

    YanıtlaSil
  6. Teşekkür ederim Yonca...Benim Facebookta hesabım yok ama eşimin hesabından face'e koydum, oradan alabilirsin...Bende paylaşılmasını isterim, o kadar yaygınlaşmış ki bunların sahtekarlıkları...

    YanıtlaSil