14 Ekim 2010 Perşembe

Tek ve Tek başına Türkan

Aslında kitap bir kaç ay önce yayınlandı..Ayşe Kulin'in  eski ve zengin ailelerin hayatlarını mükemmel olarak gösterdiği Veda ve Umut romanlarını okumak beni fazlasıyla rahatsız etmiş ve yazara karşı bir antipati yaratmıştı...Türkan Saylan mücadelesi  ile her zaman hayran olduğum bir Türk kadını oldu...Ama ben onun hayatı ve mücadelesi hakkında çok az şey bildiğimi anladım...Yazarı hakkındaki olumsuz duygularımı bir kenara koydum ve kitabı alıp,  1,5 günde okudum...Kitabın son sayfalarında gözyaşlarımı tutamadım...Türkan Saylan'ın hikayesi en yakın arkadaşına yazdığı mektupları temel alınarak kendi ağzından anlatılmış...Ben çok beğendim...Okumanızı tavsiye ederim...

Not:Romanı bitirdikten sonra cüzzamla ilgili bir araştırma yaptım...Hastalığın 1950-60 yıllarında Anadolu'da bu kadar yaygın olduğunu hiç bilmiyordum...Bizim kuşağımız cüzzam hastalığını BenHur gibi tarihi filmlerde gördü sadece...Ayrıca cüzzamın çok zor bulaşan bir hastalık olduğunu, kuluçka döneminin çok uzun sürmesi sebebiyle göz ve ellerde bozulmalar başladıktan sonra hastaların doktora gittiğini, çoğunun ise ahıra kapatılarak ölüme terkedildiğini kitaptan öğrendim...

7 yorum:

  1. Evet canım,ilk sayfalarda içine alıveriyor kitap okuyanı.

    YanıtlaSil
  2. Zaten aklımdaydı, tavsiyenle listenin en üstüne yazıldı tatlım. Bu arada Sil Baştan'ı okuyorsun. Onu da çok merak ediyorum.

    YanıtlaSil
  3. Türkan Saylan gibi muhterem insanlar maalesef çok nadir geliyor dünyaya.Ben de şu an okumaktayım bu kitabı ve dediğiniz gibi duygulanmamak elde değil.Bence Türkan Saylan Allahın bir armağanı insan oğluna.Kendisi de kitapta ''Ben zaten cüzzamlı hastalar için gelmişim bu dünyaya.Yaradanın genç yaşta bana hastalık vermesi onların çektikleri acıları daha iyi anlayabilmem içindir.'' diyor.Yokluğu insanlık için büyük kayıp.Kalbinin güzelliği yüzüne vurmuş olan Türkan Saylan kalplerimizde yaşayacak,hiç bir zaman unutulmayacaktır.Unutulması mümkün olmayan bir insan asla ölmüş sayılmaz.

    YanıtlaSil
  4. Tülin abla, en yakın zamanda buluşalım vereyim kitabı sana...
    Yeşim mutlaka oku..Etkilenmemek mümkün değil....
    Güler yazdıklarının hepsine katılıyorum...Cüzzam gibi bir hastalık sonucu ucube haline gelmiş toplum dışına itilmiş o insanları kucaklayabilen bir hekim, bir insan ve bir kadın....Toplum olarak o kadar ihtiyacımız varki bu insanlara...

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Nazan hanım, ayrıca dizisini takip ediyorum.MÜKEMMEL bir şahıstı mekanı cennet olsun.

    Sevgiyle kalın....

    YanıtlaSil
  6. Abla bana da kitabini yolla. Ben de dizinin ilk bolumunu seyrettim zaten o yillarda bir kadinin doktor olmasi bile buyuk bir olay. Bir de dizinin yayinlanmamasi icin bazi cevreler protesto etmis. Nasil bir mentalitedir bu anlamadim. Gercekten basarili, caliskan ve kararli bir kadinmis

    YanıtlaSil
  7. Teşekkürler Belgin....

    Nevin nasıl göndereyim?Okumanı çok isterim...Bence kendinden de çok şey bulacaksın..Kararlı ve çalışkan olmak...Bilim insanı olmak gibi..Kitabı okuyunca neden protesto ettiklerini de daha iyi anlarsın...

    YanıtlaSil