9 Mayıs 2011 Pazartesi

Abajur Boyadım...

Bu hafta sonu ne zamandır bekleyen boyalarımı elime aldım.Önce yatak odamda duran ve hiç beğenmediğim abajurlarla işe başladım.

Önce abajurun gövdesini kahverengi boya ile boyayıp, eskitme yapmak için mum sürdüm.Üzerini 2-3 kat beyaz boya ile geçtim.En son kat metalik şampanya rengi ile boyayıp, naylon poşetle doku yaptım. Bulaşık  teli ile üzerinden geçip,en son aşamada küçük parçalara kestiğim peçeteyi  yapıştırdım.Abajuru boyarken doğaçlama bütün teknikleri denedim.Zaten benim bu hobi işlerim hep doğaçlama oluyor.



Şimdi abajurun o boncuklu kısmını da değiştirmem gerekiyor, çünkü gövdeyle hiç uyumlu olmadı.Değerli fikirlerinizi benimle paylaşırsanız çok sevinirim.

23 yorum:

  1. bende hep doğaçlama çalışıyorum ama sizin ki gibi güzel işler çıkaramıyorum ortaya

    YanıtlaSil
  2. Ne kadar da güzel görünüyor:)) ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. Onlara da dekupaj yapın:)) Olur mu acaba?

    YanıtlaSil
  4. Nazan hanım , iyi ki abajurlara el atmışsınız, harika olmuşlar.

    YanıtlaSil
  5. Zaten senin doğaçlamaların harika oluyor.

    YanıtlaSil
  6. 1. şık: abajurun rengi gövdeye uygun, sadece boncuklu şeridi sökün, söktüğünüz yerde iz kaldıyda abajur renginde bir şeritle kapatın.
    2. şık: Uyguladığınız dekupaj çok güzel olmuş, odanızın diğer renklerine de uygunsa çiçeklerin veya yaprakların içinden bir renk seçin abajur şapkasına:) Nasıl fikir ? Dekupaja bayıldım.

    YanıtlaSil
  7. doğaçlama çalışma daha da yaratıcı oluyor süper değişim olmuş çok beğendim boncukları çıkardınızmı harika olur

    YanıtlaSil
  8. Nazancığım çok güzel olmuş, çok şık ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  9. Yeteneksizin kendine haksızlık etme,ben çok beğeniyorum yaptıkları, hepsi zevkli ve hayalgücünün ürünleri oluyor.

    Nedret abla, dekopajı düşündüm bende ama üst kısım bir tür kumaş.Nasıl olur bilemedim.

    Sevgili Nobelesse, Tülin ablam sevindim beğendiğinize.Git gide herşeyi doğaçlama yapmaya başladım.

    YanıtlaSil
  10. Saadet çok teşekkür ederim, yaparken gözümün önüne sıksık senin en son yaptığın o güzel eskitme anahtarlık geldi..

    Sevgili Gönül boncuklar kesinlikle gidecek.O zaman beğenmiştim ama boncuklu şeyler artık hoşuma gitmiyor..

    Sevgili Fadiş önerilerin için çok teşekkür ederim.Boncuklu kısmı söksem de renk koyu kalıyor.Aklıma üst kısmını dantelle kaplamak geldi sade olsun diye ama dekopaj da olabilir..Biraz daha peçete aramam lazım..

    YanıtlaSil
  11. Sevdacığım çok teşekkür ederim, üstü de becerebilirsem içim rahatlayacak.Batar yoksa o bana...

    YanıtlaSil
  12. Tebrikler , harika olmuş.Bence şapkası sade kalmalı ya da üst ve alt kenarlarına renkli biye geçebilirsiniz...

    YanıtlaSil
  13. Harika olmuşlar ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  14. Teşekkürler Natalie.Sanırım şapkayı bende sade yapacağım, biye kısmını dikkate alaym.Öneriniz için çok teşekkürler..

    Sevgili Evren teşekkürler..

    YanıtlaSil
  15. Çok uğraşmışsınız aklınıza sağlık.. Bence boncukları çıkarın tamam oldu bitti, kenarı gayet güzel zaten sade olarak bile.

    YanıtlaSil
  16. sevgili nazan,ziyaretine çok tşk.ler yatağın yanında ki paspas el emeğidir ve çok sevgili arkadaşım selmaca örgülerden satın aldım.sevgiler ve selamlar

    YanıtlaSil
  17. Sonuç çok güzel, bayıldım ama şu anda kullandığın teknikler nasıl yabancı geldi bilsen, ama azmettim hepsini geleceğini umduğum bu yaz deneyeceğim.
    Üst kısımdan boncukları söktükten sonra hani tül fırfırlı kurdeleler var lastikli gibi (anlatabildim mi) ondan geçirsen dedim...

    YanıtlaSil
  18. Serpil teşekkür ederim ama rengi açmam lazım.Resimden çok net çıkmamış.

    Teşekkürler Aksungur, bloğunuzu büyük bir keyifle takip edeceğim.

    YanıtlaSil
  19. Banucuğum bende hep internetten öğrendim, ne yazıkki kursa gitmeye vaktim yok.Deneye yanıla çıkıyor ortaya hele senin elin zaten yatkın çok kolay çözersin.Hala bazı şeyleri denerken anlıyorum.Mesela ben peçete dekopjında hep çuvallardım, hemen delinirdi peçeteler.Tekniğini de anlatıldığı gibi yapardım.Şimdi peçete dekopajı için beyaz tutkal kullanıyorum, daha koyu.Diğeri daha sıvı olduğu için iki sürmede gidiyordu.Senin deneylerini de bekliyorum.Tülü not ettim, evde var bir bakayım nasıl duracak. Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  20. Cok guzel olmus bunlar. Sen iyice kaptin bu dekupaj olayini :) Teknik malzeme desteginde bulunabilirim.

    Ustu bence sade yap. Zaten boncuklar fazla. Sanki o ciceklerin renginde kumas bulsan (pembe ya da turuncu gibi) belki pastel tonu olabilir. O zaman cok guzel olurmus gibi geliyor bana. Boncuklu ustu de baska bir geri donusum malzemesi olarak kullanirsin :))
    Fikir benden uygulamasi senden. Aslinda ben buna benzer bir seyi dukkanda gormustum bulursam yollarim linkini.

    YanıtlaSil
  21. Bende böyle birşey gördüğümü hatırlıyorum Nevin, bulursan linkini gönder.Sırada ablamın verdiği puro kutuları var.Sana da bir iki kutu çıkacak oradan..

    Malzemeler var burada.Sadece güzel dekopaj kağıtlarından ya da peçete bulursan al..

    YanıtlaSil
  22. Neslice bloğuma hoşgeldiniz.Beğendiğinize çok sevindim..

    YanıtlaSil