14 Mayıs 2011 Cumartesi

Serenad- Zülfü Livaneli...

 Zülfü Livaneli'nin en son okuduğum romanı.Aslında daha önce aynı yazarın Leyla'nın Evi romanını beğenmemiştim, romanın sonunda konunun ortada kaldığını düşünmüştüm.Serenad'ı ise tamamen konusu yüzünden aldım.Yahudi soykırımı, Ermeni tehciri ve Mavi Alay.Bütün bu tarihi olayların, romanın ana karakteri Maya'nın aile geçmişinde yer alması fazla rastlantı olarak gelse de, yazarın her ailenin gizli kalan sırlarının olduğu tespiti, kendi ailemi düşündürdü bana.Bulgaristan'da her şeylerini bırakıp 50'li yıllarda göçeden anneannem ve Yunan işgalini yaşayan babaannem.Her ikisi de çok sorduğum halde çok az şey anlattılar bana.Şimdi dahi iyi anlıyorum ki insanlar unutmak istedikleri olayları anlatırlarsa, tekrar aynı acıları  yaşayacaklarını düşünüyorlar.Romanı bazı anlatım hataları olsa da severek okudum.Bir de kitabı okurken Schubert'in Serenad'ı kulağımdan hiç gitmedi.

3 yorum:

  1. Evet okunacaklar sırasında sayende öne çekilmiş oldu. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Nazancım bende şu anda bu kitabı okuyorum, konusu ilginç geldi banada.

    YanıtlaSil
  3. Kesinlikle okuyacağım elimdekiler bitsin de :)

    YanıtlaSil