31 Mayıs 2011 Salı

Bitemeyen Battaniyem ve Çiceğim...

Bu çiceğin adını bilmiyorum.Annemden getirdim.Çiceklerden ikisi açtı, diğerleri açmak üzere.Aynısından bir tane daha vardı ama afacanlar evde futbol oynarken kırdı.Bazı yaprakları tekrar diktim.Umarım onlarda tutar.Ne kadar ilginç, yıllar geçtikçe çicekleri ve çicek yetiştirmeyi daha çok sever oldum.Pencere kenarında renk renk menekşelerim ve sardunyelerim var,hepsine bakmak ruhumu dinlendiriyor.
Ve bir türlü bitmeyen battaniyem.Önce diz battaniyesi yapmak amacıyla başlanıp, neredeyse çift kişilik battaniye olma noktasına ilerledi.Şu anda tek kişilik yatak boyutunda, nihayet sona geliyorum, ah gayret...
Not:Battaniyede belli aralarla kullandığım kalın yeşil ip, en az 30 yıllık.Herko diye bir marka.O zamanki ipler gerçekten harikaymış...

14 yorum:

  1. Battaniyenin renklerine ve sabrına hayran kaldım Nazan.
    Çiçeğini de ilk kez görüyorum.Çok güzel bişey ya.

    YanıtlaSil
  2. Nazancığım çiçek çok güzelmiş, ben de evde çiçeklerimle baya hoş sohbetim,çok seviyorum onları. Bu arada bende de bir battaniye bir de banyo takımı var gözümün içine bakan yarım duran:))

    YanıtlaSil
  3. çiçeğiniz bardak menekşesi diye bilinen gloxsinia.bende çok istiyorum anneme almayı.kırılan dallarını aynen normal menekşe gibi suda köklendirebiliyorsunuz sanıyorum ve daha dayanıklı.Cide'de dış mekanda bile gördüm.

    YanıtlaSil
  4. battaniyenin renkleri çok güzel.. ellerine sağlık. aynı çiçekten ben de de var yapraktan yetiştirdim ama henüz çiçek açmadı benimki...

    YanıtlaSil
  5. bu çiçeği ilk kez görüyorum:(, çok güzel.
    Battaniye yapmak kolay mı? ellerine sağlık, örnek ve renkler harika

    YanıtlaSil
  6. Yaprakları tutarsa bir tanesini de sana veririm Tülin abla..

    Bende şimdilerde çiceklerimle konuşmaya başladım Sevda.Anneme benziyorum gitgide..Banyo takımı ile battaniyeni de bekliyorum, merak ettim

    YanıtlaSil
  7. Çiceğin adı için teşekkürler Nuray.Suya koyduklarım köklenecek gibi.Mümkün olsa bir tanesini de annene vermek isterdim.

    Teşekkürler Emine.İpler evde kalan artıklardan.Böylece stoğum biraz azaldı..Bu çicek güneşi çok seviyor,belki açmaması ondandır..

    Battaniyenin modeli su dalgası Nobelesse.Kolay ilerliyor ama büyüdükçe ağırlaşıyor.Yine de zevkli bir model, tavsiye ederim..

    YanıtlaSil
  8. Allahım ne sabır var sende battaniye örmek haa en son elime alabileceğim iş,bir şalcık öreyim diyorum ama sabrım yetmiyor başka bir şeye dönüşüyor. Bitince tekrar yayınla son halini görelim:)

    YanıtlaSil
  9. Nazan hanım,annemi düşündüğünüz için teşekkür ederim.İnce düşünmeniz yeter,almış kadar olduk.bloguma ziyaretiniz beni mutlu etti.

    YanıtlaSil
  10. bitince harika olacak kesin,eline sağlık canım..

    YanıtlaSil
  11. çiçeğin harika görünüyor battaniye için kolay gelsin çok güzel

    YanıtlaSil
  12. Nuray hanım bloğunuzu çok sevdim, çiceklerle konuşan ve yaşayan birisiniz, ne güzel..

    Filiz, Gönül güzel yorumlarınız için teşekkürler..

    YanıtlaSil
  13. Nazan hanım blogumu beğenerek beni şımarttınız.Bu ikinci blogumda pek çiçeklere yer vermiyorum bir de .www.bizimbahce.net isimli foruma üyeyim,çiçek işlerim orada o kadar yoğun ki ,burada tekrar söz etmeye bazen üşeniyorum.

    YanıtlaSil
  14. O yesil ip nasil 30 yasinda oluyor? Yani annemlerden getirdiysen evet de 11 yasinda da mi orgu ormek icin ip mi aliyordun yoksa sen? :)

    YanıtlaSil