10 Ekim 2011 Pazartesi

Elma Kokulu Bir Haftasonu ...

Geçen haftalarda üst üste  kilolarca elma hediye geldi bize.Sultan abla Malatya'dan kendi bahçesinden toplamış, Sümbül'de annesinin Konya'daki bahçesinden getirdi.Bir baktım 10 kiloya yakın elma.Domatesler için mutfakta küçük bir atölye oluşturmuşken, bu elmaları da hazırladım.
Ne yaparım diye epey düşündüm.En sonunda bir kısmını rondodan geçirdim, bir kısmını daha iri doğradım,şekerle kaynattım.Bir çeşit marmelat oldular.Uzun süre bozulmadan dursunlar diye ısıttığım şişelere koyup, 1-2 gün ters beklettim.Amacım marmelat olarak tüketmek değildi, elmalı kurabiyelere ya da turtalara koyarım diye düşündüm.Laf arasında eşim çok sever elmalı kurabiyeyi.
İyi de yapmışım.Dün akşam Efe'nin beslenmesine elmalı kurabiye hazırlarken çok pratik oldu.Tarif Emine Beder'in yemek kitabından.İsmi 'Elmalı Toppare'.Kurabiyeler piştikten sonra önceden yaptığınız şerbette biraz bekletip, hindistan cevizine buluyorsunuz.Hımmm...Harika bir şey oldu.Tavsiye ederim. 
Hafta sonu akşamüstü bizim lojmandan bir manzara.Bana eli hatırlattı.Her zaman üzerimizde iyilik ve sevgi dolu bir eli hissetmemiz dileğiyle, herkese güzel haftalar.. 

13 yorum:

  1. Eee marifetli olmak başka birşey . Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Elmalar güzeldir. Elmalı kurabiye benim de favorim çok severim. Ellerine sağlık:))

    YanıtlaSil
  3. Sağol Suhuba.

    Bizimde favori kurabiyemiz Saadet..

    YanıtlaSil
  4. Evin mis gibi elme kokularıyla şenlenmiştir, sağlıcakla tüketin canım:)

    YanıtlaSil
  5. Oh ellerine sağlık canım arkadaşım. Afiyet olsun hepinize. Size geldiğimde bende isterim ona göreeeeeeeeeeee.

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık canım afiyetle tüketilsin inşaAllah..

    YanıtlaSil
  7. Elmalı tatlı mı bayılırım,elma meyva olarak ilgimi çekmez ama tatlı türevlerini inanılmaz lezzetlendirir...

    YanıtlaSil
  8. elmalı kurabiyelere bende bayılırım ne güzel doğal elmalar ne de güzel değerlendirmişsiniz

    YanıtlaSil
  9. Elmali kurabiyeyi ben de severim. Tarifini alsak :)

    YanıtlaSil
  10. Güzel günlerde tüketin canım,afiyetle.

    YanıtlaSil
  11. İnşallah Elifciğim..

    Dilek hanım bir gün gelebilirsen yaparım tabi o büyük günün şerefine.Şakası bir yana ben sana geleli 3-4 yıl oldu galiba.Hem sen tatlı yemiyordun hani..

    Teşekkürler Marifetane..

    YanıtlaSil
  12. Elma marmelat olarakta çok harika olmuyor Nathalie.Ama dediğin gibi ceviz ve tarçınla hamura çok yakışıyor.

    Gerçekten iyi değerlendi Gönül..

    Tarifini mail atayım Nevin..

    Sağol Tülin abla, inşallah..

    YanıtlaSil
  13. nefis görünüyorlar ellerine sağlık afiyetle sağlıkla tüketirsiniz inşallah

    YanıtlaSil