30 Ekim 2011 Pazar

Abajurun Geri dönüşümü....

Eski abajurumu yaklaşık 10 sene önce YKM'den almıştım.O zamanlar hoşuma gitmişti ama sonra bir kenara atıldı.Elden çıkarmaya da kıyamadım.Geçen ay yabancı bir dergide işlemeden bu büyüklükte yapılan bir abajur gözüme çarptı ve gözüm kenarda duran abajura gitti.Elimdeki işlemeli eski örtülere baktım sonunda dantele karar verdim.Danteli çok severim ama örmeyi bilmiyorum ne yazık ki.Annem gözlerimiz daha çok bozulmasın diye elimize vermedi, aslında dersimizden kalmayalım diye hiç bir şey yaptırmazdı anneciğim.
 
Sonunda hazır bir şeyler kullanmaya karar verdim.Biri ince süetten eski bir kumaş, diğeri hazır fiskos masası örtülerinden .
Abajur iskeletini Suluhan'dan 12TL'ye aldım.
Gazete kağıdından kalıp çıkarıp, kumaş ve dantelden altı parça kestim, dikiş payını vererek tabii..
Bu altı parçayı makinede diktim ve dikiş yerlerinden ütüleyip, silikonla demir iskelete geçirdim.

En son olarak Karademir'lerden aldığım harcı abajur kenarına geçirdim.Bu harcın metresi de 7TL civarındaydı.1,5 metreye yakın gitti.Böylece toplam olarak 20-25 TL arası abajur yeniledim.Amacım vintage tarzı bir abajur yapmaktı, olmuş mu sizce?

30 yorum:

  1. süper olmuş ellerine sağlık...harika

    YanıtlaSil
  2. Ellerin dert görmesin Nazanım pek güzeldi yakından da görmek nasip oldu biliyon he he. Sağlıkla kullan.

    YanıtlaSil
  3. Çok beğendim :) Hatta ben olsam kaidesini bile benzer bir renge boyardım başlamışken :)) Ama böyle de çok şık duruyor, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. çok muntazam yapmışsın ellerine sağlık:))

    YanıtlaSil
  5. hımmm harika olmuş bence..evde yapılan ufak değişikler insana yaşama sevinci veriyor ne dersiniz?..

    YanıtlaSil
  6. Bence çok güzel olmuş, :)

    Koltuğada uyum sağlamış, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. harika bir şey olmuş ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  8. Ben de çok beğenmiştim.

    YanıtlaSil
  9. bence olmuş..çok beğendim ellerinze sağlık..

    YanıtlaSil
  10. Şapka çok güzel olmuş,elinize sağlık.
    Ahşap kısmı beyaz veya bej rengine boyasanız daha da güzel olur gibi geldi bana.Hem tamamen yenilenmiş olur:)

    YanıtlaSil
  11. Olmaz mıııı, hem yepyeni, hem de takımla uyumlu olmuş ve senin ellerinden çıkmış, en önemlisi de buuu :)

    YanıtlaSil
  12. Olmaz mı hem de çok güzel olmuş, Nazancığım bu arada buluşamadığımız için çok üzüldüm, ne olur en yakın zamanda ayarlayalılm kusura bakma:(((

    YanıtlaSil
  13. Valla yoktan varetmek budur :)

    YanıtlaSil
  14. Teşekkürler Gönül.

    Yakından daha iyi duruyor değil mi Dilek.

    Gövdesini boyamayı düşünüyorum Serpil.Hatta eskitme bile olabilir..

    Aslında başta oturtamam diye korktum Saadet.Ama şansımda yardım etti galiba..

    Gerçekten öyle Mihrimah.Şimdi otururken ara sıra abajura bakıp, mutlu oluyorum.Üretmek çok keyifli bir şey..

    YanıtlaSil
  15. Teşekkür ederim Hobi vakti.

    Teşekkürler Canan.

    Senin abajurla resminde oldu Tülin ablam..

    Teşekkürler Gul/İnn..

    Öneriniz için teşekkürler adsız izleyicim..

    Değil mi Banucuğum.Üretmek ve sonra da seyretmek, ben yaptım demek ayrı bir keyif..

    Olur mu Sevda,üzme kendini uygun olduğun bir zamanda buluşuz..

    Teşekkürler Suhuba..

    YanıtlaSil
  16. harika olmuş Nazancım verdiğin emeğe değmiş, iyi günlerde kullan:)))

    YanıtlaSil
  17. Nazan hanımcım gerçekten elinizden muhteşem işler çıkıyor. Bu hali o kadar şık olmuşki, vintage havasında ben çok beğendim. İyi günlerde kullanın ve de ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  18. nazan sen yaparsında kötü olurmu hiç süper olmuş ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  19. Nazancım çok güzel olmuş,hayranım sana,nazar değmesin çok marifetlisin...

    YanıtlaSil
  20. Evin el atmadigin kosesi kaldi mi? :)

    YanıtlaSil
  21. Teşekkürler Noblesse.

    Teşekkürler Derya,kendi çapımda bir şeyler yapmaya çalışıyorum,utandım biraz..

    Sağol Çicekciğim..

    Özlemciğim çok sağol hem utandım hem de sevindim yorumuna..

    Daha çok köşe var Nevin.İlham ne zaman gelirse.bir önceden planladıklarım var, bir de anlık fikirler.

    YanıtlaSil
  22. Nazancığım ellerine sağlık süper olmuş. Sen gövde işini de halledersin biliyorum ben. Güle güle kullan.

    YanıtlaSil
  23. Nazancigim arada bizim eve de uğrasan. Yapacak o kadar cok şey var ki. Hamarat kardesim benim. Canan

    YanıtlaSil
  24. süper olmuş ve oturma takımınıza da uymuş atmayıp yeniden yapmak bir yetenektir.sevgilerimle

    YanıtlaSil
  25. Sağol Merihciğim.Bir ara el atacağım.

    Tamam ablacığım.Sizde malzeme de çok ama beğenirmisin bilmem..

    Teşekkür ederim Serpil hanım..

    YanıtlaSil
  26. wow ))) you made more beautiful lamp, than it was before =) Çok güzel!!!

    YanıtlaSil
  27. Sizin elinizden hiçbir şey kurtulamaz ve asla kötü bir dönüşüm yaşayamaz :) Muhteşem olmuş.Elinize sağlıkkk..Sevgiler,

    YanıtlaSil
  28. Güzel yorumun için çok teşekkür ederim Tuğçe.

    YanıtlaSil
  29. Tek kelime ile süper. Ben de abajur iskeleti almak istiyorum ama nasıl alabilirim hiçbir fikrim yok... Ne güzel bulmuşsunuz siz....

    YanıtlaSil
  30. Teşekkür ederim Edebiyat.İskeleti Ankara'da Suluhan'dan elektrik malzemeleri satan bir dükkandan almıştım.

    YanıtlaSil