26 Ocak 2012 Perşembe

Benden ve Dostlardan tatlar..

Geçen hafta oğluşlara bu hamur kızartmalarını yaptım.Özellikle hafta sonları onlara değişik şeyler yapmayı  seviyorum.Ama yaptıklarım kolay ve pratik olmalı.Hamur kızartmasını farklı şekilde yapıyordum ama sevgili Meliha'nın bloğunda bu tarifi görünce denedim.Çocuklar çok sevdi.Biz fazla yememeye dikkat ettik.Kızartmanın yanında bu sene annemin bize yaptığı kırma yeşil zeytin var.Oğluşlar market zeytini yemiyor, bu zeytini de erik gibi tüketiyorlar...
Yine geçen haftalarda çok sevdiğim bir arkadaşımın yapıp gönderdiği hamsili pilav.Kendisi Rizeli ve pilav o yöreye ait, bildiklerimizden farklı.İçinde pazı ve domates var.Yapımı zahmetli ama tadı enfes.Benimde sevdiğimi bildiği için ne zaman yapsa, banada gönderir.En güzeli ise mesajı:'Sensiz boğazımdan geçmedi'



20 yorum:

  1. Nazanııım, nasıl da iştah açıcı görünüyorlar:)
    Ben ekmek hamurundan yapıyorum kızartmayı, yani tembel işi, birdahakine böyle şekilli yapayım,pek hoşuma gitti :)
    Hamsili pilav haaaa .... of offff, olsa da yesek :)

    YanıtlaSil
  2. O zeytin ne muhteşemdir eminim, el yapımı, bende zeytinde hassasımdır, bütün Ankara'da Avalıktı, gemlikti yöresel ürün satış yerlerini denemişimdir. Kızartma bana da yasak ama ne güzel görünüyor, şekilleri özellikle çok güzel olmuş, hamsili pilavı da severim, gece gece iştah patlaması yaşayacağım bu post yüzünden :)

    YanıtlaSil
  3. Gece gece bu post nereden aklıma geldi bende bilmiyorum.Arşivimde kalmış,paylaşayım dedim.

    Banucuğum bu tür kızartma çok hafif oluyor.Yalnız yoğurduktan sonra hamuru biraz beklet.Daha güzel oluyor.Birde bende yıldız kalıbı vardı, değişik kalıplarla ne güzel şeyler çıkar.Hamsili pilava ne desem,bakınca benimde canım çekti..

    Deryacığım bu zeytinler Altınoluk tarafının.Biraz küçük ama çabuk erimiyor.Eğer denemediysen sana Vakıfların pembe zeytinini öneririm.Gökkuşağında satış yeri var Vakıfların.Gece gece canınızı çektirdim, kusuruma bakmayın...

    YanıtlaSil
  4. Valla ikisinede bayılırım ellerine sağlık,olsada yesek yani:)

    YanıtlaSil
  5. çok güzel görünüyorlar:)))

    YanıtlaSil
  6. Yakın olsak, bir gün yapıp atölyenize uğrardım Meral hanım.Ne kadar güzel şeyler öğrenirdim sizden..

    YanıtlaSil
  7. Ahh can çeker gece vakti, sen de mi başladın bu yayınlara durduk yerde Nazanım:)) Çocukluğumdan beri çok severim ekmek hamurunu soğuk sıcak farketmez, yetmemiş Banuda atlamış takviye ye geçmiş.
    Hamsili pilav sizin olsun ben hamur tabağını alıp kaçayım.

    YanıtlaSil
  8. hımm bn biliyorum bu hamur kızartmayı bizim burda peksimet deniliyor ama elde yuvarlak form verilerek yapılıyor, bunların şekillerne bayıldım çok güzl olmuş ellernze sağlık nazan hanım :)

    YanıtlaSil
  9. Peksimet, hamsili pilav ve cizik zeytin! Saka yapiyor olmalisin :)

    YanıtlaSil
  10. Teşekkürler Saadet, senin oğluşlarda sever bence..

    Sorma Şuleciğim, şu yemek iş kolay ve pratik olacak bana.Bu tarifi de görünce paylaşayayım dedim.Vallah böyle şekilli olunca acayip yeniyor,tek lokmalık, anlamıyorsun.Baştan söyleyeyim.Pilav ise hem çok orijinal hemde dostun kalbinden kopmuş,şehrin bir ucundan diğerine servislerle taşınmış.

    Genelde peksimet öyle yapılıyor İlayda.Biz böylesini çok sevdik.Melihanın kalp formatındakilerin duruşu da harika..

    Off Nevin, uzaklardasın daha zor sana.Hamur kızartmasını yaparsında hamsi ile zeytini nereden bulasın. Neyse gelince yaparım ben sana kardeşim...

    YanıtlaSil
  11. Nazancım hamur kızartması harika görünüyo,hamsili pilav da öyle ama en güzeli ''sensiz boğazımdan geçmedi'' kısmı hamurda pilav da bulunur ama böyle düşünen arkadaşlar zor biraz bu zamanda...

    YanıtlaSil
  12. Bende hamur kızartmasından yapacağım,yıldız yıldız.Yemesi ne keyifli olur.Karnımıza yıldızlar dolar:)

    YanıtlaSil
  13. Offf nasıl güzel görünüyorlar olsa da yesem dedirttin bana :) tatlım. Senin de arkadaşının da ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  14. Böyle dostlarin olmasi ne güzel. Nefis görünüyorlar,yapan ellere saglik ;)

    YanıtlaSil
  15. Senin evinde bir kahve içmek farz oldu :)) Bahaneyle kimbilir daha neler yeriz :))
    Yemek içmek neyse de o ne güzel mesaj öyle... Yazan da alan da dostluğu biliyor. Ahhh hiç kaybetmesek keşke değerlerimizi.

    YanıtlaSil
  16. Hepside nefis görünüyor canım afiyet olsun..şekilli hamur kızartmayı bende kızım için deneyeceğim.Annesi gibi kızıda şimdiden kızartmalar pek yanaşmıyor olsada:))
    Hayırlı cumalar canım..

    YanıtlaSil
  17. Off Nazan ne yaptın sen, yanında çay ne güzel gider:)

    YanıtlaSil
  18. hamsili pilavı ben de çok severim, ama yapmayı bilmem, arkadaşın ne ince düşünmüş.

    YanıtlaSil
  19. Çok haklısın Özlem.böyle arkadaşlar bulmak zor gerçekten..

    Karnımızın yıldız dolması, bunu çok sevdim g..

    Bir gün beraber yiyelim Yeşimciğim..

    Teşekkürler Vintage duygular..

    Kesinlikle Proje Çantası.Geçen postumda da söylemiştim, çok sevinirim ve her zaman beklerim.Ne yazıkki haklısın böyle dostluklar gitgide azalıyor..

    Teşekkürler Elif.Kızartmalardan uzak duruyorsanız, her zaman tvsite etmem.Fena yeniyor..

    Hadi beraber içelim.Neden hiç buluşmuyoruz biz.

    Gerçekten çok incedir dostum.Böyle şeylere çok önem verir Noblesse. Yaşgünlerimizi çocuklar dahil hiç unutmaz..

    YanıtlaSil
  20. Ooooo Nazan hanımcığım maşallah maşallah. Beslenme saati. Şaka bir yana hepsi de çok lezzetli görünüyor. Ama en güzel ve önemlisi seni düşünen birinin olması değil mi? Sevgiyle kal. Buarada boğazlarım o kadar şişti ki konuşamıyorum ve de öksürükteeeeeeeeeeeeeeeen.

    YanıtlaSil