5 Ocak 2012 Perşembe

Sökülerek Yapılan Kolay Bere...

 Yeni yıl hediyesi olarak oğlumun arkadaşına ördüğüm bere.Aslında bir süredir çok moda.Hatta yılbaşı için Eskişehir'e gittiğimde hemen herkesin başında bu model berelerden olduğunu gördüm.Berenin tarifini Yiğit Düğme'de ki bayan hocadan öğrendim.Umarım sizin işinize de yarar. 
İpim Alize Maxi.Şiş 6 numara.(Eliniz gevşek ise 5 numara şiş kullanın)
33 ilmek başlıyorsunuz ve ipiniz bitinceye  kadar haroşa örüyorsunuz.
Son sırada ilmekleri kapatırken ilk 8 ilmeği normal kapattım.Daha sonraki ilmeği almadan+ bir ilmek+1 ilmeği almadan+1 ilmek şeklinde  sıra sonuna kadar gittim. 
Boşta kalan ilmekleri sonuna kadar söktüm.
 Kenarlardan dikip, tepesini büzdüm.Bu kısma ponpon yada düğme dikilebilir.
Kolay ve kullanışlı bir bere, bir-iki saat içinde bitiyor...Kendime de siyahından ördüm..

70 yorum:

  1. E süpermiş valla, ben de deneyeceğim sağolasın Nazan.
    ;-)selamlar

    YanıtlaSil
  2. Nefis Nazan Hanım, çok güzel olmuş. Nasıl bitirdiğinizi biraz daha anlatır mısınız? 8 telden sonra bir teli örmeden çıkarıp diğer teli mi bitirdiniz? Doğru mu anladım? O bitirdiğiniz 8 tel de berenin kafaya geçirilen yeri oldu değil mi? Harika bir model

    YanıtlaSil
  3. Den Ecehan, bu tarif tam tutuyor.Genişliği, uzunluğu çok uygun.Sadece şiş kalınlığına dikkat et.Gevşek olmayacak örgün.Yoksa delikler çok büyür.Ben sevmiyorum çok geniş olunca..

    Sağol Rengim..8 teli normal kapatıp, 9.teli boşta bırak, 10. teli kapat, 11.teli boşta bırak.Yani 1 tel bırak, 1 tel kapat,sıra sonuna kadar.Kapatırken çok gevşek olsun,yoksa diğer uçla birleştirmek zor oluyor...

    YanıtlaSil
  4. ay ne kadar güzel olmuş anlatım içinde çok teşekkür ederim.ellerine sağlık umarım hemen örebilirim şeker kızım için sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel bir örnek ben de deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  6. çok güzel görünüyor Nazancım,çok güzel görünüyor.Yapayım ben de:)

    YanıtlaSil
  7. ben de çok beğendim ablam, eline sağlık. atkısını yapmıştım yıllar önce ama beresini örmemiştim. not aldım yapmak için.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  8. çok güzelmiş, ben görmemiştim bu örneği....

    YanıtlaSil
  9. Çok kolay çok güzel bir bereymiş canım teşekkürler ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Kızın için biraz daha küçük başla Mihrimah.Bu tarif bizlere uyuyor..

    Seninkini de merakla bekliyorum Fadiş.Kullanımı da çok rahat..

    Başta duruşu daha da güzel g.Yaparsan paylaş olur mu?

    Teşekkür ederim Nurcancığım.Bende senin tasarımın bereden deneyeceğim.Çok güzel ve değişik duruyor..

    Buralarda pek moda Saadet.Daha uzun örüp, ucuna uzun zincirle püskül koyuyorlar,genç kızlar için..

    Teşekkürler Elif, gerçekten çok kolay..

    YanıtlaSil
  11. Harika görünüyor. Böyle anlatımlı postlar oldu mu inanılmaz mutlu oluyorum. Hemen heveslenip, yapmak istiyorum. Çok güzel anlatmışsınız gerçekten. Ellerinize sağlık. Sevgiler,

    YanıtlaSil
  12. çok beğendim mutlaka deneyeceğim hem çok basişt hem de şık duruyor çok teşekkürler çok güzel anlatmışsınız

    http://nisamla.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  13. çok kolay görünüyor, çok şık, anlatım için teşekkürler Nazancım, ben de yapmak isterim.

    YanıtlaSil
  14. Nazan'cım çok teşekkür ederim anlatım için, hemen yıldızlı öğelere kaydediyorum. Eline sağlık:)

    YanıtlaSil
  15. süperrr.başka bir yerde ğördüm bu modelide nasıl örüldüğünü merak etmiştim..ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  16. Ooooo örülmüş ve bitirilmiş ve de anlatılmış bile. Ellerine sağlık. Bende öreyim kendime bundaaaan.

    YanıtlaSil
  17. AAA Bu tam benlikmis :) Ablacigim yalniz alize ipi nereden bulacagiz? Kac sira cikiyor bu ipten?

    YanıtlaSil
  18. Teşekkür ederim Tuğçe.Bende resimli postlardan çok şey öğreniyorum,yarıdmcı oldusam ne mutlu...

    Teşekkürler Nisamla..

    Farklı renklerle de denenebilir Noblesse.şimdi sen ne şıklıklar çıkarırsın..

    Sağol Elifciğim..

    Bende görüyordum ama bu kadar kolay olduğunu düşünmemiştim Halime..

    O gece ilkini ördüm Dilekciğim. Öyle hoşuma gitt ki.İyiki dönüp, tekrar gitmişiz oraya..

    Nevinciğim istediğin rengi söyle ben öreyim sana, Alize'nin sitesinden renklere bakabilirsin.Kendin yapmak istiyorsan, 7-8 numara şişle örülen ip al.İpin üstünde yazar.Sen 5 numara ile bu sayıda başla.Genişlik 1 karış+2 parmak kadar olacak.Uzunluğu da başının çevresi kadar.Sen başla, ben Skype'dan yardımcı olurum..

    YanıtlaSil
  19. Bere çok güzel olmuş, ellerine sağlık.

    Keşke örgüde marifetli olsam. :)

    YanıtlaSil
  20. hiiii!!!!
    nazancım seni Allah gönderdi..
    işte bunu ben hiç öğrenememiştim..Sağol be bitaneciğim...
    bunu başlıyorum şimdi..
    o sökme aşamasında bunalırsam bana yardımcı olur musun cankız?
    lütfen buralarda ol..başka sorabileceğim kimse yok..
    eğer ben de bunu başarırsam, sana çok dua edicem..
    okadar güzel olmuş ki, ayy dur ben de beyazını yapayım..

    seni seviyoruuummmm :)))

    YanıtlaSil
  21. hani ilk 8 ilmeği normal kapattın ya?
    o kısım ponpon kısmına mı denk gelecek örerken????

    YanıtlaSil
  22. Teşekkürler Hobi vakti.Aslında bunu dene istersen, çok basit, kolay yaparsın..

    Figen abla her zaman emrindeyim. İlk kapattığın 8 ilmek alnına gelecek kısım.Büzeceğin yer tepede olacak.İp bitinceye kadar sadece haroşa ör,kapatırken gevşek kapat.Takıldığın yerde sor yine.Rahat yaparsın eminim..

    YanıtlaSil
  23. nazancım bu 33 ilmek bizim kafalarımız için de geçerli mi?

    YanıtlaSil
  24. Tabii or ablacigim ama burada hangi havada takabilirim onu :) Benim elimde yunler var onlari degerlendirmek icin coluk cocuga yapayim diye dusundum. Nasil olsa harosa ormeyi biliyorum :))

    YanıtlaSil
  25. great knitted stuffs!!! love the color too.. enjoyed your blog!!! following you now.. hope you could visit my blog too.. kissess!!!

    YanıtlaSil
  26. 33 ilmek bizim için Figen abla.Nasıl,başladın mı?

    Nevinciğim, sendeki ipler kalındı zaten.Onlardan başlayabilirsin..

    Thanks Dina. I am happy to your kindly message. I'll be visit your blog.

    YanıtlaSil
  27. ee siz yo musunuz siz. bir taraftan nedret bir taraftan sen kanıma girdiniz ipleri aldım takıldığım yer olursa sorarım:)

    YanıtlaSil
  28. evet evet ankarada da moda bende gördüm birinde :) ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  29. Aynı zamanlarda eklemişiz bereleri Nedret ablayla.İstediğin zaman zor Şuleciğim..Sıkılırsan ben sana tamamlarım..

    Teşekkürler Zuzu..

    YanıtlaSil
  30. Harika olmuş, bende şalını örmüştüm bu teknikle ama beresini görmemiştim, çok iyi oldu bu model, teşekkürler, ellerine emeğine sağlık canım, sevgiler.

    YanıtlaSil
  31. Ellerine sağlık. Pembiş pembiş çok şeker olmuş.
    Pek severim kolay ve şık işleri. Ben de Derya Baykal'da gördüm. Hemen yaptım:)) Ne akıllı hanımlarımız var. bayılıyorum:))

    YanıtlaSil
  32. Teşekkür ederim Afet hanım..

    Senin berenin rengide çok güzeldi Nedret abla..Kalp kalbe karşıymış, aynı zamanlarda paylaşmışız bereleri.Bende herkes bilse de benim gibi sonradan öğrenecek vardır diye eklemiştim.Hem kolay hem rahat kullanılıyor..

    YanıtlaSil
  33. ben denedim bu örgüyü ama delikler kocaman oldu hiç düzgün olmadı nerde hata yaptım acaba?

    YanıtlaSil
  34. Normalde delikler biraz büyük oluyor ama çokta değil.Ben sıkı ördüğüm için 6 numara dedim.Siz gevşek örüyorsanız 5 numara kullanabilirsiniz.Bir de bitirirken diğer kenarla denk gelsin diye geniş kapatacaksınız.Onun dışında püf nokta yok.Siz kaç numara şiş kullandınız acaba..

    YanıtlaSil
  35. merhabalar blogunuzu her telden sayesinde gördüm Fadiş Hanımda örmüş bereden ve link vermiş teşekkür ederim anlatım için yalnız örgü özürlü olduğum için bir şeyi anlamadım dar olan yeri nasıl yaptınız yani kafamıza geçicek yeri ( valla ilmek atmayı bilmiyorum fakat haroşa örmeyi biliyorum :) denemek istiyorum bende )

    YanıtlaSil
  36. çok şekermiş.. hemen kızıma ve kendime öreceğim.. ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  37. Bloğuma hoşgeldin Suna.Dar dediğin kısım sökmeden normal kapattığımız ilmekler oluyor.Bence sen dediğim gibi 33 ilmek başla ve ör.Yalnız ilk kez örüyorsan 5 numara şiş kullan.İp bitinceye kadar ör ve gösterdiğim şekilde kapat.Sökme kısmına dikkat et.Her zaman yardımcı olurum..

    Teşekkürler Sevgi.Kızına olan şöyle büyük ponponlarla ne güzel olur.Bu arada sende hoşgeldin bloğuma..

    YanıtlaSil
  38. Nazancım anlatımın için çok teşekkür ederim,sağol,ellerine sağlık bere mükemmelolmuş.....

    YanıtlaSil
  39. Teşekkür ederim Tülin hanım...

    YanıtlaSil
  40. Bayıldım, mutlaka öreceğim.Anlatım harika!

    YanıtlaSil
  41. Teşekkürler, sizinkini de bekliyorum.Bende yarın bitmiş bir kaç model ekleyeceğim.

    YanıtlaSil
  42. en sonunda kendime de örebileceğim bir model harika...

    YanıtlaSil
  43. O güzel oyuncaklardan sonra size çok kolay gelecektir Asosh.

    YanıtlaSil
  44. canım eline sağlık Ankara da çok moda bu bere beyaz düğmede ki hocada öğrendim ben de tekrar elleriens ağlık

    YanıtlaSil
  45. Harika! Ellerinize sağlık.Geç de olsa ben de başladım. Bakalım nasıl olacak?

    YanıtlaSil
  46. Teşekkürler Nilgün.Bizim iş yerinde örmeyen kalmadı.Ben kaç tanesini birleştirdim bilmiyorum.

    Sizinkinin resmini beklliyorum Begonvilli ev..

    YanıtlaSil
  47. merhaba.nazan.hanim.nette.gezerken.berenizi.godum.cok.pratik.bir.modele.benziyor.ormek.istedim.ama.ben.bu.kismi.pek.anlamadim.yardimci.olurmusunuz.+ bir ilmek+1 ilmeği almadan+1 ilmek me.demek.oluyor.acaba.

    YanıtlaSil
  48. Merhaba Dilek hanım,
    33 ilmek ördüğünüz parçanın son sırasında önce 8 ilmek normal kapatın.9.ilmeği hiç şişe almayın, bırakın.10.ilmeği 8.ilmekle geniş kapatın.11.ilmeği şişe almayın,12. ilmeği şişe alıp, kapatın.Bu şekilde 1 ilmek bırakıp, 1 ilmek kapatın.Sondan bir önceki bırakılıp, son ilmek kapatılacak.Hani örgüde yanlışlıkla ilmek kaçırma vardır,burada bilerek yapıyoruz bu işlemi...

    YanıtlaSil
  49. BU ÖRGÜYÜ ÇOK ARAMIŞTIM...TEŞEKKÜRLER..BUNDAN BÖYLE TAKİPTEYİM..SEVGİLER

    YanıtlaSil
  50. Yardımcı olduğuma çok sevindim Yasemin..

    YanıtlaSil
  51. Lütfen dikiş kısmını gösterebilir misiniz? Modelin örülüşünü biliyordum ama dikiş kısmını ve büzme kısmını çözemedim::(

    YanıtlaSil
  52. nazan hanım bende ördüm ama büzme ve dikiş kısmında şaşırdım.

    YanıtlaSil
  53. nazan hanım bende ördüm ama dikiş ve büzme kısmında şaşırdım yardımcı olurmusunuz

    YanıtlaSil
  54. Aylin hanım 16 Şubat tarihli postuma bakarsanız, orada büzme ve dikme kısmını resimlerle gösterdim.Yardımcı olacağını düşünüyorum..

    YanıtlaSil
  55. Almanyadan sevgiler23 Şubat 2012 09:28

    Slm Nazan hanim,bu sene bu bereden cok moda oldugunu söylediler netden arastirarak buldum sayfanizi fakat bi türlü anliyamadim..su an ip bitene kadar ördüm simdi ne yapicagimi bilemiyorum,tam anliyamadim 8 ilmek kapatiyoruz tigla dimi..daha sonra birini sisden cikariyoruz birini kapatiyoruz öylece devam ediyor dimi..daha sonra o cikardigimiz ilmekleri ne yapicagiz,asagiya kadar sökecekmiyiz yoksa ? orasini tam anliyamadim..arkadasla basladik simdi saskin düskün beklemedeyiz :)) orasi ponpon oldugu yermi acaba cikardigimiz ilmekleri birlestircekmiyiz?

    YanıtlaSil
  56. Merhaba Almanya'dan sevgiler,Son sıraya geliğinizde normal örgüde kapatır gibi (tığ ilede olur)8 ilmek kapatın.9.uncu şişten çıkarın,sonrakini kapatın.Bu kapatmaları gevşek yapın.Bu şişten çıkan ilmekleri sonuna kadar sökün.Bu 8 ilmek kısmı alına gelen kısım.Sonra yanlarından dikip, tepesini büzün..

    YanıtlaSil
  57. Nazan Hanım çok tesadüfen çıktı sayfanız karşıma ama inceleye inceleye bi hal oldum:) Ama anlayamadığım bi nokta var.Sökülmemiş kısımlar nasıl oldu onu çözemedim :(( Yani boydan boya söküyoruz ya bıraktığımız sıraları nasıl sonuna kadar sökülmüyor ?

    YanıtlaSil
  58. Aslında tarif ettiğim gibi örersen daha rahat anlarsın Ayşegül.Söktüğün sıralar en son sırada uzuyor, sökülmeyen ilmeklerde sadece daha gevşek duruyor.Sen bir dene, takıldığın yerde yardımcı olurum.

    YanıtlaSil
  59. nazan hanım merhabalar çok güzel olmuş bere elimde olan ipleri değerlendirmekanlamında yapmak istiyorum ben bu berden ama iplerim hep 4-5 nolu şişlerle örülecek ipler bu iplerden olmazmı acaba illaki çokmu kalın olması lazım

    YanıtlaSil
  60. nazan hanım merhablar bere çok güzel olmuş.bende örmek istiyorum ama evde olan iplerimi değerlendirmek istiyorum ipin çok kalınmı olması gerekiyor benim evdeki ipler 4-5 nolu şişlerle örülebilecek ipler ilmeklerimi fazla atsam acaba kaç ilmek uygun düşer ipin illaki kalınmı olması gerekiyorbana yardımcı olabilirmisiniz

    YanıtlaSil
  61. Merhaba Ogulcan07, bu berede kalın ipi özellikle öneririm.Tok duruyor,elinizdeki ipi çift kat kullanabilirsiniz ve 5 numara sis ile bu sayılarda örerseniz bence iyi olur.

    YanıtlaSil
  62. Merhaba Nazan Hanim,blogunuzu yeni kesfettim ama cok guzel calismalarla dolu.Hele su or-sok berenin yapimini ayrintilariyla paylastiginiz icin tesekkurler.Ben de simdi kalin sisle orulen bir yun aldim ve bu hafta deneyecegim.Bu yaziyi birkac kez okudum ve sanirim anladim.Bitirdigimde blogumda sizin tarifinizle birlikte yayinlayacagim.Bir sey sormak istiyorum kiz cocuklar icin ormek istedigimizde kac ilmek basliyoruz ve yine bir yumak yunu bitirene kadar mi oruyoruz.Daha cok gorusmek dilegiyle...
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  63. Güzel yorumunuz için teşekkür ederim Çilekli Mektubum..Kız çocukları için ben 28 sayı başlıyorum,yalnız bu 8 yaş için.ipi tamamen bitirmiyorum.Sıra sayısı büyüklerinkine göre 5-6 sıra az oluyor.Takıldığınız yerde her zaman yardımcı olurum.Kolay gelsin,sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederim yanitiniz icin :) ben simdi kalin bir iple 7 numara ile oruyorum,cabucak bitsin istedim... 7 numara oldugu icin 100 gr yun az mi gelir?biraz daha ekleme yapmalimiyim orerken.Bir sey daha; 4-5 yas kiz cocuklari icin ilmekle baslamaliyim.
      Sevgilerimle.

      Sil
    2. Aslında sıkı örmenize de bağlı ama bana 24-25 sayı iyi olur gibi geldi.Bu şekilde 100 gr ip ucu ucuna yeter.Çünkü kalın iplerin metrajı az oluyor.Denemek gerekecek sanırım,ancak bu kadar yardımcı olabiliyorum, kusura bakmayın..

      Sil
    3. Nazan hanim tekrar cok tesekkurler,ben kalin iple denemeye deger dedim ve bitirdim.Bakalim dikince ortaya cikicak.Blogumda paylastigimda sizi de haberdar edecegim :) Yardimlariniz icin cok tesekkurler :)
      Sevgiler.

      Sil
    4. Nazan Hanim merhaba,
      En sonunda bu berelerden yaptim ve yayinladim :) Bakmak isterseniz;
      http://cileklimektubum.blogspot.com/2013/03/orgu-orgu-orgu.html?showComment=1363109500744#c3561462133380084167 ulasabilirsiniz. Umarim begenirsiniz.
      Tekrar tesekkurler.
      sevgiler.

      Sil
  64. İyi günler
    nazan hanım sitede bulunan şapka modelini çok beğendik ama tam detaylı anlatabilirmisiniz kesme olan kısmını anlayamadık rica etsek öğrenebilirmiyiz.

    YanıtlaSil
  65. Merhaba, bende örgü delisiyim ve yapmıstım bu örsök işinden :) Ellerine emeklerine saglık, banada beklerim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Nil hanım.(İsminizi tahmin ettim, umarım doğrudur.) Teşekkür ederim. Sitesinizi çok beğendim, izlemeye aldım..

      Sil