30 Ocak 2012 Pazartesi

Çicek Yastık...(Blooming Flower Cushion)

Günaydın arkadaşlar.Bugünlerde Ankara adeta buzdan bir şehir.Bütün ara yollar buz ve düşmeden yürümek büyük bir problem.Yine yorucu bir hafta başlıyor, inşallah sizin haftanız güzel geçer.
Haftanın bu ilk günü güzel başlasın diye hafta sonu bitirdiğim yastığı paylaşmak istedim.Yastığı Attic'in bloğundaki. anlatımına göre ördüm.Bana çocukluğumdaki bir modeli hatırlattı ve çok severek yaptım.
Ön kısmı..

 Arkası(biraz daha düzgün örebillirmişim)..
 
İçi için uygun kılıf dikip, elyaf ile doldurdum.
  
Yastığın bitmiş hali..
 

 
Bu örgü yastıklar son günlerde favorim..
Yastığın yapılışına ilişkin kendi notlarım:
-İpim Feriye-ince.Tığ 3,5 numara.Trabzanları iki kere de çıktım.(İkili trabzan)
-Tığımı boşluklara değil,trabzanların altındaki deliklere battımki, arka yüze çicek yaprakları kolay yapılıyor.
-Çicek yaprakları önce 6 -9 -9-12-12-15-15-18-18-21-21-24-24-27-27 adet şeklinde yapılıyor.
-Arttırmalara yuvarlak yapılırken kullanılan sistem.
1.sıra Her deliğe 2 trabzan
2.sıra ilk deliğe 1 trabzani, ikincisine 2 trabzan
3.sıra her deliğe 1 trabzan
4.sıra ilk deliğe 1 tr, ikinciye 1 tr, üçünce deliğe 2 tr
5.sıra her deliğe 1 trabzan
6.sıra ilk deliğe 1 tr, ikinciye 1 tr, üçünce deliğe 1 tr, dördüncü deliğe 2 tr..
...
Arttırmalar bir sıra atlanarak yapılacak.
Bu kısımlarda hatalar yaptığım için buraya yapmak isteyenlere kolaylık olsun diye yazmak istedim.Anlamadığınız kısımlarda zevkle yardımcı olurum..

30 yorum:

  1. Çok güzel olmuş Nazan.Renkleri de öyle.Eline sağlık.

    YanıtlaSil
  2. şeker gibi bir yastık olmuş, ellerine sağlık:))

    YanıtlaSil
  3. ellerinize sağlık, çok şeker olmuş.

    YanıtlaSil
  4. Çok tatlı olmuş, ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  5. harika olmuş ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. Bayıldım, harika olmuş, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Süper!!!! Odayı şenlendirecek yastıklar.

    YanıtlaSil
  8. ne kadar güzel olmuş ellerine sağlık nazancığım bayıldımm valla.baykuşlu yastıkla da süper uymuş iyi günlerde kullanman dileğiyle sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Nazan Hanım, çok güzel bir yastık olmuş. Bayıldım. Elinize sağlık!

    YanıtlaSil
  10. Nazancım çok güzel olmuş,ben çok beğeniyorum bu yastığı ama cesaret edip başlayamadım,ellerine sağlık canım.Senden cesaret alıp başlasam mı???

    YanıtlaSil
  11. Çok güzel olmuş Nazancım artan ipleri değerlendirmek içinde örülebilir..Güle güle kullan canım.

    YanıtlaSil
  12. Tülin abala seni yeniden gömek çok güzel..

    Saadet, Ecehan, Bahar, Gönül, Crochet at home ve Evren; çok teşekkür ederim..

    Baykuşlu yastığın renklerinden ördüm, teşekkür ederim Mihrimah..

    YanıtlaSil
  13. Teşekkürle Ehlikeyf..

    Çok zor değil Özlemciğim.Kendimce püf noktalarını yazdı.Attic'de çok güzel anlatmış.İstersmen dene, keyifli örülüyor.Takıldığın yerlerde yardımcı olurum her zaman...

    YanıtlaSil
  14. Ellerine sağlık Nazanım. Harika. Harika. Harika. Başka bir söz bulamıyorum. Sağlık ve keyifle kullan.

    YanıtlaSil
  15. canımmm ellerine sağlık çok güzel olmuş

    YanıtlaSil
  16. Cok güzel olmus,baykuslu yastik da cok cok güzel. Anlamadigin kisim demissinde, bana öyle zormus gibi geliyor ki,hic baslamiyim,beceremem moralim bozulur diyorum :P Ellerine saglik ;)

    YanıtlaSil
  17. Nazan, sabrın ve renk seçimlerin için tebrik ederim. Ellerine sağlık, güle güle kullan:)

    YanıtlaSil
  18. Haklısın Marifetane, artan ipler için çok kullanışlı bir yol...

    Sağol Dilekciğim, inşallah...

    Teşekkür ederim Nilgün..

    Yuvarlak biraz karışık Vintage Duygular.Ama zor değil,yinede başlarsan,her zaman elimden geldiğince yardım ederim..

    Sağol Elifciğim.Bu renkleri çok sevdim ben de...

    YanıtlaSil
  19. harika olmuş Nazancım ellerine sağlık, kaydettim belki bir gün yaparım:)))

    YanıtlaSil
  20. Ay Nazanım yaaa, bunu arşivime kaydetmiştim, çok sevmiştim, ama yünüm yoktu, anamdan yün kalmıyor ki :))
    Çok güzel örmüşsün, renkler şahane, çok sevdiiiim :)

    YanıtlaSil
  21. Yastık kolleksiyonuna bir de bu modeli eklersin Noblesse..

    Sendeki arşiv kimse yoktur Banucuğum.Arşivinde başka örgü yastık olursa bloğuna eklermisin, ben fena takıldım bunlara..

    YanıtlaSil
  22. çok emekli ve sabır gerektiren bir çalışma olmuş ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  23. Harika görünüyor ve çokta şirin. :)

    Renkleri, modeli çok güzel.

    Ellerine, emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
  24. Nazancom harika olmuş bence arkası da gayet düzgün, ip ekleme yerleri yuvarlak örgüde bu şekilde oluyor mecburen, bende bir ara deneyeceğim inşallah, bende seviyorum bu yastığı çok nostaljik.

    YanıtlaSil
  25. :) yaptıklarını gördükçe kendi tembelliğimden utanıyorum :/ çok güzel olmuş canım emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
  26. çok güzel olmuş... renkleri ,şekli ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  27. Merhaba, çok güzel yapmışsınız elinize sağlık, sevgiler.

    YanıtlaSil
  28. Teşekkürler Ayyüce..

    Teşekkürler Hobi vakti...

    Deryacığım, örerken tam senlik bir çalışma olduğunu düşündüm..

    Benimki bir çeşit tiryakilik oldu Yeşim.Yoksa tembellikte iyi bir şey ama senin tembel olduğunu düşünmüyorum canım..

    Teşekkür ederim Ecerce.Sizin renk seçimlerinizi de çok beğeniyorum...

    Teşekkürler Nergiz...

    YanıtlaSil
  29. nazan hanım merhaba...çok güzel bu yastıklar.....kaydedtim valla:)

    YanıtlaSil
  30. Yaparsanız paylaşırsınız değil mi Zeynep hanım...

    YanıtlaSil