18 Ocak 2012 Çarşamba

Sökülerek Örülen Bere Denemeleri...

Geçen postta paylaştığım sökülerek örülen bereye ilişkin aldığım  güzel yorumlar beni çok mutlu etti . Bildiklerimi anlatmak, bilmediklerimi öğrenmek, farklı uygulamalar görerek yaratıcılığımı geliştirmek.Hobi bloğu sahibi olmanın en güzel tarafı bu olsa gerek.İşyerimde çok sevdiğim bir ablam bere tarifini basit olduğu için tam kendine uygun buldu ve yeğenleri için bunlardan ördü.İp Alize Maxi, şiş 5 numara.Eli sıkı olduğu için şapka biraz daha az dökümlü oldu.
Şapkanın tepesini farklı şekilde büzdü.Zaten bu örnekleri sizlerle paylaşmamın en önemli sebebi tepenin yapılışı.Dört kat ipi büzerek kordon yaptı, bu kordonu tepedeki deliklerden geçirerek tepeyi büzdü ve uçlarına ponpon yaptık.(Manken ben oldum ama şapka genç bir kız için.Yoksa bu yaşta pek işim olmaz ponponla..)
 
Bu siyah bereyi ben ördüm.Tepe kısmını büzüp, içinde siyah dantel olan plastik bir taş koydum.
Sevdiğim bir arkadaşıma hediye gitti.Gördüğünüz gibi çokta yakıştı..
Bu berelerin değişik modellerini ve yapılışlarını sevgili Nedret abla burada, sevgili Tülin hanım da bloğunda paylaşmış.Sevgili Fadiş'de burada posttaki tarifime göre ördüğü bereyi paylaşmış.Böylece elimizde birbirinden değişik iplerle örülmüş sökülerek örülen bere arşivimiz oldu.(İstemeden unuttuğum bu berelerden paylaşan blog arkadaşım varsa affola...)
Not: Bugün çok güzel bir mesaj aldım.Sevgili Ecehan bloğunda kızları Elif ile Zeynep'in ördüğü bu bereleri paylaşmış.İkisi de o kadar güzel bir ciddiyetle örgü örüyorlar ki bana o yaşlardaki halimi hatırlattılar. Yaptıklarını çok sevmişler ki bu benim için çok değerli.Bu yaşta üretmeyi ve emeğin değerini öğrenmelerinde ufakta olsa bir katkım oldu..

33 yorum:

  1. dur can ben de yayınlayacağım, vallahi bana da çok kolay geldi, ör sök kısmı da zevkli. Şimdi sen durduk yerde ponpon ekle beni sinir et oldu mu ha!

    YanıtlaSil
  2. Nazancım ben şimdi ikincisini örüyorum ama bu sefer ince iple denedim ve ince şiş kullandım ilmek sayısını arttırdım bakalım bu nasıl olacak, tekrar teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  3. Ben de örmek istiyorum ama hala elimdekilerden fırsat bulamadım. Bunlar da süper, ayrıca size de çok yakışmış Nazan Hanım' cım :)

    YanıtlaSil
  4. emeklerınes aglık cok guzel olmus bere

    forum destegın ıcın cok tsk ederım arkadasım cok saol

    YanıtlaSil
  5. çok güzel olmuşlar. Ben de denedim bu bereyi. Ama pek bir sarktı benimkisi (50 ilmek başlamıştım) çuvalladım resmen...

    YanıtlaSil
  6. Ponponda eklersin Şuleciğim, ponpon yapma aparatı ile pek kolay yapması.Ördükleriniz merakla bekliyorum..

    İlkinin rengi çok güzeldi Fadiş,bu da güzel olacaktır eminim.

    Ben hep sana Rengim diyordum, kusura bakmadın değil mi Ülker?Dün Şule yazınca farkettim, utandım.Seninde çok zevkli bir bere öreceğine eminim.Uzun saçlı başka kimse olmayınca mankenlik bana düştü, güzel iltifatın için ayrıca teşekkürler..

    Edacığım ben teşekkür ederim. Yazdığım gibi forumda aktif olamıyorum ama sizlerden o kadar çok şey öğrendim ki her zaman destek olmak isterim...

    Saadetciğim neden olmadı ki..İple şiş uymamış olabilir.İstersen daha az sayı ile tekrar dene..

    YanıtlaSil
  7. Ellerinize sağlık Nazancım sonunda bende öreceğim bu bereden çok güzel bir model..

    YanıtlaSil
  8. Çok güzeller, ellerine sağlık. Ama ben hangi işi yapacağımı şaşırdım:)

    YanıtlaSil
  9. Nazan Hanım, aslına bakarsanız ilk başlarda ismimi paylaşmadım blogumda sonradan bir şekilde mailleştiğim arkadaşlarım ismimle hitap etmeye başladılar yorumlarda. İkisi de kabulüm. Yani siz nasıl isterseniz öyle hitap edin. Hiç kırılınacak bir durum yok ortada. Rengim demenize de bayılıyorum ayrıca :))

    YanıtlaSil
  10. Senin bereni de bekliyorum Marifetane..

    Benim deelimde de bir sürü iş var Elif.Nereye dönsem iş.Kafama eseni, en çok rahatlatanı yapıyorum bende..

    YanıtlaSil
  11. Bereyi çok beğendim, bu şekilde bir tane daha yapmay deneyeceğim, ellerine sağlık ;)

    YanıtlaSil
  12. Sevgili Rengim, ben sana böyle hitap edeyim o zaman.Neden bilmem bu ismin sana çok yakıştığını hissediyorum.Ayrıca lütfen sen de benim sadece ismimi kullan.Kendimi çok resmi hissediyorum..

    YanıtlaSil
  13. İlki nasıldı Deryacığım?Umarım şimdi daha iyisinizdir.Dün akşamda benim büyük oğlan hastalandı.Ailenin bütün erkekleri sıra ile hastalandı,bana da bu grip mikrobundan fenalık geldi..

    YanıtlaSil
  14. Nazaaaan,
    Nazan Teyzeee(bu kızların dilinden)
    İyi ki varsın.
    Bak sayende neler oldu.
    http://turkkadinlari.blogspot.com/2012/01/cocuklar-da-orgu-orebilirmis.html

    YanıtlaSil
  15. Çok teşekkür ederim o zaman Nazan' cım :)

    YanıtlaSil
  16. Ecehan bayıldım kızlarına.Nasıl ciddiyetle örüyorlar, bayıldım. Bloğunda söylediğim gibi çok mutlu ettiniz beni.Sağolun, hep sevgiyle kalın..

    YanıtlaSil
  17. çook güzel bir model bnde sizden görüp ördüm arkadaşlarım çok beğendi şimdi onlarda örüyorlar toplam 5 adet örmüş oluyoruz kahverengi mor beyaz kırmızı gri renklerde hem kolay hemde çook şık duruyor sevgiler

    YanıtlaSil
  18. nazancım çok güzel bir modelmiş bu ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  19. Sen çok sevdin bu ör ve sök işini he he. Ellerinize sağlık hepinizinde sağlıkla kullnılsın.

    YanıtlaSil
  20. Ne güzel Nisamla,beğenmenize ve yapmanıza çok sevindim..

    Teşekkür ederim Canan..

    Terapi gibi Dilekciğim.Tavsiye ederim..

    YanıtlaSil
  21. Harika olmuslar. Bu bereleri giymek icin soguk yere tasinacagim belki o zaman yapma motivasyonu da gelir :))

    YanıtlaSil
  22. Canım, zarif ziyaretin, ve güzel yorumların için çok teşekkürler. Doğum günümü kutlaman, sağlığıma duacı olman ayrı bir güzel. Yine her zaman beklerim, sağlıkla kalın, Allaha emanet olun.

    Bereler harika olmuş, bu fıtıklardan ne zaman örmeye başlarım ne zaman örerim bilmiyorum ama kızıma mutlaka yapmam lazım, çeyizle kafayı bozduk ama neyapayım istiyorum herşeyden olsun:)

    YanıtlaSil
  23. ay ikiside çok süper olmuş. ellerine sağlık nazancığım .ben de verdiğin ölçüde yapıp yeğenime hediye edeceğim kızım içinde miniğini örmek istiyorum sevgiler

    YanıtlaSil
  24. Bence de biraz daha soğuk olsa iyi olur Nevin.Tam çöl sıcağı oralar..

    Teşekkür ederim Afet hanım.Çeyiz işleri ile uğraşmak yorucu ama bir o kadar da zevkli bence.İstediğinizi yapmaya çalışın, içinizde kalmasın.Sağlığınıza da dikkat edin bu arada.Sevgilerimle..

    Merakla bekliyorum Mihrimah.Bende 8 yaşlarında bir çocuğa ördüm.Ama birleştirmedim henüz..

    YanıtlaSil
  25. Berenin modelini çok beğendim ve hemen örmeye başladım.Bakalım benimkisi nasıl sonuçlanacak?!
    Çok güzel bir örnek,ellerinize sağlık:)))

    YanıtlaSil
  26. Ben teşekkür ederim Sihirli günce,seçtiğiniz renkleri çok beğendim..Sonucu merakla bekliyorum..

    YanıtlaSil
  27. Ben de ördüm, harika oldu.

    Ponponlar çok şirin olmuş. Ellerine sağlık. Benimkisi ponponsuz.

    YanıtlaSil
  28. Çok sevindim, eminim sizinki de çok güzeldir Begonvilli ev..

    YanıtlaSil
  29. nazan hanım bana bu berenın yapılısını anlata bılırmısınız ? rıca edıorum annem bana örücekte cok begendım :) sızden cvb beklıorum

    YanıtlaSil
  30. merhaba nazan hanım ben sökülerek yapılan bereyı çok beğendim. annem bana örücek rica etsem nasıl yapıldığını anlata bilir misiniz? sizden cvb beklıyorum. simdiden tesekkurlerederim sagolun :)

    YanıtlaSil
  31. Damlacığım berenin detaylı açıklamasını 5 ocak tarihli postumda anlattım.Arşivime bakarsan görürsün.Yinede annenin anlamadığı bir yer olursa yardımcı olurum.Kolay gelsin...

    YanıtlaSil
  32. ablacım bir ör sök bere yaptım ama görsen bu ne dersin? 50 ilmekle başlamıştım, sökünce ahh ahh, nasıl uzun oldu. gerçi kötü durmadı ama bakalım, birazdan ekleyeceğim resimlerini, özellikle senin yorumunu merak ediyorum..

    YanıtlaSil
  33. Nurcancığım ben çok beğendim. Özellikle genç kızlar böyle uzun seviyor.Birde ipini ve rengini çok beğendim.Bana Alize lanagold gibi geldi, çok kalın durmasa da tok durmuş.Her ip böyle tok durmuyor.Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil