20 Şubat 2012 Pazartesi

Bir Film, Bir Kitap ve Örgülerle Hafta sonu...

Bu hafta sonuna yorgun başlamıştım ama beklediğimden daha keyifli geçti.Cumartesi dolgusu kırılan dişimi yaptırdıktan sonra oğluşumla Fetih filmini izlemeye gittik, bilet bulmamız epey zor oldu.Filmi çok merak ediyordum ama beklediğimi bulamadım.
 Filmin savaş sahnelerinde masraftan kaçılmamış ama senaryo zayıftı, konu bir Fatih'in bir Ulubatlı Hasan'ın üzerinde yoğunlaşmıştı.Oyunculuklar iyi değildi, hele Ulubatlı Hasan bana Kara Murat filmlerini hatırlattı.
Hafta sonu yeni bir kitaba başladım.Yarısına geldi.Okuduğum her sayfa, tasvir edilen şiddet sahneleri ile beni irkiltmeye devam ediyor..Kitabın arka yüzünden " AZ…Küçük bir kelime, büyük bir roman.Diyebilirsin ki, bir insanı, fotoğraflarından ve hakkındaki haberlerden ne kadar tanıyabilirsin? Haklısın. Belki de çok az...O zaman şöyle demeliyim: Seni az tanıyorum... Az...Sen de fark ettin mi? Az dediğin, küçücük bir kelime. Sadece A ve Z.
Sadece iki harf. Ama aralarında koca bir alfabe var.O alfabeyle yazılmış onbinlerce kelime ve yüzbinlerce cümle var. Sana söylemek isteyip de yazamadığım sözler bile o iki harfin arasında.Biri başlangıç, diğeri son. Ama sanki birbirleri için yaratılmışlar.Yan yana gelip de birlikte okunmak için. Aralarındaki her harfi teker teker aşıp birbirlerine kavuşmuş gibiler. Senin ve benim gibi...
11 yaşında bir tarikat şeyhinin oğluyla evlendirilen korucu kızı Derdâ ile hapisteki bir gaspçının aynı yaştaki oğlu “mezarlık çocuğu” Derda’nın bir mezarlıkta kesişen hayatlarının, bu iki çocuğu kırk yıl boyunca her tür şiddetle yontup birbirlerine hazırlayışının, (bütün anlamlarıyla) Yazı’nın bu iki çocuğu birleştirmesinin hikâyesi.
Çocuk şiddeti, hayatın şiddeti, aşkın şiddeti, inancın şiddeti, hırsın şiddeti üzerine, A’dan Z’ye şiddet üzerine, dilin ve yazının şiddetiyle bir roman…"
Yine hafta sonu bitirdiğim erkek beresi.Atkısına takım yapıldı. 
 Seraphina şalım devam ediyor.Örmesi çok keyfli..
Ağız dolusu gülebileceğiniz, keyifli bir hafta geçirmeniz dileğiyle...

20 yorum:

  1. Açokcası hiç merak etmediğim bir film. Devrim içinde durum aynı. Sanırım izlemeyiz biz...

    şalına bayıldım ama örmek lazım..

    YanıtlaSil
  2. Nazan hanım ben izlemek istiyordum açıkçası ,çok emek verilmiş ama geri dönüşleri pek olumlu değil . Şalınıza bayıldım bayıldım! Yapabilir miyim acaba ben de ?

    YanıtlaSil
  3. Eşimde merak etmedi Saadet.Ben seyretmeyi istedim ama eşimin tahmin ettiği gibi tam hayalkırıklığı oldu..

    YanıtlaSil
  4. Dediğiniz gibi emek verilmiş ama filmin ruhu yoktu Colette.Merak ettiyseniz,yine de izleyin derim..
    Şalın başlangıcı biraz karışık ama sonrası çok kolay,bence rahatlıkla örersiniz.Başlamak isterseniz her zaman yardımcı olurum..

    YanıtlaSil
  5. Filmin iyi olmadığını düşünüyordum, yorumlardan tahminimde yanılmadığımı anlıyorum...Ama yine de görmeniz iyi olmuş.
    Şal da şapka da çok güzel görünüyor:)
    Kitap nedense henüz ilgi alanıma girmedi, belki de canımı sıkmak istemiyorumdur...Bilmem:))
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Tek diyebileceğim böyle önemli bir olayı anlatan bir film keşke bu şekilde ve bu dönemde olmasaydı..
    Kitabın ise çok sert bir dili var Nathalie.Tasvir edilen şiddet rahatsız edici ama sonucu merak ediyorum..

    YanıtlaSil
  7. Filmi izlemeyi çok istiyorum, beklentim de büyük(tü) ancak yazıyı ve yorumları okuyunca üzüldüm açıkçası. Beklentimi düşük tutup gideceğim. Tarihimizi dört dörtlük anlatacak bir film için daha çok mu beklememiz gerekecek acaba?

    YanıtlaSil
  8. Szinle aynı fikirdeyim Aydınlık Bahçe.Neden biz tarihimizi anlatan güzel fimler yapamıyoruz?Neden bir şeyler eksik kalıyor?

    YanıtlaSil
  9. Üzülmeyeyim o Zaman gidemedim diye Nazan.
    Ben de irite eden bir kitabı yeni bitirdim.Okumucam bir daha böyle şeyler.Çok etkileniyorum ben :(

    Bere çok hoş olmuş,ipi bulabilmene sevindim canım.
    Şalı da hale yola koymuşsun.Çok şık olacak bitince.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  10. ben de bu filmi izlemek istiyorum ama bebişi bırakçak kimsemiz yok:((bere de şal da tam süper olmuş..ve çok geçmiş olsun dişin için..sevgiler canım...

    YanıtlaSil
  11. nazancım kitap hakkınd ayazdıkalırnı okuyunca anladım ki bu dönem kesinlikle okuyabilecğeim bri kitap değil, ben bu sıralar okuması kolay sabun köpüğü gibi şeylere ancak kafamı verebiliyorum gerçi minişimden okumaya d afırsatım olmuyor ya...çoğunlukla elimd ebebek bakımı ile ilgili kitaplar var :)) bu arada bir önceki yazında sormayı unutmuşum, seraphina şal için hangi yünü kullanıyorsun...sanırım ben de başlayacağım...

    YanıtlaSil
  12. Bence de üzülme Tülin abla.Film çıkışı Tülin abla iyiki gelmemiş dedim yani.Kitap çok rahatsız edici ama bir o kadarda sürükleyici.Bere ipini tam rengini bulamadım, biraz açık oldu.Ama sahibi beğendi.Şal ise söylediğin gibi çok keyifli ilerliyor..

    Biz hala birlikte gidemiyoruz Filiz.Küçüğün filmlerini sıraya koyduk eşimle.Ben geçen haftalarda sıramı savdım.Yine de onlarka çocuk filmlerine gitmekte çok keyifli.Şalı beğenmene sevindim.

    Okumanı bende tavsiye etmem Sercan.Küçük bebeğin var, kuzucuk etkilenir senin ruh halinden.Şalımın ipi ALize-Pastel Batik Design-Süperlana Klasik.Renk numarası 3511.Tığım 3 numara.Renkleri resimden daha güzel duruyor.Sen şimdi başlarsan beni geçersin.

    YanıtlaSil
  13. Nasıl bir enerji bu Nazan Hanımcım, benim son gülerde canım ne sinemaya gitmek istiyor ne de bir kitaba odaklanabiliyorum. Sadece elimdeki işleri bitirmeyi istiyor canım. Bravo diyorum size.. Ne güzel tüm bunları yapacak enerji ve isteğinizin olması! Örgü gri bereye ve şala da bayıldım bu arada.

    YanıtlaSil
  14. şalın tarifini paylaşırsanız çok sevineceğim çünki bayıldım bayıldım bayıldımmmmmm ellerinize sağlık
    elif

    YanıtlaSil
  15. Filmi her geçen gün daha çok merak ediyorum herkes farklı değerlendiriyor. Fakat sinemada seyredeceğime değmeyeceği kanaati oluşmaya başladı. Kitap dehşete düşürdü beni merak ettim. Berenin rengi ve modeli çok güzelmiş canım ellerine sağlık. Şal da çok şık olacak senin güzel ellerinden :)

    YanıtlaSil
  16. Seninle de konuşmuştuk ya canımcım. Vazgeçtim ben gitmekten akşam oğlumla konuştuk. Nete düşmesini bekleyeceğiz. Beren güzel olmuş ellerine sağlık. Şal da epeyce ilerlemiş haydi kolay gele. Dişin içinde geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
  17. Fetih 1453'ü yeni seyrettim, çok kanlıydı. Bence oyuncular iyidi, ama İstanbul'un fetih sahnesi (tekneleri yağlayıp, geçirme sahnesi çok zayıf geldi) çok zayıf geldi.
    Ama genede görülmesi gerekir diyorum.

    YanıtlaSil
  18. Aslında sinema kısmına oğlum sürükledi Ehlikeyf.Yoksa enerjim çok düşük.Sadece örgü örebiliyorum,başka bir şey yapamıyorum..

    Şalın adı Seraphina Şal Elif. http://www.angelfire.com/journal2/donisfuff/croshawl.html
    Bu adreste detaylı anlatılmış..Takıldığınız yerde yardımcı olurum.

    Yeşimciğim dediğin gibi çok beğenenlerde var.Bence merak eden herkes yine de seyretsin.Bereyi ve şalı beğenmene sevindim.

    Dilekciğim sağol.Şal çok zevkli..

    Benim filmden beklentim fazla olduğu için hayal kırıklığına uğradığımı düşünüyorum Ihlamurcum.Kılıç sahneleri çok uzundu.Birde söylediğin gibi bazı önemli konular yeterince işlenmemiş.Ahmet Hakan hafta sonunda filmin eleştirisini yapmış, çok beğendim.Merak edenlerin okumasını tavsiye ederim..

    YanıtlaSil
  19. Fetih filmine annem gitti ,torunlarıyla,
    nasıldı diyorum.Pek yorum yapmadı.Beğenmedi sanırım.Beğenseydi ballandıra ballandıra anlatırdı.
    Hakan Günday tanıtımlarına çok sık rastlıyorum bu ara.Hiç okumadım.Hakkında hiç bir şey bilmiyorum.Çok şey kaybediyor muyum bilmiyorum.

    El emeklerin çok hoş görünüyor.
    Bir de geçmiş olsun.Diş olayı benim korkulu rüyamdır:)

    Güzel geçsin günlerin Nazan:)

    YanıtlaSil
  20. Hakan Günday ilginç bir kişilik gezginim. Tarzı bana bir yazarı hatırlatıyor ama çıkaramadım.Kayıp olduğunu düşünmüyorum, zaten tam karar vermek için bir kaç kitabını daha okuyacağım.Diş benimde korkulu rüyam.Dişçiye güvenmek çok önemli.Güzel dileklerin için teşekkür ederim..

    YanıtlaSil