24 Şubat 2012 Cuma

Origami Filler ve Anısı Olanlar...

Origami eski bir Japon kağıt katlama sanatı.Küçükken bir ara çok yapardım ama bir süredir hiç uğraşmadım.Bu filler ise  becerikli bir arkadaşımın elinden çıktı.Bu sıralar iş stresini bu şekilde atıyor.Bende ondan 7 tane fil istedim.Beni kırmadı ve hemen yaptı.
 Aslında  bu iş için origami kağıtları var ama onlar pahalı olduğu için bunlar elişi kağıtlarından yapıldı.

 Çok sevimliler değil mi? Bir ara porselen sertleştirme sıvısı ile boyayıp, vernikleyeceğim.Böylece daha dayanıklı olurlar diye düşünüyorum.
 Eğer yapmak isterseniz, yapımı burada.Yine internette bakarsanız,inanılmaz eserler yapıldığını görürsünüz.Japonların sabrına hayran olmamak mümkün değil..
 Bu resimler ise işyerimde bilgisayarımın üstünden..Her bir parçanın anısı var benim için, bu yüzden çok değerliler.Bisiklet arkadaşımın kızının nikah şekeri, bebek biblolardan biri yeğenimin biri Emir'in doğumundan ..
Bakır nazar boncuğunu, sevdiğim bir ablam oğlunun askerlik yaptığı Erzincan'dan getirmişti, yün sepeti ve tahta kutu Tülin ablanın hediyesi, mineli kutuyu ise eşim almıştı,
Amatist taşını negatif enerjiden uzak durmak için ben aldım, Atatürk büstü ise eski bir amirimin hediyesi...


13 yorum:

  1. origami hiç beceremedim bir şey olmuştur. aslında genel olarak kes yapıştırı sevemedim ben. Şimdilerde çocuklara gerektiği kadar...
    senin fillerse muhteşem olmuşlar. Arkadaşının ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Çok güzelmiş, arkadaşının eline sağlık. Ben bir tek turna kuşu yapmayı biliyordum, şimdi senin paylaşımınla başka şeylerde yapmasını deneyeceğim, teşekkürler.
    Fotoğraftaki diğer detaylara da bayıldım:)

    YanıtlaSil
  3. Arkadaşının ellerine sağlık çok güzel görünüyorlar ben basit bir iki şey dışında origami hiç yapmadım.

    YanıtlaSil
  4. Origami bana göre değil, ya da bana sabrı öğretir bilemedim şimdi hangisi. Bu arada bende filleri yapacağım yakında. Yaaaa utandım şimdi filler aklıma gelince. Anısı olan herşeyi çok seviyorum. Öptüm seni.

    YanıtlaSil
  5. Origami konusunda bende pek becerikli değilim ama yapabilmeyi çok isterim..kızım gördü hadi yapalım anne diyor şimdi:))artık mecburen debeyeceğiz:)) canım benim hayırlı cumalar diliyor sevgiler ..

    YanıtlaSil
  6. Çok sabır istiyor Saadet.Bir de çok dikkat.Filleri bende çok sevdim, teşekkür ederim..

    Bende kurbağa filan yapıyordum Elif.Ama yapılacak çok keyifli modeller var.

    Deniz ile yapabilirsiniz Fadiş.Eminim çok sever.

    Filleri bekliyoruz Dilek.

    Bence yaparsın Marifetane.El becerisi olanlar kolaylıkla yapabilir.Ben de hayırlı cumalar diliyorum.Kızını öp benim için..

    YanıtlaSil
  7. filler çok güzel olmuş evet,arkadaşının ellerine sağlık...
    ne güzeldir değil mi geçmişten bir anıyı taşıyan şeylere bakmak...
    insan atmalara satmalara kıyamaz...

    YanıtlaSil
  8. Onların gözümün önünde olması beni mutlu ediyor Kpsszede, sürekli pozitif bir enerji veriyorlar.Evde de böyle köşelerim var..Arkadaşıma ilettim ,teşekkür etti.Ben de teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
  9. Ne kağıt gemi,ne de uçak yapmayı bilirim :(
    Kağıtları ziyan etmeyin diyen ilkokul öğretmenim yüzünden galiba.

    YanıtlaSil
  10. eşim de origamiye bayılır çok ta güzel yapar..gerçekten sabır isteyen bir uğraş..7 fili böyle yapmak orjinal bir fikirmiş...

    YanıtlaSil
  11. origamiyi çoçuklugumdan beri bende severek yaparim ama bu fillerin yapmasini henus bilmiyorum.;)

    YanıtlaSil
  12. Benide kütüphane öğretmenimiz heveslendirmişti Tülin abla.Bu tarz şeyleri çocuklara sevdirmek lazım.Dün işte ne zamandır ilk defa turna kuşu katladım.Seda'nın bloğunda okumuştum.Yeterince yapabilirsem, 6 ağustosta Japonya'ya göndereceğim, Hiroşima için.Hikayesi Seda'nın bloğunda, beğeneceğine eminim.Bir arada buna ilişkin post hazırlayacağım..

    Ne kadar becerikli eşin var Filiz.Bloğundanda takip ediyorum Eskişehirliydi değil mi?

    Youtube'da güzel anlatılmış Eda, oradan bakarak yapabilirsin..

    YanıtlaSil
  13. Seda'nın adresi izleyenler kısmında.Seda'nın origami Dünyası ismi..

    YanıtlaSil