21 Şubat 2012 Salı

Ulus-Gramafon Kafe-Nostalji...

Geçen hafta yolum Ulus'a düştü. İyi ki de düşmüş, daha önce görmediğim sokaklar ve ilginç mekanlar keşfettim.Bu sokak Ulus'un arka sokaklarından.Evin karşısında eski bir okul var.Yıkık dökük evlerin arasında bir anda karşınıza çıkıyor.
Renkleri ile sizi büyülüyor.
Kapısında kaygısızca uzanmış misafiri de var..
Sonraki durağımız Gramafon Kafe.Pirinç Han'ın yanındaki sokakta.Ortam antika ve nostalji seven kişiler için harika.Ortada soba ve üzerinde çaydanlıklar..
Binbir çeşit pikap ve gramafon var burada..Bir de aşık olduğum guguklu saatler.
Duvarlar plak dolu, arka fonda çalan Türk sanat müziği "Hatırla ey peri, o mesut geceyi..."
Eski film makinesi..
Çocukluğumda aynı böyle bir televizyonumuz vardı.
Menüsü eski bir plak.
Yine bir kırtasiyede bulduğumuz eskilerden kalan bir defter.Biz bu defterlere ucundan yetiştik.Üniversite sınavına hazırlanırken matematik çalışma defteri olarak kaç tane kullandığımı bende hatırlamıyorum..
 Ulus Ankara'da en sevdiğim semtlerden.Evet çok eski,bakımsız ve kalabalık.Ama sürekli yeni hazineler keşfedebileceğiniz ve zaman zaman geçmişte yolculuklara çıkabileceğiniz sıcacık bir köşe..

16 yorum:

  1. Harika..Ne güzel şeylermiş :)

    YanıtlaSil
  2. Gerçekten gezilecek, görülecek öyle güzel yerler var ki Ulus'da. Siz de ne güzel gezmişsiniz.Hele Gramafon Kafeye bayıldım. Sevgiler,

    YanıtlaSil
  3. Nazancığım bayıldım, kesinlikle gitmeliyim, ben Ulusta hep kayboluyorum, Bilge' de yanımda olunca sinir bozucu oluyor ama gitmeliyim, görmeliyim yaa

    YanıtlaSil
  4. her detaya ayrı ayrı bayıldım... gitmek görmek hissetmek gerek...

    YanıtlaSil
  5. Nazan' cım o duvar büyüledi beni :) Ne kadar rengarenk...
    Ulus' u ben de çok severdim orada yaşarken. Git sokaklarında kaybol. Benim okulum Dışkapıda idi, kaçar kaçar Ulus sokaklarında dolanırdık...
    NE iyi ettin de paylaştın...

    YanıtlaSil
  6. ne güzel çocukluğuma döndürdün

    YanıtlaSil
  7. Yaaaa deme bana Pirinç han filan hala beni götürmediniiiiiiiiiiiiiiiiz. Küstüm işte küstüm banane. Bu arada benim elimden ne kurtulur evdeki işlem tamam he he zafer beniiiiiiiiiim. öptüm seni kocaman kocaman.

    YanıtlaSil
  8. Ne güzel yerler, bir gün Pirinç Han 'da tüm kızlar toplansak:)

    YanıtlaSil
  9. ulusu ben d eçoook severim...şimdi senle gezdim, içimde kaldı, bir gün mutlaka sizlerle orada buluşmak isterim..havalar bahar olsa, kızımı alsam gelsem, sizle oralarda dolansak, kafelerinde otursak..ah ah...

    YanıtlaSil
  10. guzel, ama ben orayi bulmam, yardimci lazim...

    YanıtlaSil
  11. ay nazancığım ne güzel paylaşımlar olmuş.eskileri antikaları çok severim..paylaşım için teşekkürler.sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. Evet, gerçekten çok güzel ve zengin bir semt

    YanıtlaSil
  13. Ne güzel gezmişsin. O tv.den bizde de vardı. Siyah beyaz gösterirdi, kanalları yanındaki düğmeden değişirdi. Ah ah yaşlanıyorum galiba, yada teknoloji çok hızlı :)

    YanıtlaSil
  14. televizyon,radyo, hele hele lise defteri okadar tanıdık ki bir an hzünlendim..paylaştığınız için çok teşekkürler...sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Bir gün seninle de gideriz Tülin abla..

    Teşekkürler Tuğçe..

    Bence de çok seversin Sevda..

    Aynen dediğiniz gibi oralar hiisedilen yerler Ruşen hanım..

    YanıtlaSil
  16. Bir kaç yılda özellikle Pirinç han kısmı çok değişti Rengim.Kimbilir sen bilmediğimiz ne güzel köşelerini biliyorsundur..

    Ne güzel Gönül.Ben çocukluğumu daha çok özler oldum..

    Dilekciğim ilk işim sana oraları gezdirmek.Ama sende bahane bulmayacaksın ona göre..

    Harika olur Elif.Sanırım hafta sonu olur, bir program yapalım..

    Sercancığım böylce hem küçük prensesini severiz, hem de tanışırız.Bende çok isterim..

    Aslında Tülin abla benden daha çok biliyor Denniss.Onun eşliğinde gezeriz..

    Bende çok severim Mihrimah, beğenmene sevindim..

    Tarihi zenginliği yeter değil mi Evren?

    Televizyonu görünce bende öyle düşündüm Birileri Anlatsın..

    Defter ve televizyon, hepsi çocukluğumuzdan bir anı Yasemin.Sanırım hepimiz yaklaşık aynı yaşlardayız..

    YanıtlaSil