13 Şubat 2012 Pazartesi

Su Keki ve Hafta Sonu...

Hafta sonu eltimler yeni evlerine taşındılar.Onlara  götürdüğüm keki sizlerle de paylaşmak istedim.Çok sık yaptığım ve beni hiç üzmeyen bir kek bu.Tarifi annemden almıştım.Kendisinin yemek ve hamur işi tarifleri ile dolu 4-5 defteri var.Televizyonda gördüklerini veya gittiği yerlerde yediklerinin tarifini mutlaka alır.Tariflerin yanında da mutlaka veren kişinin ismi vardır ve hamur işleri onun ismini alıverir bizde.Bu kekte sanırım Zerrin ablanın keki.
Kek kakaolu ve çikolata parçalı.Ama bazen içine elma rendeleyip, parça ceviz koyduğum da oluyor.

Denemek isterseniz malzemeleri:
4 yumurta
2 su bardağı toz şeker
1 su bardağı su
1 su bardağı sıvı yağ
4 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 çay kaşığı karbonat
İsteğe bağlı olarak kakao, ceviz, üzüm, tarçın

Yapılışına ilişkin kendi notlarım:
-Bütün keklerde önce yumurtaları sade çırparım ben , daha sonra toz şekeri koyup bir kaç dakika daha  çırparım.
-Karışıma önce su koyup çırpılır, sonra sıvı yağ konarak tekrar çırpılır.Malzemeleri ayrı ayrı koyup çırpılması gerekiyor.(Nedenini sormayın bende bilmiyorum.)
-Unu mutlaka eleyerek ekleyip, karışım tekrar çırpılır.
-Karbonat ve kabartma tozunu koyduktan sonra çırpmıyorum ben.Tahta bir kaşıkla karışıma iyice yediriyorum ve asla demir kaşık kullanmıyorum.
-Kalıbım alimünyum kek kalıplarından.Yağladıktan sonra karışımın yarısını boşaltıyorum.
-Kalan yarısına kakao ve 1-2  kaşık su koyup karıştırıyorum.(Su kısmı  benim atmasyonum, beyaz kısımla aynı kıvamda olsun diye.)
-Karışımın içine parça çikolata koyup, Keki önceden ısıtılmış 160-170 derece fırına koyuyorum.İlk 20 dakika fırının açılmaması lazım..
Eminim pek çok arkadaşım bunları biliyordur ama ben yinede arşivimde bulunsun istedim.Herkese güzel haftalar, ağzınızın tadı hiç bozulmasın...

21 yorum:

  1. Çok güzel görünüyor, su olayını denemek lazım...

    YanıtlaSil
  2. ilk kez duydum ne güzel deneyeceğim

    YanıtlaSil
  3. Nefis görünüyor Nazan' cım, ben bilmiyordum bu tarifi, çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  4. Su kekin daha hafif olasını sağlıyor Saadet..

    Bu kek eski anne keklerine benziyor Gönül.Kaç kişi yediyse hep aynı şeyi söyledi..

    Rengim sevindim, sağlam bir tariftir genellikle güzel olur..

    YanıtlaSil
  5. Tarif çok güzel, kaydedildi, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  6. Ben bu keki tatmış biri olarak lezzet garantisi verebilirim.
    Ben de tariflerimi defterde toplasam iyi olacak artık.

    YanıtlaSil
  7. bunun içine elma rendeledikten sonra ben bir de ne yapıyorum biliyor musun cankız?
    en üstüne de çok incecik elma dilimleri diziyorum yüzünü kapatacak kadar..onlar da pişince üstünde nefis bir tabaka oluşturuyor..
    ee hani çaylar nerde?
    bu güzel keki yemeyecek miyiz? :)))

    YanıtlaSil
  8. çok lezzetli görünüyor canım ellerine sağlık.bende tarifi kaydettim.en kısa zamanda denenecek inşallah sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. Peki bir soru bu su kekinin tuzlusu olabilir mi acaba. Denemek istiyorum bu tarifle. Ellerine sağlık zaten bitmiştir ama afiyet olsun. Tarifi de arşive aldııııııııııım.

    YanıtlaSil
  10. Sağol Fadiş..

    O defterin çok güzeldi Tülin abla.Oradan bir şeyler yapmak bile bir keyif..

    Birde öyle deneyeyim Figen abla.Çaylar hemen hazır olur, sen geleceğin zaman haber ver Figen abla..

    Bakalım sende beğenecek misin Mihrimah..

    Tuzlusunu hiç denemedim Dilekciğim.Sende öyle dene.Hatta içine peynirde koyabilirsin..

    YanıtlaSil
  11. Tşkr,bu arada afiyet olsun,kek lezzet fabrikası gibi görünüyor,bakalım:)))))

    YanıtlaSil
  12. Nazan'cım ellerine sağlık, süt allerjisi olanlar için de ideal bir tarif.
    Ayrıca, cumartesi maceranızı imrenerek okudum, çok tatlısınız:)

    YanıtlaSil
  13. Aşkolsun, rejimde bir kadınım, bana yazık değil mi?... Süper görünüyor, çok küçük farklarla benzerlerini yapıyordum, deneyeceğim, oğluşuma ve eşime. Ellerine sağlık, afiyet olsun♥‿♥

    YanıtlaSil
  14. aynı tarifi su yerine süt koyarak yaparım ben ve harika olur..süt yokken suyla da denemek isterim..eline sağlık...

    YanıtlaSil
  15. Teşekkürler Özgrkdn..

    Sağol Elif, güzel bir gündü. Seninle de birgün görüşmeyi çok isterim..

    Bende rejimdeydim ama hafta sonu bozuldu Nur hanım.Su keki diye başka keklerde var ama ben hep bu tarifi kullanıyorum...

    Süt keklere lezzet veriyor Filizciğim ama bu tarifi de denemeni tavsiye ederim...

    YanıtlaSil
  16. Çok muntazam kabarmış benim kekim hep bir yanından fire verir:)) acaba bu karıştırma veya o malzemelri sırayla koymayla mı ilgili. Ben bütün sıvıları bir kaba koyar çırparım sonra diğer bir yerde kalan malzemleri karıştırıp onları da eklerim ama bu tarifi yapacağımmm ve yiyip kilo alacağım.Ama canım şu aralar limonlu kek istiyor fena halde önce sıra onda:))

    YanıtlaSil
  17. Kaydettim ben de. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  18. Şuleciğim bu sırayla koyma işi önemli.Birde unu eleyince kek daha çok kabarıyor..Belki seninki fırından da kaynaklanıyordur. Limonlu kek nasıl oluyor?

    YanıtlaSil
  19. Ne güzel kabarmış öyle.. Elinize sağlık.. Yazıp aldım.. Çok teşekkürler :))

    YanıtlaSil
  20. Teşekkür ederim Tasarıbell.Umarım sizde beğenirsiniz..

    YanıtlaSil